Gå til innhold

Hetero, bifil eller lespisk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 20 år.. som ikke vet hva jeg er, eller hvorfor jeg eksisterer i dette livet.. Jeg har vanskeligt med å være den jeg føler at jeg er, og vise til mine foreldre, familie og venner, at jeg faktisk egentlig kan være lespisk. Min mor er kristen, men det er ikke min far. I starten snakket jeg ut litt med min far om det med homofili. Han kjente jo til endel, å han hadde jo ikke noe i mot dem som var homofile. Men i går, etter at jeg kom ned fra loftrommet mitt (bor hos min mor for øyeblikket), og skulle sette meg ned i sofaen for å kose meg med litt ost, kjeks og vin ilag med mine foreldre, begynte min far og mor å snakke sammen om homofili. Da begynte min far å si det at: "Nei det homofile og lespiske skal ikke gifte seg i kirken". Jeg viste ikke hva jeg skulle si etter at jeg hørte det. Jeg ble litt sjokkert, for jeg trodde jo min far som støttet dei homofile, respekterte dem som medmenneske. 

 

Det gjør at det er litt vanskeligere for meg å ta et valg og stå frem som bifil eller lespisk. Noen andre som har vært i samme situasjon, som kan forklare meg om hva jeg skal gjøre ?

 

 


Anonymous poster hash: b684f...406



Anonymous poster hash: b684f...406
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, jeg greier ikke unngå å si at det skriver lesbisk. Ikke med en p.

Når det er sagt så skjønner jeg at du synes det er forvirrende og vanskelig.

Kanskje du kan fortelle hvor gammel du er?

Om du er hetrofil, bifil eller lesbisk er det bare du som kan vite.

Selv om dine foreldre prater på den måten, nytter det ikke vite hvordan de vil reagere om du er lesbisk. Du er datteren deres, og kanskje tar de det helt fint.

Anonymous poster hash: dbc8c...aa0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg greier ikke unngå å si at det skriver lesbisk. Ikke med en p.

Når det er sagt så skjønner jeg at du synes det er forvirrende og vanskelig.

Kanskje du kan fortelle hvor gammel du er?

Om du er hetrofil, bifil eller lesbisk er det bare du som kan vite.

Selv om dine foreldre prater på den måten, nytter det ikke vite hvordan de vil reagere om du er lesbisk. Du er datteren deres, og kanskje tar de det helt fint.

Anonymous poster hash: dbc8c...aa0

 

Som jeg har skrevet over, er jeg ei jente på 20år. 

 

Vet ikke om dere kan se klokkeslett om når dette ble skrevet? Men det var sent på kvelden :fnise:  :vin: Huff..

 

 

Utifra min mors synspunkt ang bibelen og legning, tviler jeg sterkt på om hun godtar meg som lesbisk..

 

 

 

Anonymous poster hash: b684f...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom selv ut som bifil da jeg var godt over 30. Nå er jeg gift med min kone og vi planlegger barn.

Mine foreldre har også sagt mye stygt om homofile og lesbiske, og særlig det med at homofile og lesbiske skal få barn, det liker de ikke. Det er selvfølgelig ikke så morsomt å høre for meg, men det er jeg som lever mitt liv, ikke mine foreldre. Jeg må ta mine valg, så får de velge om de vil fortsette å respektere meg eller ikke. Mine foreldre står for andre ting enn meg ellers også, men vi holder da sammen likevel. Det jeg prøver å si er at de neppe slår hånda av deg. Mulig de ikke blir superhappy, men de venner seg til det. Kona mi er veldig populær hos mine foreldre, nå som de har lært henne å kjenne. Og skulle vi få barn sammen tror jeg ikke det kommer til å bli noe problem. De kommer til å bli like glade i barnet vårt som i barna til mine heterofile søsken.

Anonymous poster hash: 6490b...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger ikke være imot homofile selv om man ikke vil at de skal gifte seg i kirken.



Anonymous poster hash: cff9b...22f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være imot homofile selv om man ikke vil at de skal gifte seg i kirken.

Anonymous poster hash: cff9b...22f

Nei, men du er fortsatt trangsynt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange foreldre svelger en kamel eller to når deres egne barn står frem som skeive. 

 

Gjør de ikke det, får du bare gi dem tid og håpe at det går seg til. Unn deg selv følelsen av å ikke måtte leve i skjul, dersom du føler deg klar for det. 

 

Det er bare du som sitter med fasiten på hvem og hva du er :) Kanskje du er hetero, men nysgjerrig? Eller bifil. Eeeller lesbisk, men du har aldri tenkt noe særlig på det. Samme hva, lykke til. Vært åpent skeiv hele livet jeg, hadde blått hår i et par måneder og har fått flere negative kommentarer på de månedene med blått hår enn på et liv som skeiv..  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en lespisk? Har det noe med bdsm å gjøre?



Anonymous poster hash: 0ab98...728
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Gå til logoped du, kan sikkert få fiksa lespinga di der.

Anonymkode: 8caab...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...