Gå til innhold

Kvinner i manneklær(bukse)

Summers

Anbefalte innlegg

Nå er sommeren snart over og en av grunnene til at jeg liker sommeren er at kvinner oftere går kledd i kvinneklær, f.eks sommerkjole.  Hvorfor kan ikke kvinner være feminine, elegante og attraktive resten av året også? Når ble det egentlig akseptabelt for kvinner å gå med bukse?  Jeg forstår jo at det var kvinner som ønsket å kle seg som menn under kvinnekampen, men er ikke den over nå? Kvinner har stemmerett, får lik lønn for likt arbeid og det er kvinne som leder landet.

Hvorfor skal kvinner bare være kvinner på varme sommerdager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner i vesten begynte å bruke bukser i starten av 1900. Etter min mening kan det absolutt være like feminit med bukser på kvinner, som kjoler.

Er ikke kvinner, kvinner lenger om de går med bukser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et fint eksempel på hvordan få kvinner til å droppe kjolen

Anonymous poster hash: 3e078...fac
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor befinner du deg som ser kvinner i manneklær (bukser)?

Jeg ser stadig kvinner feminknt kledd hvor jeg ser og beveger meg.

Anonymous poster hash: d587d...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha...og der fikk jeg beviset for at du er en "tullebruker"...

Anonymous poster hash: 954d1...3f4

Det er feil, skal jeg trolle så skriver jeg som AB for da får jeg mange flere svar.

Er ikke kvinner, kvinner lenger om de går med bukser?

Biologisk er de kvinner, men de prøver å gjøre seg mer mandige ved å gå kledd i bukser. 

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jean d'Arc ble dømt til døden fordi hun brukte manneklær.

Anonymous poster hash: f8e4a...8da
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biologisk er de kvinner, men de prøver å gjøre seg mer mandige ved å gå kledd i bukser. 

Du har aldri tenkt på at bukser kanskje er mer praktisk enn kjole/skjørt noen ganger, da? Hvis man jobber med barn, for eksempel. Eller hvis det blåser masse.

Selv bruker jeg kun skjørt og kjoler, eier faktisk ikke en eneste bukse, men av og til når kjolen blåser opp så jeg ufrivillig blotter meg for n-te gang den dagen, tenker jeg at det hadde vært godt med bukse i stedet.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har aldri tenkt på at bukser kanskje er mer praktisk enn kjole/skjørt noen ganger, da? Hvis man jobber med barn, for eksempel. Eller hvis det blåser masse.

Selv bruker jeg kun skjørt og kjoler, eier faktisk ikke en eneste bukse, men av og til når kjolen blåser opp så jeg ufrivillig blotter meg for n-te gang den dagen, tenker jeg at det hadde vært godt med bukse i stedet.

Nå har jeg aldri brukt skjolde, men man klarte seg jo med det før i tiden og da var det vel enda viktigere å gå praktisk kledd(mye fysisk arbeid) og enda mindre akseptabelt å blotte seg.

Men siden du ikke bukser så  vil jeg takke deg for å være en flott rollemodell for norske kvinner. Kanskje du kan spørre din bestemor om hvordan hun løste problemet med vind?

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil, skal jeg trolle så skriver jeg som AB for da får jeg mange flere svar.

Bukser er praktisk, behagelig å gå med, et fint klesplagg, og det kan være veldig feminint. Flotte, super femininene kvinner går i bukser. Tror du disse kvinnene ønsker å gjøre seg mer mandig?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri brukt skjolde, men man klarte seg jo med det før i tiden og da var det vel enda viktigere å gå praktisk kledd(mye fysisk arbeid) og enda mindre akseptabelt å blotte seg.

Men siden du ikke bukser så  vil jeg takke deg for å være en flott rollemodell for norske kvinner. Kanskje du kan spørre din bestemor om hvordan hun løste problemet med vind?

"Løsningen" er vel at skjørt og kjoler var mye lengre i "go'e gamle da'ar", da var de vel ofte fotside? Og i mye tyngre stoffer enn i dag. Og da er jo ikke vind noe særlig problem. Det skjer ikke så ofte altså, men som skjørtekledd i en vindfull by er det ofte frustrasjoner!

Glemte forøvrig å nevne temperaturene her i norden også. Det er jo ikke veldig ideelt med skjørt på vinterstid, dog det er litt avhengig av hvor du bor. Her jeg bor blir det sjeldent kaldere enn 5-6 minus, så det holder med en tykk strømpe, men om temperaturen nærmer seg minus 10 er det ganske uaktuelt.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg av en eller annen merkelig grunn sett før  :laugh:

Men slike plagg er vel ikke noe bedre enn bukser i TS sine øyne, så det hjelper fint lite på akkurat det!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra kjoler og skjørt. Det er kaldt å gå i sammenlignet med bukser, og det blir ubehagelig luftig når det blåser. Upraktisk er det også, og man må hele tiden tenke på hvordan man sitter og står. Er veldig glad for å bo i et land der kvinner kan kle seg som de selv vil og ikke som menn vil. Jeg er kanskje litt rar, men jeg bryr meg filla om hva dere menn mener om kroppen min. Den er min og den trives best i bukser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bukser er praktisk, behagelig å gå med, et fint klesplagg, og det kan være veldig feminint. Flotte, super femininene kvinner går i bukser. Tror du disse kvinnene ønsker å gjøre seg mer mandig?  

Jeg regner med at det er en slags statement ja.

"Løsningen" er vel at skjørt og kjoler var mye lengre i "go'e gamle da'ar", da var de vel ofte fotside? Og i mye tyngre stoffer enn i dag. Og da er jo ikke vind noe særlig problem. Det skjer ikke så ofte altså, men som skjørtekledd i en vindfull by er det ofte frustrasjoner!

Glemte forøvrig å nevne temperaturene her i norden også. Det er jo ikke veldig ideelt med skjørt på vinterstid, dog det er litt avhengig av hvor du bor. Her jeg bor blir det sjeldent kaldere enn 5-6 minus, så det holder med en tykk strømpe, men om temperaturen nærmer seg minus 10 er det ganske uaktuelt.

Man var vel mer ute før og selv samer klarer jo å gå i en slags kjole. Finnes sikkert mye fint med tungt stoff, i tillegg  må man vel ikke gå med bare legger om vinteren. Jeg har som sagt aldri brukt kvinneklær så konkrete tips har jeg ikke. Men jeg ser jo at man har klart det tidligere og at det først de siste 100 årene har blitt akseptabelt for kvinner å kle seg i manneklær.

Den har jeg av en eller annen merkelig grunn sett før  :laugh:

Men slike plagg er vel ikke noe bedre enn bukser i TS sine øyne, så det hjelper fint lite på akkurat det!

Nei, jeg er ikke noe fan av slike plagg.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det er en slags statement ja.

Hvorfor det egentlig? Fordi kvinner også kan gå i kjoler, og du mener det er mer feminint? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, skulle tatt seg ut om jeg som telemontør skulle skøyte kabel i grøfta eller gå i mast i kjole eller skjørt!

Anonymous poster hash: b5c33...a67

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid like festelig hver gang noen er så vanvittig opptatt av hva de mener andre skal få lov til gå i, i stedet for å tenke på hva de selv har på seg :ler:

Anonymous poster hash: 45171...af1
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...