Gå til innhold

"Enveis" hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når min sønn skal på aktiviteter der vi må bruke bilen og kjøre dit, pleier jeg å sette av tid til å gjøre dette. Mye for å følge han litt på aktivitetene  han holder på med og faktisk følge opp mitt eget barn. 

 

Men i klassen har han 4 kompiser som har foreldre som faktisk ikke tenker slik. Dermed har jeg for hver gang de skal på aktiviteter at de må sitte på med oss. Jeg spør også om de tar sin del av kjøringen, men nei de har faktisk flere barn og ta seg av så de kan ikke prioritere slikt. 

 

Nå har jeg faktisk fått nok og sier nei til alle, men det resulterer til en himla spetakkel fordi da får jo ikke deres barn være med på aktivitetene, og mitt barn blir jo lei seg hvis han alltid skal være alene. 

 

Jeg er fly forbanna over hele greia, hvorfor i hel... kan ikke de ta ansvar selv og hvorfor skal jeg bli syndebukken over at deres barn ikke får være med på aktiviteter for jeg skal jo dit med mitt barn.. 



Anonymous poster hash: 32a21...90c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når min sønn skal på aktiviteter der vi må bruke bilen og kjøre dit, pleier jeg å sette av tid til å gjøre dette. Mye for å følge han litt på aktivitetene han holder på med og faktisk følge opp mitt eget barn.

Men i klassen har han 4 kompiser som har foreldre som faktisk ikke tenker slik. Dermed har jeg for hver gang de skal på aktiviteter at de må sitte på med oss. Jeg spør også om de tar sin del av kjøringen, men nei de har faktisk flere barn og ta seg av så de kan ikke prioritere slikt.

Nå har jeg faktisk fått nok og sier nei til alle, men det resulterer til en himla spetakkel fordi da får jo ikke deres barn være med på aktivitetene, og mitt barn blir jo lei seg hvis han alltid skal være alene.

Jeg er fly forbanna over hele greia, hvorfor i hel... kan ikke de ta ansvar selv og hvorfor skal jeg bli syndebukken over at deres barn ikke får være med på aktiviteter for jeg skal jo dit med mitt barn..

Anonymous poster hash: 32a21...90c

Dette tenker jeg absolutt bør gå på rundgang, det er da normalt? De bør ihvertfall ikke forvente at deres barn skal få sitte på hver gang. Å plukke opp en eller to ekstra kunne jeg nok gjort om jeg allikevel skulle kjøre til aktiviteten,men fire ekstra er jo faktisk en del. Hadde også forutsatt at barna bodde i rimelig nærhet, var klare ved henting eller ble levert hos meg før kjøring til aktiviteten.

Skjønner godt frustrasjonen din. Ville tatt det opp igjen med de aktuelle foreldrene og forklart dem at det blir litt mye for deg å alltid skulle kjøre deres barn og foreslå at dere kan ta hver deres gang f.eks. Det burde da de fleste kunne få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det som regel da mine barn var yngre også, vi kjørte ALLTID og det var alltid de samme barna som satt på med oss. Det hendte selvsagt at jeg var irritert, men falt som regel ned på at JEG gjorde det jeg mente var rett og riktig for våre barn, så får andre prioritere slik de vil med fritiden sin. Og når jeg først hadde landet på dette, kostet det meg ikke så mye ekstra å ta de andre barna med i bilen! Har aldri angret på at jeg brukte fritiden på barna, har heller aldri angret på at jeg fylte bilen med andres barn!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å sette grenser?

Man blir ikke utnyttet over lang tid uten at man tillater det.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om du likevel setter av denne tiden for å kjøre og følge opp barnet ditt, og kommer til å gjøre dette uansett, så kan du jo bare ta de andre barna med.. 
Om det er slik at du ikke ønsker å kjøre hver gang, så kan du jo foreslå en rulleringsliste, hvor dere kjører hver fjerde uke. Legg det frem på en ok måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du plass til fore ekstra i bilen uansett? Ikke greit å ikke dele på kjøring, det gjør vi her hos oss. Bytter på.

Anonymous poster hash: 2150b...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har du plass til fore ekstra i bilen uansett? Ikke greit å ikke dele på kjøring, det gjør vi her hos oss. Bytter på.

Anonymous poster hash: 2150b...3d9

Fire ikke fore.

Anonymous poster hash: 2150b...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire ikke fore.

Anonymous poster hash: 2150b...3d9

Noen biler har mange seter, vi har sju.

Anonymous poster hash: c1ef6...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

jeg vurderer dette også opp mot hvor imøtekommende og hyggelige de er utenom, noe som ikke eksisterer hos de nevnte. Kanskje derfor jeg blir så irritert og det da føles som utnytting.



Anonymous poster hash: ee7ec...8f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...