Gå til innhold

Noen Shcizofrene paranoide her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan hjelp og behandling man som schizofren (forvrengt virkelighets oppfattelse, hallusinasjoner, stemmer osv) og paranoid får?
Både i akutt-psykotiske tilfeller, og som langtidsbehandling.

Håper inderlig noen med personlig eller nær erfaring kan svare og skrive litt.

Jeg fikk (trolig rusutløst) psykose for to år siden og har aldri vært den samme siden. Jeg vet ikke om det har direkte sammenheng med psykosen, eller om det er en "naturlig utvikling" i en helheltsprosess. Sliter forferdelig, men mest i perioder, og farligst i psykosetilfeller.

Problemet er at jeg tør ikke nevne så ille som det er for min lege eller psykolog pga jeg vil ikke at de skal dømme meg som en "gærning" og heller ikke at de skal vite jeg har tatt dop for da blir man også dømt.
Har opplevd å få liten hjelp for depresjon og angst problemer hos dps før, og trenger derfor å vite om hjelpen som finnes for dette her på en måte er verdt det å fortelle om det... ?? Hvordan hjelp har du fått, og hvordan vil du beskrive dine schizoparanoide trekk?

Anonymous poster hash: e717d...359
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En nær familiemedlem av har diagnosen paranoid shcizofreni, med vedkommende går på sterke medikamenter hver dag. Før fikk vedkommende sprøyte hver 14. dag. Uten medikamenter eller sprøyte går det galt, men så lenge vedkommende bruker medikamentene sine så lever de faktisk et normalt familieliv. 

Så lenge vedkommende ikke er voldlig eller noe ligende så skjer det ingen akutt innleggelse. 

Det er bare å være ærlig ovenfor leger ol. for de er de eneste som kan hjelpe deg og følge deg opp. Leger ol. dømmer deg ikke som en gæring. Jeg har vært med vedkommende i flere anledinger til legetime ol. og alt virker som normalt. Men vedkommende sin behandlig er faktisk å bruke medisiner resten av livet. 

Anonymous poster hash: 54394...b36
Skrevet

Jeg har diagnosen paranoid schizofreni. Når jeg var innlagt fant jeg fort ut at 'behandlerne' og de andre ansatte på innstutisjonen var ute etter å ødelegge meg. Medisinene de gav meg var egentlig ikke medisiner men langtidsvirkende gift som sakte dreper personligheten for å erstatte den med noe annet. Hver gang jeg konfronterte de med det så gav dem meg bare mer 'medisiner' eller andre typer. De viste at jeg viste hva dem drev med og for det straffet de meg. Det eneste rasjonelle å gjøre var for meg å late som giften fikk virkning blant annet med å moderere hva jeg sa til dem og spise pillene de gav meg frivilig samt hevde at jeg følte meg bedre og klarere av dem. Dette førte til at jeg ble utskrevet.

Når du havner på innstutisjon så bør du vite at de er ute etter å bytte personligheten din ut med noe annet og for å minimere skadene av forsøkene demmes bør du late som det de gjør fører til en 'normalisering' at du blir mer normal som andre.

Anonymous poster hash: 49965...15b
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har diagnosen paranoid schizofreni. Når jeg var innlagt fant jeg fort ut at 'behandlerne' og de andre ansatte på innstutisjonen var ute etter å ødelegge meg. Medisinene de gav meg var egentlig ikke medisiner men langtidsvirkende gift som sakte dreper personligheten for å erstatte den med noe annet. Hver gang jeg konfronterte de med det så gav dem meg bare mer 'medisiner' eller andre typer. De viste at jeg viste hva dem drev med og for det straffet de meg. Det eneste rasjonelle å gjøre var for meg å late som giften fikk virkning blant annet med å moderere hva jeg sa til dem og spise pillene de gav meg frivilig samt hevde at jeg følte meg bedre og klarere av dem. Dette førte til at jeg ble utskrevet. Når du havner på innstutisjon så bør du vite at de er ute etter å bytte personligheten din ut med noe annet og for å minimere skadene av forsøkene demmes bør du late som det de gjør fører til en 'normalisering' at du blir mer normal som andre. Anonymous poster hash: 49965...15b

Du burde tydeligvis fremdeles vært innlagt. Ingen prøver å gi deg gift.

Anonymous poster hash: 68408...158

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på hvordan hjelp og behandling man som schizofren (forvrengt virkelighets oppfattelse, hallusinasjoner, stemmer osv) og paranoid får?Både i akutt-psykotiske tilfeller, og som langtidsbehandling.Håper inderlig noen med personlig eller nær erfaring kan svare og skrive litt.Jeg fikk (trolig rusutløst) psykose for to år siden og har aldri vært den samme siden. Jeg vet ikke om det har direkte sammenheng med psykosen, eller om det er en "naturlig utvikling" i en helheltsprosess. Sliter forferdelig, men mest i perioder, og farligst i psykosetilfeller.Problemet er at jeg tør ikke nevne så ille som det er for min lege eller psykolog pga jeg vil ikke at de skal dømme meg som en "gærning" og heller ikke at de skal vite jeg har tatt dop for da blir man også dømt.Har opplevd å få liten hjelp for depresjon og angst problemer hos dps før, og trenger derfor å vite om hjelpen som finnes for dette her på en måte er verdt det å fortelle om det... ?? Hvordan hjelp har du fått, og hvordan vil du beskrive dine schizoparanoide trekk?  Anonymous poster hash: e717d...359

Du bør ta kontakt med legen din og fortelle hvordan du egentlig har det. Du er ikke den første som har brukt rusmidler, og du er ikke den første som har blitt psykotisk av det. Legen anmelder deg ikke eller dømmer deg. Legen vil prøve å hjelpe deg. Psykose og schizofreni er tyngre diagnoser som krever behandling. Det er ikke noe gøy å ha det sånn som du har det nå. Søk hjelp, så får du det så mye bedre.

Anonymous poster hash: 68408...158

Skrevet

Jeg har diagnosen paranoid schizofreni. Når jeg var innlagt fant jeg fort ut at 'behandlerne' og de andre ansatte på innstutisjonen var ute etter å ødelegge meg. Medisinene de gav meg var egentlig ikke medisiner men langtidsvirkende gift som sakte dreper personligheten for å erstatte den med noe annet.

Anonymous poster hash: 49965...15b

Psykofarmaka kan ha ganske jævlige bivirkninger, men de er altså bivirkninger, de blir ikke laget eller brukt for å "ødelegge personligheter."

Anonymous poster hash: ef419...2c4

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på hvordan hjelp og behandling man som schizofren (forvrengt virkelighets oppfattelse, hallusinasjoner, stemmer osv) og paranoid får?

Både i akutt-psykotiske tilfeller, og som langtidsbehandling.

Håper inderlig noen med personlig eller nær erfaring kan svare og skrive litt.

Jeg fikk (trolig rusutløst) psykose for to år siden og har aldri vært den samme siden. Jeg vet ikke om det har direkte sammenheng med psykosen, eller om det er en "naturlig utvikling" i en helheltsprosess. Sliter forferdelig, men mest i perioder, og farligst i psykosetilfeller.

Problemet er at jeg tør ikke nevne så ille som det er for min lege eller psykolog pga jeg vil ikke at de skal dømme meg som en "gærning" og heller ikke at de skal vite jeg har tatt dop for da blir man også dømt.

Har opplevd å få liten hjelp for depresjon og angst problemer hos dps før, og trenger derfor å vite om hjelpen som finnes for dette her på en måte er verdt det å fortelle om det... ?? Hvordan hjelp har du fått, og hvordan vil du beskrive dine schizoparanoide trekk?

Anonymous poster hash: e717d...359

Hvilken hjelp, mener du vel...

Anonymous poster hash: e768e...434

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...