AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #1 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg har akkurat kommet hjem fra ferie i USA, og har på et av hotellene jeg har bodd på blitt bitt av veggdyr. Veldig provoserende, og veldig slitsomt psykisk. Er det noen som har erfaring med akkurat hvordan man skal behandle klær og koffert når man kommer hjem? Jeg har fått veldig mange ulike beskjeder, men metoder å bruke er fryser, tørketrommel eller vaskemaskin over 60 grader. Jeg har ikke en veldig stor fryser, og har fått beskjed om klærne må ligge ca. 3 døgn i fryseboks. Dette er for meg ganske vanskelig å få til logistikkmessig. Alle klærne mine kan ikke vaskes på 60, ei heller tørketromles. Må jeg da forberede meg på å ha fryseren full av ullklær? Vil klær som egentlig ikke skal tørketromles ha større varmetoleranse hvis jeg tørker dem tørt? Noen som har erfaring med dette og kan gi meg noen støttende ord og råd?Anonymous poster hash: 920f4...475
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #2 Skrevet 12. oktober 2015 Om du ikke vil fryse de må du nesten kontakte skadedyrkontrollen slik at de kan fryse på sine fryse lager. Og gjør det raskt slik at de ikke får flyttet godtinn hos deg Anonymous poster hash: 1f78c...670
La Luna Skrevet 12. oktober 2015 #3 Skrevet 12. oktober 2015 Du har ikke noe flyktningmottak i nærheten som har et veggdyrtelt....? Kanskje du er heldig og kan låne det ;-)
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #4 Skrevet 12. oktober 2015 Hvor lang tid tar det før de begynner å merkes hvis man har dratt de med seg hjem, uten å være klar over det? Anonymous poster hash: 8bbcc...4eb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #5 Skrevet 12. oktober 2015 Om du ikke vil fryse de må du nesten kontakte skadedyrkontrollen slik at de kan fryse på sine fryse lager. Og gjør det raskt slik at de ikke får flyttet godtinn hos deg Anonymous poster hash: 1f78c...670 Jeg er ikke helt sikker på om jeg har fått dem med meg hjem, for jeg har tatt forhåndsregler hele reisetiden, og bl.a. puttet alle klær i tette poser, eller holdt kofferten lukket stort sett hele tiden. Jeg er ikke interessert i å bruke tusenvis på noe sånt hvis hjemmemetoder fungerer. Men tusen takk for tips! Du har ikke noe flyktningmottak i nærheten som har et veggdyrtelt....? Kanskje du er heldig og kan låne det ;-) Haha, har de veggdyrtelt der?! Hvor lang tid tar det før de begynner å merkes hvis man har dratt de med seg hjem, uten å være klar over det? Anonymous poster hash: 8bbcc...4eb Jeg fikk beskjed om at det tar noen måneder. Nå har jeg forøvrig vasket omtrentlig rubbel og bit på 60 grader, og så langt har det gått veldig bra. Sko og alt annet går i tørketrommel. Anonymous poster hash: 920f4...475 Anonymous poster hash: 920f4...475
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #6 Skrevet 12. oktober 2015 Dyrene overlever ikke uten blod. Jeg har lært at etter en reise så skal kofferten stå 2-3 døgn i garasjen, før den blir tatt inn i huset. Da unngår du at de bosetter seg inne hos deg, men lar de i stedet dø i kofferten. Siden du visste at hotellet hadde bedbugs hadde jeg latt kofferten stå lengre i garasjen, og i alle fall ikke tatt den med inn.Anonymous poster hash: 25c25...0ba
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #7 Skrevet 12. oktober 2015 Dyrene overlever ikke uten blod. Jeg har lært at etter en reise så skal kofferten stå 2-3 døgn i garasjen, før den blir tatt inn i huset. Da unngår du at de bosetter seg inne hos deg, men lar de i stedet dø i kofferten. Siden du visste at hotellet hadde bedbugs hadde jeg latt kofferten stå lengre i garasjen, og i alle fall ikke tatt den med inn.Anonymous poster hash: 25c25...0ba De kan leve i opptil 18 måneder uten blod, og det er uaktuelt å la kofferten stå noe sted så lenge. Ellers takk for råd! TS Anonymous poster hash: 920f4...475
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå