Gå til innhold

Støvsuging av flue


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har begynt med noe så harmløst som fluer, men har tenkt å avansere til edderkopper bare jeg finner ut om de kan komme seg ut igjen. Får en sånn skrekkfilm-følelse av at de kommer til å hevne seg på meg hvis de overlever og unnslipper etter en tur i støvsugeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gale, gale jenter.... :ler:

Fluer, eddekopper og andre kryp som blir sugd opp med en støvsuger lever ikke lenge. I en støvsugerpose er det TØRT og støvete. Krypene kan visst ikke overleve lenge i slikt miljø, og langt mindre formere seg.

De blir sugd inn med relativt stor fart og havner dypt ned i støvet. De klarer ikke å kravle ut av støvet og gjennom slangen før de dør, så dere kan ta det heeeeeeelt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en sånn skrekkfilm-følelse av at de kommer til å hevne seg på meg hvis de overlever og unnslipper etter en tur i støvsugeren.

Skal du gjøre dette, pass hvert fall på at ikke andre edderkopper ser deg. Da kan du jo faktisk risikere at hele familien vil hevne sin døde bestefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du gjøre dette, pass hvert fall på at ikke andre edderkopper ser deg. Da kan du jo faktisk risikere at hele familien vil hevne sin døde bestefar.

:o Har heldigvis ikke så ofte edderkopper inne her, men stankelbein er en hyppig gjest om sommeren. Er stankelbein edderkopp? De kan vel umulig overleve en tur i støvsugeren, de lange tynne beina og vingene må vel knekke ganske fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o Har heldigvis ikke så ofte edderkopper inne her' date=' men stankelbein er en hyppig gjest om sommeren. Er stankelbein edderkopp? De kan vel umulig overleve en tur i støvsugeren, de lange tynne beina og vingene må vel knekke ganske fort?[/quote']

Stankelben telles som edderkopp, ja, og de er noen seiglivede jævler. Ikke bra med en trebent stankelben på hevntokt *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet støvsugeren.......

Dette skulle være noe av det morsomste jeg har lest på lenge :hoho:

Og så jeg som synes synd på disse småkrypene og bærer dem ut..... i friheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mye tåler en flue? Og er det i det hele tatt mulig for den å komme seg ut av posen igjen?

Hehe

Det kommer vel ann på hvor mange hybelkaniner du suger inn etter at du har fått tak i flua ville jeg tro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Jeg ler skikkelig - samtidig som jeg kjenner meg veldig igjen :oops:

Har flere ganger støvsuget opp både edderkopper og fluer og grøsser like mye hver gang ved tanken på at de kanskje eter seg digre og feite på alt det andre rusket! Har ikke gått til det drastiske skrittet å hive hele sentralstøvsugeren da men............... :ler:

Hater sånne kryp rett og slett! Og noe av det aller ekkleste er sånne stankelbein :hår: SUKK!!!!

Klems Charmina

:babyjente: 7 uker til termin :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten vår er stappfull av edderkopper som jeg støvsuger opp.

Etter at jeg har fyllt støvsugeren med edderkopper i alle størrelser så trer jeg på en kondom på støvsugeren... - de kommer garantert ikke ut igjen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fy:

Fy dere jenter! Ta livet av andre skapninger. Finnes det ingen andre med et snev av en buddhist i seg her?

Edderkopper er mitt private helvete, men de dør ikke i en støvsuger (lenger...). Nå tilkalles mann med glass og postkort som fanger krypa og viser dem på dør. Eller jeg skriker hysterisk fra toppen av sofaen til noen andre lemper dem ut. Fluer blir lokket ut at vinduet etter et par ballettrunder i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattepus i.il

:hoho:

Morsom tråd!

Jeg pleier også å støvsuge edderkopper. Det er veldig greit når de er i taket eller et sted hvor jeg ikke er SIKKER på å få tak i de med fluesmekken.

Etterpå lar jeg støvsugeren stå på en stund, så de får juling inni der, og så stapper jeg inn en diger ball med tørkepapir i tuten. Skal ikke slippe unna nei ! :evil:

Noen ganger så har jeg sprayet inni deodorant eller hårspray, for å gasse de litt i tilfelle. Særlig om det er et digert beist.

Men jeg håper jo de dør der inne da, og ikke sniker jeg ut :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å holde meg til fluer og evt veps og lignende, jeg. Edderkopper er jo lykkedyr og jeg har aldri drept en edderkopp, er litt overtroisk der. Fikk litt problemer da en her sa at stankelbein er edderkopp, jeg trodde det var en slags mygg-art. Men alt som flyr skal få smake støvsugeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho::hoho::hoho:

NÅDE!!! Ikke fler sprø innlegg i denne tråden, jeg ler meg ihjel!

Meeen... Jeg har visst også støvsuget opp en veps en gang. Den var høyt oppe i badevinduet, og det var bare støvsugeren jeg nådd opp med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Edderkopper prøver jeg å redde så godt jeg kan, og guide dem ut av vinduet. Veps, derimot :roll::hoho:

Men oppvokst i over hundre år gammelt hus langt ute på landet, så jeg er vel blitt herdet. En gang sprang en mus over beina på meg---og jeg var barbeint :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkopper prøver jeg å redde så godt jeg kan, og guide dem ut av vinduet. Veps, derimot :roll::hoho:

Men oppvokst i over hundre år gammelt hus langt ute på landet, så jeg er vel blitt herdet. En gang sprang en mus over beina på meg---og jeg var barbeint :o

Ja, det er noe spesielt med edderkopper. Klarer ikke å drepe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Dette var morsom lesning! Jeg må være tøff jeg da, som rett og slett bruker avis/tørkepapir og slår/krunsjer dyret sammen og løper som en gal til wc og trekker opp. At det stakkars dyret kanskje kunne komme seg opp av toalettet og krype inn igjen har jeg igrunn aldri bekymret meg for.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...