Gå til innhold

Er sliten av familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så sliten av alt familie..Dvs. hovedsakelig mor og søster. 

 

Det er mange mindre ting (som at de begge er tettere og har mer behov for familietid enn meg). Men jevnt over handler det om forskjellige personlighetstyper.

 

Jeg er 25 og jeg føler enda ikke at jeg er helt løsrevet fra familien. Det hele begynte med at besteforeldre etterlot oss arv å kjøpe bolig for. Da jeg var bosatt i utlandet ordnet foreldre dette for meg - de endte opp med å kjøpe en bolig noe over det jeg hadde budsjett til, slik at også mor og søster la inn en liten andel.

Dette var uproblematisk i utgangspunktet men jeg ser jo nå at dette 'knytter' meg veldig til dem - søsteren min har ingen problemer med å bringe opp at dette også er delvis hennes bolig (6%) og jeg skal betale henne tilbake, og siden moren min la inn penger føler jeg også at hun må ha siste ordet på alt. 

Jeg vil veldig gjerne få slutt på dette og jeg har tenkt en del på å selge leiligheten og betale dem ut og heller skaffe meg noe rimeligere som er helt mitt. Men det er litt 'midt i' oppussingsfasen nå og jeg føler t.o.m. at jeg måtte bedt moren min om lov for å selge - noe hun ville frarådet til det er ferdig for ikke å gå med tap. 

 

Alt er mas med dem. Har moren min sett et objekt på Finn som passer for leiligheten og jeg må ha, så legger hun igjen 7 ubesvarte anrop. Jeg satt på flyet idag - skulle kun en 24-timers tur som jeg ikke syntes jeg måtte fortelle alle om (mer drama). Det endte med at jeg gikk av flyet etter boarding for meldingene og maset fra mamma og soster var så intenst. Med så mange anrop jeg jo utifra at hun var sint eller noe var galt. Hyperventilerte helt og måtte ringe mamma etter jeg gikk av, som bare var desperat etter å få tak i meg pga. et tilbud vi måtte fikse IDAG. Ikke nok med det - søster sender meg sinte meldinger om at jeg trenger denne ekstra sofaen og jeg har fått sove hos henne tidligere og hun må ha noe å sove på hos meg.

Nå sitter jeg her og venter på den helvetes sofaen og sier unnskyld til han som hadde kjøpt billettene til meg og tapt flere tusen kroner. 

 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette annet enn å lufte litt...har en dårlig dag og noen ganger vil jeg bare "melde meg ut" av familien.  

 

Noen som har liknende erfaringer?



Anonymous poster hash: 7607a...267
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er 25, og ønsker frigjøre deg fra familien.. Det første du må gjøre er å sette grenser for dem. Si at du er takknemlig for at de bidro mtp leiligheten, men det er DIN leilighet, DU bestemmer - hvis de ikke syns det er OK så selger du og de får igjen pengene sine. Easy! Ta kampen NÅ - ikke om ett år eller femti.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...