Gå til innhold

Støvsuging av flue

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge bør støvsugeren stå på etter at flua er støvsugd for å være sikker på at flua ikke flyr ut av støvsugeren igjen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Til flua er død?

Hva med å investere i en fluesmekker?

Skrevet
Hvor lenge bør støvsugeren stå på etter at flua er støvsugd for å være sikker på at flua ikke flyr ut av støvsugeren igjen?

Nå ler jeg så jeg griner!! :hoho:

Beklager, det var sikkert et seriøst spørsmål...

Skrevet

Jeg støvsugde opp en edderkopp en gang (er HYSTERISK redd for denne typen levende drapsmaskin) og en venninde sa til meg at den kom til å legge egg inne der og fø opp masse nye unger. Jeg prøvde å kaste posen, men klarte ikke å ta den ut fordi jeg ikke orket tanken på at en bein muligens kunne stikke ut at hullet så jeg kastet hele støvsugeren i containeren og kjøpte ny dagen etter. Jeg blir flau bare jeg tenker på det, og det verste er at det ikke er mange år siden dette skjedde....

Måtte bare fortelle dette siden denne tråden handler om noe tilsvarende.

P.S. Støvsugeren ble puttet i en søplesekk og tapet GODT igjen før jeg orket å bære den ut....

Skrevet

P.S. Støvsugeren ble puttet i en søplesekk og tapet GODT igjen før jeg orket å bære den ut....

:hoho:

Skrevet
Jeg støvsugde opp en edderkopp en gang (er HYSTERISK redd for denne typen levende drapsmaskin) og en venninde sa til meg at den kom til å legge egg inne der og fø opp masse nye unger. Jeg prøvde å kaste posen, men klarte ikke å ta den ut fordi jeg ikke orket tanken på at en bein muligens kunne stikke ut at hullet så jeg kastet hele støvsugeren i containeren og kjøpte ny dagen etter. Jeg blir flau bare jeg tenker på det, og det verste er at det ikke er mange år siden dette skjedde....

Er det sant?? :o Jeg er en flittig bruker av støvsugeren ved slike uønskede besøk og har alltid lurt på om de kravler ut igjen,men det gjør de visst ikke da :-?

Heldigvis har jeg pappa i nærheten :roll:

Skrevet

Jeg tror ikke det er sant, men jeg skal ikke prøve det igjen for å sjekke. Jeg har lært nå! Hadde jeg prøvd på nytt tror jeg resultatet hadde blitt det samme. Klarer ikke tanken på å sove med en ederkopp i huset. Jeg blir uvell av tanken. Jeg har kjøpt en fluesmekker til å ta edderkoppene med men jeg hæler ikke å gå så tett innpå dem som jeg må for å smekke dem. Har heldigvis en nabo som skjønner hvor jævlig jeg syns det er så hun kommer på flekken hvis jeg ser en. Min jobb er å stå på bordet eller noe annet høyt og holde øye med den til hun kommer. Ganske patetisk og idiotisk, men desverre sant. Min datter er ikke redd gudskjelov.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg Titti...... *klappe på skulderen*

En gang måtte min exmann ta T-banen hjem fra jobb ens ærend for å kverke en veps som hadde forvillet seg inn, jeg satt lettere hysterisk på soverommet og nektet å komme ut......

Er ikke så veldig stolt av det nå, og har lært meg å takle min vanvittige angst bedre, men dæven jeg kan huske åssen det var.....

Skrevet

Flua bare fløy forbi er jeg støvsugde og da våknet bare konkurranseinstinktet. i meg. Det var enten eller flua eller meg, Jeg tok den med støvsugeren og ville ikke at den skulle slippe unna.

Skrevet

:ler:

Skrevet

Titti72, sorry men du reddet dagen min for jeg føler meg faktisk ikke fullt så hysterisk lenger.. :ler:

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Et lite spørsmål bare, eller en omformulering muligens:

Hvor lang tid tar det å suge en flue til døde?

Skrevet
Et lite spørsmål bare, eller en omformulering muligens:

Hvor lang tid tar det å suge en flue til døde?

Hm...det har jeg også lurt på,...Jeg har opplevd å suge opp en flue med støvsugeren, for så å se den fly ut igjen når jeg har slått av støvsugeren,....

(Derfor bruker jeg å la støvsugeren suge inn en pose på enden av røret slik ikke flua/edderkoppene kommer seg ut igjen,..hehe)

Skrevet

Hvis KG hadde kåret "årets tråd" hadde denne definitivt vært nominert! :ler:

(Hey, er det en idé eller?)

Skrevet

Har ikke fått svar på spørsmålet mitt, men regner med at flua ligger død i srøvsugerposen nå. Tror jeg skal se etter fluer neste gang jeg støvsuger også, å treffe dem med flusmekkeren er jo umulig. Men hvor mye tåler en flue? Og er det i det hele tatt mulig for den å komme seg ut av posen igjen?

Skrevet

Da jeg skulle gjøre rent etter å ha lånt huset til mine foreldre en helg møtte jeg Bestefar Gigaedderkopp som jeg selvfølgelig tok i støvsugeren. Deretter helte jeg en halv pose frokostblanding på gulvet og støvsugde opp i håp om at han ble skikkelig pepret inni der. Så tredde jeg en pose rundt røret og festet med strikk. Så la jeg støvsugeren fra meg midt på gulvet der jeg sto og låste meg ut av huset så fort jeg kunne. (Hadde litt mer å pakke med meg, derfor kunne jeg ikke bare ha låst meg ut med en gang, noe som kan høres ut som en bedre idé.)

Insekter "puster" jo på en måte med hele kroppen (trakéer?), derfor må de vel kveles ganske raskt i en pose der det virvler masse støv?

(Håper jeg i hvert fall.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...