AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #1 Skrevet 13. oktober 2015 Trådtittelen sier vel nok. Hvor gamle må barna være før man ikke lenger er en småbarnsfamilie? Anonymous poster hash: 05e91...bf3
^^Belle^^ Skrevet 13. oktober 2015 #3 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg tenker skolealder kanskje? Har faktisk aldri tenkt på den problemstillingen før. Jeg har to jenter på henholdsvis 2,5 og 4 år, og jeg ser på vår familie som en veldig typisk småbarnsfamilie. Kanskje jeg tar feil.
Florence Skrevet 13. oktober 2015 #4 Skrevet 13. oktober 2015 Fram til en alder hvor barna kan klare seg selv etter skolen og kan være hjemme alene om de ikke er i form til å dra på skolen?
Mafalda Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg tenker at man slutter å være småbarnsfamilie når minste begynner på skolen, i hvert fall, selv om barn ikke er helt selvhjulpne ved den alderen. De er jo ikke direkte små lenger når de er 6-7 år. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Til minstemann begynner på skolen. Da går man over til å være en typisk barnefamilie. Anonymous poster hash: ba275...494 1
Arkana Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg tenker at så lenge man har barn i småskolen er man en småbarnsfamilie. Jeg synes ikke skolestart er grensen, fordi for det første begynner mange barn på skolen når de er 5½ og for det andre er både 6- og 7-åringer fremdeles ganske små.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg tenker at man ikke er småbarnsfamilie lenger når man ikke behøver å ta ut egenmelding for å være hjemme med sykt barn. Anonymous poster hash: 146cc...2c8
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #9 Skrevet 13. oktober 2015 Når den yngste begynner på skolen. Anonymous poster hash: 8a47c...7fa 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #10 Skrevet 14. oktober 2015 TS her. Ser de fleste er enige. Jeg har heller aldri tenkt over dette før en nabo fortalte over hekken at det var vemodig at de snart ikke lenger var en småbarnsfamilie. Den yngste fylte 11 den dagen..Anonymous poster hash: 05e91...bf3
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #11 Skrevet 14. oktober 2015 Jeg tenker at man ikke er småbarnsfamilie lenger når man ikke behøver å ta ut egenmelding for å være hjemme med sykt barn. Anonymous poster hash: 146cc...2c8 Hva da, når man er pensjonist? selvom 13-åringer "klarer seg selv", trenger de fleste mamma eller pappa ved f.eks influensa..Anonymous poster hash: 604d2...759
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå