Librarian Skrevet 12. oktober 2015 #1 Skrevet 12. oktober 2015 Oslomarka har jo utrolig mange fine turstier, og det er mange tips på nett, så mange at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne. Har så langt vært litt for dårlig på å benytte meg av de fine stedene her selv, har bare gått rundt Sognsvann og litt rundt Holmenkollen, og det er eentlig det. Hadde vært fint å få tips av noen KG-brukere om hva deres favoritturstier er Uansett lengde, men vil gjerne ha noe som er i skog og mark. 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2015 #2 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg går ofte fra Ellingsrud via Mariholtet til Rustadsaga. Det er litt over en mil og passe kupert. Anonymous poster hash: b5339...428
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg er veldig glad i Lillomarka, Man kan ta t-banen til Ammerud og gå oppover mot noe som heter Lilloseter. Anonymous poster hash: 284ec...c6c
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 En fin tur for "ukjente" er å ta t-banen til Frognerseteren og gå til Sognsvann, via Tryvannstua, Skjennungen og Ullevålseter. Ca. en mil. Anonymous poster hash: 6eb2f...5db
Librarian Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2015 Tusen takk folkens Var og gikk litt rundt i Øst-Marka i dag, som var veldig greit, men fulgte ingen spesiell plan, så neste helg blir det noe av det som er foreslått her!
visp Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Denne boka har ganske fine turforslag og fin forklaring. https://www.cappelendamm.no/_faktab%C3%B8ker/natur-og-fritid/p%C3%A5-tur-i-oslomarka-olav-harlem-9788202388003
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Lillomarka. Ikke så altfor mye folk, og masse stier og vann og skog. Lillomarka gir meg sjelefred. Anonymous poster hash: 68b99...782
kanelsnurr Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg er også kjempeglad i Lillomarka. Ta toget til Movatn. Gå gjennom Lillomarka (med kaffe og vaffel på Sinober eller Lilloseter), og kom ned ved Ammerud eller Tonsenhagen.
Kjetil E Skrevet 20. oktober 2015 #9 Skrevet 20. oktober 2015 Oslomarka har jo utrolig mange fine turstier, og det er mange tips på nett, så mange at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne. Har så langt vært litt for dårlig på å benytte meg av de fine stedene her selv, har bare gått rundt Sognsvann og litt rundt Holmenkollen, og det er eentlig det. Hadde vært fint å få tips av noen KG-brukere om hva deres favoritturstier er Uansett lengde, men vil gjerne ha noe som er i skog og mark. Vil annbefale til sommeren å ta t-banen til Ekraveien, gå ned til Lysakerelven og kryss over den til Bærumsiden. For så å gå langs Grinidammen og videre på sti nedover helt til Lysaker, Gjennom vill og vakker natur helt til du kommer til industri/kontorområdene ved Lysaker kjempefin tur. Men bør gåes sommerstid i tørr periode, er både tidvis ulendt og bratt og partier blir fort gjørmete ved regnvær.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå