Gå til innhold

Å komme upyntet i bursdag.

Summers

Anbefalte innlegg

Var nylig på bursdag hos en venninne og merket at nesten alle jentene var uten sminke eller spesielt pent kledd. Er det ikke litt frekt å nærmest gå i hverdagsklær på en bursdag? Sier ikke at man må ta på seg sitt peneste, men litt innsats og respekt bør man vise for bursdagsbarnet og de andre gjestene.

Var snakk om et lite selskap, men likevel! 

Endret av Summers
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ulike normer hos ulike folk. Hos meg kunne alle kledd seg ut som jon snow om de ville det, hadde ikke brydd meg.

Anonymous poster hash: 7d9e2...6bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, Summers. Jeg vil anta de fleste har forskjellige antrekk. Man kan gjerne kle seg pent for anledningen.  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så de hadde ikke på seg skjørt/kjole og høye hæler, Summers?  :overrasket:

Anonymous poster hash: 6cc45...343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun som har bursdagen ikke har noe i mot dette. Så ser jeg ikke noen grunn til at du skal klage.

Det er ikke som om bursdagsbarnet kan kommentere at de ikke er pent nok kledd.

Jeg er enig med deg, Summers. Jeg vil anta de fleste har forskjellige antrekk. Man kan gjerne kle seg pent for anledningen.  

Takk!

Kun bursdagsbarnet!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen grunn til å gjøre narr av ham.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig TS, jeg synes også folk burde gjøre litt ekstra når de skal i bursdag. Synes det har sklidd veldig ut, og nå kommer folk i hverdagsklær. Jeg synes det har med å vise litt ære til den som fyller år, at man pynter seg litt før man går i et selskap. 

Anonymous poster hash: 2b3c9...44f
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingen grunn til å gjøre narr av ham.

Har du lest hva han har skrevet om de tingene?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg var ny i klassen på ungdomskolen (hundre år siden :P ) å var jeg invitert i bursdagsbesøk til ei jente i klassen. Jeg var vandt til at alle pyntet seg når man skulle i besøk, men når jeg kom dit så gikk alle i klærene de hadde gått i på skolen. Ble litt satt ut, men de gjorde det sånn. 

Når jeg har blitt eldre har jeg ikke brydd meg, folk får gjøre hva de vil. Hvis jeg vil pynte meg gjør jeg det, hvis jeg ikke gidder å pynte meg, lar jeg være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FruPotter

Hadde ærlig talt ikke brydd meg hva gjestene har på seg, sånn i det hele tatt. Jeg kunne godt hatt en koselig bursdagsfeiring med de aller nærmeste, hjemme i leiligheten med koseklærne på og en god film på skjermen. Og hvis man skal ut eller ha en skikkelig feiring, så får de bestemme selv hva de kler på seg. Om det er hverdagsklær eller kjole/dress, det har absolutt ingenting å si for min del. Men det er nå meg. Og så finnes det folk som ikke liker å pynte seg, eller rett og slett føler seg mest komfortabel i hverdagsklær. Det betyr jo ikke at de ikke bryr seg... Er bare klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på alderen til bursdagsbarnet, og om det er høytidelig. Å komme upyntet i et 60-års lag på en restaurant er merkelig.

Jeg bruker ikke høye hæler... nei, da må det være noe spesielt fint. Før vi skulle møtes på en pub, hadde jeg stått og malt vegger så lenge at jeg fikk virkelig dårlig tid. Ikke full oppsminking med foundation, contouring og falske vipper på meg nei. Men jeg gredde da håret, fikk på litt dekkstift og mascara, og hadde rene klær uten malingflekker. Bra nok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ærlig talt ikke brydd meg hva gjestene har på seg, sånn i det hele tatt. Jeg kunne godt hatt en koselig bursdagsfeiring med de aller nærmeste, hjemme i leiligheten med koseklærne på og en god film på skjermen. Og hvis man skal ut eller ha en skikkelig feiring, så får de bestemme selv hva de kler på seg. Om det er hverdagsklær eller kjole/dress, det har absolutt ingenting å si for min del. Men det er nå meg. Og så finnes det folk som ikke liker å pynte seg, eller rett og slett føler seg mest komfortabel i hverdagsklær. Det betyr jo ikke at de ikke bryr seg... Er bare klær.

Så hvis du er buden i selskap, går du i pysjen du da, hvis det er det du trives best med? Går du slaskekledd i bryllup også?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Så hvis du er buden i selskap, går du i pysjen du da, hvis det er det du trives best med? Går du slaskekledd i bryllup også?

Det var vel ikke snakk om pysj og nattklær da, men... Uansett. Nei, føler at bryllup er liiitt mer... formelt. :) For meg er ikke bursdag like formelt, men det er kanskje fordi jeg ikke er glad i å pynte og sminke meg, dra ut på byen, osv. Det er bare sånn jeg har vokst opp - bursdagene mine har alltid vært hjemme i stua med film på TV-en og vanlige klær på, med familien rundt meg.

Jeg personlig pynter meg litt når jeg drar i bursdag, men jeg ville aldri blitt sur på gjestene om de valgte å ikke pynte seg. Ja, hadde jo såklart vært rart om de kom i pysjen, men hverdagsklær? Hadde så vidt merka det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at det kommer litt an på personen. Er selv ganske glad i å pynte meg til finere anledninger, men dersom bursdagsbarnet selv kommer til å ta meg imot innført i sweatpants og flekkete tskjorte møter jeg ikke opp i høye hæler. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine bursdager, så sier jeg til mine venninner at de ikke trenger å pynte seg noe ekstremt mye, rett og slett fordi vi enten går på cafe, eller ut for å spise...Da er det helt greit med klær du går med i hverdagen, når man går ut på cafe ellers :fnise:
De siste årene har jeg hatt ei venninne på besøk, middag og kake etterpå.. Jeg forventer ikke at hun skal pynte seg...Eneste jeg forventer er at vi har det like trivelig som vi alltid bruker å ha det ^_^
Og ja, hun har kommet til meg i kosebukse og ekstra par med ullsokker (lester) og jeg kunne ikke brydd meg mer..

Når jeg var rundt 12-14år gammel, så var mine bursdager lagt til å vare fra fredag-lørdag, pysjamas party med mine aller nærmeste, det var koselig ^_^ -Tror jeg er litt laid-back, når det gjelder slike ting jeg...
Er jo noe helt annet når det er 50-60-70 osv årsdag, eller andre selskap, hvor man bør pynte seg, 17-mai kaffe, dåp...etc....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...