Gå til innhold

Min brors bursdag. Ingen penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, min bror fyller år neste uke. Jeg er i en ubehagelig situajon akkurat nå.

Jeg har ingen penger jeg kan bruke på gave til han. Forslag til hva jeg kan gjøre?

 



Anonymous poster hash: 401c9...94d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at du har fast inntekt og råd til å bruke 150 kr på kredittkortet ditt

Anonymous poster hash: e1586...583

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forklare situasjonen for foreldrene deres, og spørre om du kan gi gave sammen med dem slik at de kjøper en noe dyrere gave (må legge til beløpet du ville gitt for sånn omtrent) enn det de pleier å kjøpe, så kan de skrive ditt navn på deres kort sammen med deres navn. Så kan du gi dem pengene tilbake når du får lønn.



Anonymous poster hash: 3024d...76b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, min bror fyller år neste uke. Jeg er i en ubehagelig situajon akkurat nå.

Jeg har ingen penger jeg kan bruke på gave til han. Forslag til hva jeg kan gjøre?

 

Anonymous poster hash: 401c9...94d

 

 

En hyggelig og omtenksom gave (avhengig av din brors alder og livssituasjon) er gavekort/kuponghefte med ting som ikke nødvendigvis trenger koste deg noe nå men som kan være verdt veldig mye for ham:

- barnevakt om han har barn

- full vask/rydding av leilighet

- henting/levering hvis du har bil/førerkort 

Slike ting rett og slett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor gammel blir han?

Anonymous poster hash: 0777c...da6

 

32

Anonymous poster hash: 401c9...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En hyggelig og omtenksom gave (avhengig av din brors alder og livssituasjon) er gavekort/kuponghefte med ting som ikke nødvendigvis trenger koste deg noe nå men som kan være verdt veldig mye for ham:

- barnevakt om han har barn

- full vask/rydding av leilighet

- henting/levering hvis du har bil/førerkort 

Slike ting rett og slett.

Takk, han har alt av dette. :) Tror jeg hiver meg på gaven fra foreldre. Betaler når lønnen kommer.

Anonymous poster hash: 401c9...94d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du kan forklare situasjonen for foreldrene deres, og spørre om du kan gi gave sammen med dem slik at de kjøper en noe dyrere gave (må legge til beløpet du ville gitt for sånn omtrent) enn det de pleier å kjøpe, så kan de skrive ditt navn på deres kort sammen med deres navn. Så kan du gi dem pengene tilbake når du får lønn.

Anonymous poster hash: 3024d...76b

 

Takk, det blir nok løsningen. :)

Anonymous poster hash: 401c9...94d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et hjemmelaget gavekort på at du rydder/vasker bilen hans, lager mat eller noe sånt? I min familie viser man stor forståelse for at man av og til har det litt trangt økonomisk. Jeg hadde i alle fall blitt kjempetrist hvis mine søsken så på bursdagen min som en "ubehagelig situasjon", og følt seg tvunget til å bruke penger de ikke har. Jeg hadde derimot elsket å sett dem rydde og styre på for min skyld

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...