Gjest sjakkmatt Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Hei. Jeg tror jeg har bakteriell vaginose og vil helst oppsøke en gynekolog som kan sjekke meg. Men ringer jeg bare en gynekolog og ber om time, eller må jeg via fastlege?
Gjest snoopy_93 Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg tror du burde ta det igjennom lege. Evt hvis du finner selv kan det fort bli dyrere.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Gjør det du har råd til. Privat gyn koster mer, men er verdt pengene. Anonymous poster hash: 2dbd7...161 1
Gjest sjakkmatt Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Noen erfaringer med hvor lang tid det vil ta å få timr via fastlege, eller varierer dette veldig?
peppermyntete Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Du kan få henvisning fra fastlegen (som kan ta flere uker) eller bestille time privat (som koster over 1000 kr). Men en undersøkelse for bakteriell vaginose gjør legen på null komma svisj, absolutt ikke noe å bekymre deg for Myyyye billigere og kjappere å ta slike ting hos fastlegen. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 Nei, du skal ikke til gynekolog med bakteriell vaginose. Det er en oppgave for fastlegen.Anonymous poster hash: 9279b...8d7 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Noen erfaringer med hvor lang tid det vil ta å få timr via fastlege, eller varierer dette veldig? Gå privat hvis du s gjerne vil til gynekolog. Dette er ikke en oppgave for offentlig gynekolog!Anonymous poster hash: 9279b...8d7 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 Gå privat hvis du s gjerne vil til gynekolog. Dette er ikke en oppgave for offentlig gynekolog!Anonymous poster hash: 9279b...8d7 Det er det vel. Mange har grunner til at de ikke går til fastlege med slik. Min fastlege følger meg tett opp pga alvorlig psykisk sykdom, og henviser meg alltid om det er aktuelt med underlivsundersøkelse.mdet handler om grenser som blir naturlige i en setting der man kjenner sin fastlege godt.Anonymous poster hash: 132a0...60e
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #9 Skrevet 11. oktober 2015 Fastlegen sjekker for BV. Ber du om henvisning videre vil det mest sannsynlig bli avvist hos gynekolog med avtale, da det er en oppgave som kan utføres i primærhelsetjenesten. Du kan oppsøke privat gynekolog og få time på dagen, koster ca 1000 kr, men det er bortkastede penger. Anonymous poster hash: 208f8...d6e 2
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #10 Skrevet 11. oktober 2015 Det er det vel. Mange har grunner til at de ikke går til fastlege med slik. Min fastlege følger meg tett opp pga alvorlig psykisk sykdom, og henviser meg alltid om det er aktuelt med underlivsundersøkelse.mdet handler om grenser som blir naturlige i en setting der man kjenner sin fastlege godt.Anonymous poster hash: 132a0...60e At du sliter psykisk og derfor ikke kan undersøkes på normal måte hos din fastlege betyr ikke at TS skal misbruke det offentliges ressurser.Anonymous poster hash: 9279b...8d7
Gjest sjakkmatt Skrevet 11. oktober 2015 #11 Skrevet 11. oktober 2015 Takk for svar - jeg tar meg en tur til fastlegen!
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #12 Skrevet 11. oktober 2015 Fastlegen sjekker for BV. Ber du om henvisning videre vil det mest sannsynlig bli avvist hos gynekolog med avtale, da det er en oppgave som kan utføres i primærhelsetjenesten. Du kan oppsøke privat gynekolog og få time på dagen, koster ca 1000 kr, men det er bortkastede penger. Anonymous poster hash: 208f8...d6e Om pasienten ikke føler seg komfortabel med at fastlegen skal gjøre en gu, så er det absolutt ikke bortkastede penger å gå til en privat gynekolog. Det er et valg man tar selv. Det er heller ikke uvanlig å få henvisning til celleprøve, gynekologer tar i mot slike pasienter. Med BV så ville ikke jeg ha ventet på en offentlig gynekolog ihvertfall, for det kan ta litt ventetid. Anonymous poster hash: 9b427...f1a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå