Gå til innhold

Seks dager arbeidsuke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du villig til å jobbe mandag til lørdag for å sikre at staten får nok inntekter til å gi folk et verdig velferdstilbud?

Anonymous poster hash: 36615...243
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Villig til? Det blir vel heller ett krav. Seksdagers arbeidsuke. Jobbe til man er 72. Solidaritet i praksis.

Anonymous poster hash: 7f2c8...756

Skrevet

Jeg jobbet en periode 6 dager i uka i to jobber og sleit meg ut, måtte bare si opp den ene jobben, en dag å hente seg inn på og være sosial med familien er alt for lite.

Anonymous poster hash: 628fc...a9a

Skrevet

Jeg har mer tro på å øke de eksisterende arbeidsdagene, dersom det blir relevant.  10-timers dager frister lite, men mer enn 6-dagers uker.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kunne jeg sagtens gjort, om nødvendig, men hvor....? Saken er jo at "alle" rasjonaliserer og skal ha ned bemanningstallet, så jeg ville nå foretrukket at en del av de som nå er arbeidsledige hadde fått jobb i stedet. 

Endret av Cata
  • Liker 3
Skrevet

Villig til? Det blir vel heller ett krav. Seksdagers arbeidsuke. Jobbe til man er 72. Solidaritet i praksis.

Anonymous poster hash: 7f2c8...756

Men synes du det er greit?

72 er optimistisk :P

Anonymous poster hash: 36615...243

Skrevet

De klarer det helt fint i mange andre land, så hvorfor skulle vi da ikke klare det i Norge?  37 timers arbeidsuke er lite i forhold til mange andre europeiske land. 

Skrevet

Jeg jobber 155% nå så det ville bety mer fritid for meg.

Anonymous poster hash: 80fb8...797

Skrevet

Ja, men jeg hadde nok først forventet at de som har mye, hadde skattet mer.

Anonymous poster hash: 38b1d...9e1
Gjest strykebrett
Skrevet

Kommer an på hva du mener med "verdig". Noen mener jo for eksempel det er uverdig at man må betale egenandel hos legen, eller at sosialhjelpsmottagere får aktivitetsplikt. Sånt er jeg ikke interessert i å jobbe ekstra for.

Hadde det derimot vært nødvendig for å finansiere grunnskole og nødvendig helsehjelp hadde jeg såklart gjort det.

Skrevet

Enig med strykebrett.

Anonymous poster hash: 08bf6...22c
Skrevet

Jobber allerede i en jobb med 6-7 dagers arbeidsuker. Anbefales ikke, men i min bransje er det forventninger om at man gjør det. 

Anonymous poster hash: 139e0...061
Skrevet

Jobber allerede i en jobb med 6-7 dagers arbeidsuker. Anbefales ikke, men i min bransje er det forventninger om at man gjør det. 

Anonymous poster hash: 139e0...061

Tja, Måtte nok ha byttet jobb ihvertfall. Det å bygge hus 5 dager i uken tynger på kroppen, så trengert minst 2 dagers hvile

Anonymous poster hash: 6ca1d...d69

Gjest Keikolina
Skrevet (endret)

Nei, skaffet meg ikke familie for kun jobbe og aldri se de.

Endret av Keikolina
Skrevet

Annenhver uke jobber jeg seks dager og det er ikke gøy - så jeg tenker med grøss og gru på om det skulle bli syv dagers uke. 

Skrevet

Disse innvandrerne altså, ikke bare stjeler de jobbene våre og snylter på NAV, de skaper også så mye arbeid at vi alle må jobbe en ekstra dag per uke!

Anonymous poster hash: a8b89...530
Skrevet

Tja. Jeg jobber turnus og har seksdager uke hver tredje uke (mot fire dager neste uke), men det tar på å bare ha en dag å komme seg på altså. Hvis jeg skulle ha gjort det så måtte jeg hatt en mindre fysisk jobb, da skulle jeg ha klart det. Hopper ikke av glede akkurat for et slikt forslag.

Anonymous poster hash: d31e4...a88
Skrevet

Spørs hvor lange dagene hadde vært. Siden før jul har jeg jobbet 60-timers uker fordelt på seks dager. Nå er det stopp, for familien så jeg ikke. Ble derfor til at jeg byttet jobb.

Men hadde det vært sekstimers dager, så kunne det fungert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...