Berit Skrevet 13. oktober 2015 #21 Skrevet 13. oktober 2015 Virker ofte som alle andre har det så fryktelig travelt, selv om vi har like mange barn og jobber like mye alle sammen. Er det noen som later som de har det ekstra travelt pga status?Anonymous poster hash: 3aadb...1e5 Jeg tror det er mye i det du sier der. Jeg prøver å la være å si at jeg har det travelt. Synes rett og slett det høres litt teit ut. Man prioriterer tiden. Greit nok selvfølgelig å at man må rekke ting, og noen ganger derfor skynde seg. Men å stå og prate og legge ut om hvor travelt en har det, ha, ha. Så ikke kast bort tiden å stå og mas om det da, tenker jeg. Tror et er mye i det en sa her at folk tror det er status å ha det travelt, være opptatt og engasjert i mange ting, delta og jobbe mest mulig.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #22 Skrevet 13. oktober 2015 Fint å se andre reflekterte mennesker her Anonymous poster hash: 3aadb...1e5
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #23 Skrevet 13. oktober 2015 Det verste er vel de som til stadighet er på "anti-stress" kurs, mindfulness, coaching og div. for å klare hverdagen. Istedenfor for å rydde i hverdagen å ta stresset ved roten, tar de masse kurs for å organisere stresset og kun bøter på symptomene. Anonymous poster hash: 26dbe...b42 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 13. oktober 2015 #24 Skrevet 13. oktober 2015 Helt klart. Ser det veldig tydelig i gjengen til mor. Der er det om å gjøre å ha minst tid til å se på TV. "Jeg hakke tid til å se på TV jeg", nei men detville du jo hatt hvis du ikke satt på FB 4 timer om dagen.
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #25 Skrevet 13. oktober 2015 Her er det helt omvendt. De fleste har god råd og jobber mye, og da er det tid som er status. Tid (og en fleksibel nok jobb) til å kunne hente barna tidligere på SFO/i barnehage, tid til å delta på tilstelninger på skolen/i barnehagen, tid til å jogge på kvelden, tid til å bake selv, tid til å være med barna, tid til å lage hjemmelaget middag, tid til hobbyer, tid til å sitte i FAU osv. Vi har selv et liv med god tid og jeg misunner ikke de med tidsklemme overhodet. Jeg opplever misunnelse andre vei (og ikke minst opplever jeg mine barns venner som lengselsfullt ønsker at også deres foreldre kunne ha tid til leke med dem, se på oppvisningen deres på skolen, være med når foreldre og elever i klassen treffes innimellom osv) og lurer til stadighet på hvorfor folk ønsker seg mer tid til andre ting, men samtidig ikke er villige til å endre på noe som helst i livene sine for å få det til. Anonymous poster hash: 52343...441
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå