Gå til innhold

Svigermor bryr seg KUN om hunden sin..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom barnebarna kommer på besøk, så er det seee på han, seee hva han gjør osvosv.. Aldri ett spørsmål om hvordan de har det ol.

Er jeg med, så prøver jeg alltid å fortelle om hvordan det går med barna eller noe morsomt den minste har sagt, hvordan de gjør det på skolen osv. Men blir bare avbrutt av henne der hun MÅÅ fortelle noe som hunden har gjort..

Dette er SVÆRT irriterende og vi har sluttet å gå på besøk. Samboer har prøvd å forklare hvorfor vi aldri er der lengre, men hun skjønner ingenting.

Hvordan sier vi det for at hun skal skjønne at hunden ikke er "alt"????

Anonymous poster hash: fd938...81f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må tilføye at hun skal ta med seg denne hunden OVERALT! Og kommer hun på besøk, så må våre tre katter jages ut så hunden får være inne. Julaften, nyttår, helger, midt i uken.

Skrevet (endret)

herregud.... 

Den hunden hadde jeg nektet å ta med seg.. ihvertfall om kattene deres må «vike». Da får den heller holde seg hjemme.

Dere har tydeligvis prøvd å si det til henne men mitt råd er vel bare å prøve igjen.

Forklare henne det skikkelig... 

Det verste her er jo som du sier at det gå utover «barna» og kommunikasjonen.

Helt feil..

Glad i dyr selv altså, men sånne der som behandler dyrene sine som babyer og mer, de kan ta seg ei bolle.... 

Endret av agnesb
Skrevet

Jeg forstår henne godt jeg. Dersom hun bor alene, så er nok denne hunden alt for henne. Å slutte å besøke henne bidrar nok bare til at hun blir enda mer knyttet til den. Og dersom hun skal feire jul/nyttårsaften hos dere, så kan da ikke hunden være alene hjemme? Da får dere dra til henne da, så kan kattepusene deres kose seg inne. Er det en kort visitt midt i uken bør hunden klare å være alene hjemme, det er jeg enig i. 

Anonymous poster hash: f2934...d02
  • Liker 12
Skrevet

Vel, hun er vel like lite interessert i barna dine som du er i hennes "barn"? Det blir samme greia, selv om det for deg "bare" er en hund. Hunden er barnet hennes:)

Så får dere møtes på midten og spille interessert begge to, i hverandres barn.

Anonymous poster hash: f5cbf...c9d

• Liker 12
Skrevet

Jeg forstår henne godt jeg. Dersom hun bor alene, så er nok denne hunden alt for henne. Å slutte å besøke henne bidrar nok bare til at hun blir enda mer knyttet til den. Og dersom hun skal feire jul/nyttårsaften hos dere, så kan da ikke hunden være alene hjemme? Da får dere dra til henne da, så kan kattepusene deres kose seg inne. Er det en kort visitt midt i uken bør hunden klare å være alene hjemme, det er jeg enig i.

Anonymous poster hash: f2934...d02

Eventuelt så kan kattene vike unna for et par timers tid mens TS har besøk av svigers. Ingen katter har fare av det, de er så selvstendige av seg.

Anonymous poster hash: f5cbf...c9d

• Liker 5
Skrevet

Dere har 3 katter og likevel svært liten forståelse av hennes dyrehold.

Hvordan har det seg?

Hun føler vel for å dele det hun opplever mest av da...

• Liker 5
Skrevet

Hvor lenge har hun hatt hunden? Er hun ensom? har hun mange venner? Ektemann?

Anonymous poster hash: 158a5...468
  • Liker 1
Skrevet

Høres rimelig spesielt ut! Skjønner at det er irriterende!

Anonymous poster hash: f3502...6b7

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun ikke er så interessert I å være bestemor. Du må forstå ts at dine barn er ikke verdens sentrum. Og for noen er dyr like viktige som barn.

Anonymous poster hash: ac387...146

• Liker 4
Skrevet

Hun høres ut som enkelte foreldre jeg kjenner...

Anonymous poster hash: 05af9...acc
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje hun ikke er så interessert I å være bestemor. Du må forstå ts at dine barn er ikke verdens sentrum. Og for noen er dyr like viktige som barn.

Anonymous poster hash: ac387...146

Det er vel ikke det som er poenget her, men heller hvordan hun behandler bikkja si.

Skrevet

Æsj, hadde ikke orket å besøke eller å få besøke folk som har hund..

Forbinder hundeeiere som Needy People og det virker så urenslig.

Anonymous poster hash: d37b8...edd

Skrevet

Jeg har en lillesøster som er litt slik! Hun er helt kattefrelst og kan fortelle i det uandelige om alt det rare kattene henned har gjort. Min mann er veldig allergisk mot katt derfor blir det tungvindt å besøke henne for det flyr jo kattehår over alt (må legge til at hun er ganske spesiell).

Jeg og storesøstra mi har vel egentlig bare innsett at hun er sånn og at hun ikke kommer til å forandre seg, og hun må jo få lov å bry seg om det hun vil! Vi er veldig forskjellig ellers også så jeg må ha henne litt i små doser, men prøver å møte henne på halvveien når vi treffes. Jeg hører litt på henne om kattene hennes også forteller jeg litt om meg og mitt.

Eneste problemet er i julen når vi annenhvert år samles hos foreldrene våre. Da har hun med seg kattene hjem på juleferie og min mann er som sakt veldig allergisk.

Vi har også hund (schefer) som vi må ha med oss, den bryr seg ikke om katter men kattene til mib søster er veldig redd for han 😜 Pleier å løse det med at hun holder kattene i kjellerstua hvor hun sover og hunden får være oppe med oss, også støvsuger vi så godt vi kan for min manns del.

Jeg vet at hun egentlig er dødelig fornermet pga dette, men hun har vel innsett at det må være sånn for hun sier ikke noe ;)

Anonymous poster hash: f6179...a2e

Skrevet

Slik er min svigermor også, og hun har to hunder. Hun har gitt bamsen til barnet til hunden, sutter og andre ting drittkjøterne får tak i er "åååå, han vil leke". Veldig gøy at han vil leke... MEN IKKE MED EN 4 ÅRINGS BAMSE ELLER SUTT! Ene bikkja er en husky (!) og barnet er livredd for den. Men svigermor (farmor) overbeskriver hvor snill han er. Vel...

Vår konkøusjon: Vi drar aldri dit. Skam hun hot, blir dyrene hjemme! Vi bruker allergi-kortet og tvinger henne til å bruke kleskolleksjon før hun kommer inn. Hvorfor velger folk å få bikkje??

Anonymous poster hash: 7c0e5...584

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun er alene så er det jo ikke så rart da, kanskje hun ikke har så mye annet å fortelle dere? Hun er sammen med hunden hele tiden, kan godt forstå at hun ikke vil reise fra den.

Jeg bor alene og er ikke i jobb pga sykdom, og det skjer liksom ikke så mye i livet mitt bortsett fra det katten min finner på. Ofte er det det eneste jeg har å bidra med når folk snakker om hva som har skjedd i det siste, men forstår jo at folk ikke er så voldsomt interessert i det...

Tror nok dere bare gjør saken verre ved å ikke besøke henne altså.

Anonymous poster hash: 4bc04...8ce
  • Liker 2
Skrevet

Æsj, hadde ikke orket å besøke eller å få besøke folk som har hund..

Forbinder hundeeiere som Needy People og det virker så urenslig.

Anonymous poster hash: d37b8...edd

Du hadde aldri fått lov til å dele et minutt i mitt nærvær med den usosiale atale holdningen til dyr heller. Det er ALLTID noe som mangler av empati hos mennesker som misliker dyr.

Anonymous poster hash: 663f8...2f5

• Liker 7
Skrevet

Altså.. for å klarere opp her. Når vi kommer på besøk, så koser vi og kjæler med hunden og bryr oss masse om den! Vi liker den og er glad i den.

MEN.. det er da ikke viktigere å fortelle om en hund enn å bry seg om barnebarna sine?? Altså, overser dem totalt? I tillegg må de som har hund ta hensyn til ett "ikkehundehjem" også...

Hun er ikke ensom. Har mann, og mange venninner og søstre som hun ofte får besøk av..

• Liker 2
Skrevet

Altså.. for å klarere opp her. Når vi kommer på besøk, så koser vi og kjæler med hunden og bryr oss masse om den! Vi liker den og er glad i den.

MEN.. det er da ikke viktigere å fortelle om en hund enn å bry seg om barnebarna sine?? Altså, overser dem totalt? I tillegg må de som har hund ta hensyn til ett "ikkehundehjem" også...

Hun er ikke ensom. Har mann, og mange venninner og søstre som hun ofte får besøk av..

Eh, okei. Du er tydeligvis mer opptatt av å være indignert og fornærmet enn å finne en måte å løse problemet eller finne ut den underliggende årsak. Dersom du skal sladre om svigermoren din kan du heller gjøre det med venninnen din. Dersom du vil ha råd og tips kan du lage tråd på KG.

Med den holdningen der, så tror jeg at jeg også ville foretrukket hunden min...

Anonymous poster hash: 158a5...468

• Liker 1
Skrevet

Hun er vel ikke interesert i barna dine da. Trist, men ikke noe du kan gjøre noe med. Ikke alle liker barn selv om de har hatt dem selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...