Gjest 89-modell Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg ønsker å få deres erfaringer... Fått resept på Effeenox , men pga bivirkningene denne har vil jeg ikke teste denne... Jeg er trolig kronisk deprimert og ønsker å komme meg ovenpå å få regulert mitt humør. Jeg har opplevd svært mye tap og vil ikke miste mer av livet mitt da jeg nå har både hus, studier , barn, husdyr og mann som jeg vil glede meg og har all grunn til å glede meg over! Har dere råd til antidepressiv jeg kan be legen min skrive ut for meg som ikke gir vektøkning bivirkning, redusert evne eller sex lyst, ikke flater humøret for MYE ut, og som gjør at man faktisk kan le og gråte..? Håper noen kan hjelpe meg, vil ikke miste mer av livet mitt.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Hvilke bivirkninger du får av en medisin er helt individuelt, og det kan ingen vite på forhånd. Det er ikke slik at du får alle bivirkningene som står i pakningsvedlegget, og det er også slik at de fleste bivirkninger går over etter en kort stund. Går de ikke over, kan man prøve et annet preparat. Alle medisiner kan ha bivirkninger, men du må prøve de ut for å vite hvordan du reagerer på dem. Anonymous poster hash: ce8c4...643 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Har dere råd til antidepressiv jeg kan be legen min skrive ut for meg som ikke gir vektøkning bivirkning, redusert evne eller sex lyst, ikke flater humøret for MYE ut, og som gjør at man faktisk kan le og gråte..? Den magiske medisinen uten bivirkninger finnes nok ikke. For å få hjelp må en være villig til å ofre noe. Er en ikke villig til det, trenger en kanskje ikke medisin så mye som en tror. Anonymous poster hash: 7fa1c...541
Gjest 89-modell Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Ville gjerne fått vite hvilke preparater generelt folk synes er greie?
Gjest 89-modell Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Den magiske medisinen uten bivirkninger finnes nok ikke. For å få hjelp må en være villig til å ofre noe. Er en ikke villig til det, trenger en kanskje ikke medisin så mye som en tror. Anonymous poster hash: 7fa1c...541 Det gjør jeg, men jeg ofrer ikke sex livet til både meg selv og mannen min for ikke å være deppa...
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 Vi kan ikke svare på hvordan du reagerer på medisiner, du må nesten prøve. Du overlever vel med noen bivirkninger i to-tre uker? Anonymous poster hash: ce8c4...643
Gjest 89-modell Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Vi kan ikke svare på hvordan du reagerer på medisiner, du må nesten prøve. Du overlever vel med noen bivirkninger i to-tre uker? Anonymous poster hash: ce8c4...643 Har fått en medisin mange reagerer på, er det noen her som kan fortelle om sine erfaringer med sin medisin, kanskje det er en medisin mange klarer seg greit på?
Gjest Vevila Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 Cipralex er vel en ganske vanlig antidepressiva, som for mange ikke har altfor mange bivirkninger. Allikevel er det mye mulig du vil få vektøkning og redusert sexlyst da dette er en bivirkning som så å si alle antidepressivaer har. Jeg tenker at medisinering av depresjon skal gjøres når man virkelig trenger det, og da er det "greit" med litt bivirkninger, så lenge man slipper unna de dypeste dalene. Hvis jeg var deg ville jeg fokusert mer på kognitiv terapi, mindfullness, trening og kosthold.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #9 Skrevet 11. oktober 2015 Det skal sies at du ikke går opp i vekt på grunn av antidepressiva. Det som kan skje, er at medisinen fører til økt matlyst = du spiser mer = du går opp i vekt. Kroppen kan også samle mer vann pga medisiner, men det er ikke snakk om veldig mye. Er du obs på dette med økt apetitt, vil du neppe gå opp i vekt. Ulike SSRI som feks Cipralex er mye brukt, men det er ikke noen god idé å google for å se hva andre har opplevd. Folk skriver som oftest om dårlige erfaringer og bivirkninger, og ikke det motsatte. Dette bør du heller diskutere med legen din. Anonymous poster hash: ce8c4...643
Gjest 89-modell Skrevet 11. oktober 2015 #10 Skrevet 11. oktober 2015 Cipralex er vel en ganske vanlig antidepressiva, som for mange ikke har altfor mange bivirkninger. Allikevel er det mye mulig du vil få vektøkning og redusert sexlyst da dette er en bivirkning som så å si alle antidepressivaer har. Jeg tenker at medisinering av depresjon skal gjøres når man virkelig trenger det, og da er det "greit" med litt bivirkninger, så lenge man slipper unna de dypeste dalene. Hvis jeg var deg ville jeg fokusert mer på kognitiv terapi, mindfullness, trening og kosthold. Prøvd det, og jeg er ikke en som tar mye i, har vært deprimert i seksten år uten å få hjelp, mistet hele min familie etc så vil gjerne få hjelp ja.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #11 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg ønsker å få deres erfaringer... Fått resept på Effeenox , men pga bivirkningene denne har vil jeg ikke teste denne... Jeg er trolig kronisk deprimert og ønsker å komme meg ovenpå å få regulert mitt humør. Jeg har opplevd svært mye tap og vil ikke miste mer av livet mitt da jeg nå har både hus, studier , barn, husdyr og mann som jeg vil glede meg og har all grunn til å glede meg over! Har dere råd til antidepressiv jeg kan be legen min skrive ut for meg som ikke gir vektøkning bivirkning, redusert evne eller sex lyst, ikke flater humøret for MYE ut, og som gjør at man faktisk kan le og gråte..? Håper noen kan hjelpe meg, vil ikke miste mer av livet mitt. Venlafaxin. Eneste bivirkningen jeg hadde var dårlig søvn/mye drømmer et par uker. Den som all annen medisin har jo bivirkninger. Men den har absolutt ikke påvirket sexliv eller vekt på noen negativ måte her - heller motsatte. Husk at det kan være en spesiel grunn du får de tablettene du får nå av legen. Så det er ikke sikkert anbefalingene herfra hjelper noe særlig. Lykke til! http://www.felleskatalogen.no/m/medisin/pasienter/pil-venlafaxin-krka-krka-565049Anonymous poster hash: 21555...472
Gjest Vevila Skrevet 11. oktober 2015 #12 Skrevet 11. oktober 2015 Venlafaxin. Eneste bivirkningen jeg hadde var dårlig søvn/mye drømmer et par uker. Den som all annen medisin har jo bivirkninger. Men den har absolutt ikke påvirket sexliv eller vekt på noen negativ måte her - heller motsatte. Husk at det kan være en spesiel grunn du får de tablettene du får nå av legen. Så det er ikke sikkert anbefalingene herfra hjelper noe særlig. Lykke til!http://www.felleskatalogen.no/m/medisin/pasienter/pil-venlafaxin-krka-krka-565049Anonymous poster hash: 21555...472 Venlafaxin er det samme som effexor.
Gjest Skrevet 11. oktober 2015 #13 Skrevet 11. oktober 2015 Har brukt zoloft 50 mg i ca 12-15 år nå, bra livskvalitet å bivirkningene er til å leve med...
Auri Skrevet 11. oktober 2015 #14 Skrevet 11. oktober 2015 Venlafaxin. Eneste bivirkningen jeg hadde var dårlig søvn/mye drømmer et par uker. Den som all annen medisin har jo bivirkninger. Men den har absolutt ikke påvirket sexliv eller vekt på noen negativ måte her - heller motsatte. Husk at det kan være en spesiel grunn du får de tablettene du får nå av legen. Så det er ikke sikkert anbefalingene herfra hjelper noe særlig. Lykke til!http://www.felleskatalogen.no/m/medisin/pasienter/pil-venlafaxin-krka-krka-565049Anonymous poster hash: 21555...472 Venlaflaxin er det eneste jeg har prøvd, den fungerte ikke for meg. Jeg fikk ingen av de vanlige bivirkningene, men jeg gikk i tre uker og kjentes ut som om jeg hadde sterk influensa (tok masse prøver hadde ingen infeksjoner), så jeg kuttet den ut. Mannen min gikk også på Venlaflaxin og for han var verste bivirkningen konsentrasjonsvansker og en "summing" i hodet og rastløsthet. Ingen av oss fikk påvirkninger på sexlyst eller vekt. Det er umulig å vite hvordan en medisin kan påvirke deg. Bivirkningene jeg hadde er ekstremt uvanlige, jeg hadde ingen av de vanlige, det står såvidt beskrevet under uvanlige. Du må rett og slett bare prøve deg frem. Det kan hende du får masse bivirkninger på den du har fått, eller nesten ingen. Det kan hende du må prøve 5 forskjellige typer før du finner en som passer for deg. ingen bivirkninger er varige, når du slutter på medisinen forsvinner også bivirkningene. Så du må bare prøve deg frem for å finne den som fungerer for deg.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #15 Skrevet 11. oktober 2015 Moren min sa at hennes anti depressiva,d er vektøkning er en bivirkning, kommer av at du spiser mer. Ikke medisinen i seg selv som gir vekt oppgang. Om dette gjelder for alle anti depressiver vet jeg ikke, men jeg vil jo tro det. Anonymous poster hash: c1ecd...309
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #16 Skrevet 11. oktober 2015 Mange mister uansett sexlysten når de er deprimert. Som andre sier, noen får mange bivirkninger, andre nesten ingen. Var jeg deg ville jeg testet ut medisinen og revurdert etter noen måneder. I tillegg ville jeg gått i terapi. Jeg tror at det mange av oss trenger er å få liv å være svak hos noen. Dele alle de tankene vi har, være seg gode eller dårlige. Vi har for liten tid til å virkelig se hverandre i dagens samfunn. Alt skal være effektivt, perfekt og det skal presteres. Det er for lite rom til å gå på trynet. Har du en god venn eller kjæreste å snakke med, så gjør det. Anonymous poster hash: 07ba7...d9b
Gjest 89-modell Skrevet 11. oktober 2015 #17 Skrevet 11. oktober 2015 Mange mister uansett sexlysten når de er deprimert. Som andre sier, noen får mange bivirkninger, andre nesten ingen. Var jeg deg ville jeg testet ut medisinen og revurdert etter noen måneder. I tillegg ville jeg gått i terapi. Jeg tror at det mange av oss trenger er å få liv å være svak hos noen. Dele alle de tankene vi har, være seg gode eller dårlige. Vi har for liten tid til å virkelig se hverandre i dagens samfunn. Alt skal være effektivt, perfekt og det skal presteres. Det er for lite rom til å gå på trynet. Har du en god venn eller kjæreste å snakke med, så gjør det.Anonymous poster hash: 07ba7...d9b Ikke svar før du leser.. Det blir for dumt altså... Jeg går ikke på de eller prøver de for gøy og det står her jeg har mann og barn.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #18 Skrevet 11. oktober 2015 Wellbutrin gir få bivirkninger. Vekttap og nedsatt behov for nikotin (for de som røyker) er vel de mest vanlige. Anonymous poster hash: e6017...e96
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #19 Skrevet 11. oktober 2015 Jeg brukte cipralex i flere år, trappet ned i ti mnd, og er mye bedre nå! Har tilbakevendende depresjon, men etter at jeg sluttet har jeg ikke hatt det. Det sitter mellom øra og det er der skal jobbes, ikke teppebombe hjernen med psykofarmika. Hvis det er først nå du får hjelp, ville jeg gått i terapi først!Anonymous poster hash: 532ce...044
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #20 Skrevet 11. oktober 2015 Ikke svar før du leser.. Det blir for dumt altså... Jeg går ikke på de eller prøver de for gøy og det står her jeg har mann og barn. Er du seriøs? Leste vi samme innlegg?! Anonymous poster hash: a6c56...b16 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå