AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #1 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg ser meg nødt til å droppe enten én eller to eksamener (går første året på BI), fordi jeg har gått på en smell og rett og slett gått glipp av altfor mye forelesninger og ikke fått lest noe særlig i pensum og det er bare noen knappe uker igjen til første eksamen. Noen på BI som har erfaring med dette? Jeg har bestemt meg for at matematikk for økonomer blir et fag jeg må droppe (selv om selve eksamen ikke er før neste vår), og jeg lurer på om det ikke er litt i overkant optimistisk å sette i gang med prosjektoppgaven i markedsføringsledelse NÅ? (Jeg har ikke vært i mer enn én forelesning, har ingen gruppe å samarbeide med, har ikke fått ut noen spørreundersøkelse o.l). Er litt rådvill :/ setter pris på alle tips Anonymous poster hash: 948c0...dd9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #2 Skrevet 10. oktober 2015 Velkommen i 30%-klubben. RIP 60.000 kr.Anonymous poster hash: ac0ff...167
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #3 Skrevet 10. oktober 2015 Velkommen i 30%-klubben. RIP 60.000 kr.Anonymous poster hash: ac0ff...167 Akkurat pengene spiller ingen rolle for min del. Lurte på om noen hadde noen erfaringer rundt det jeg spurte om.Anonymous poster hash: 948c0...dd9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2015 #4 Skrevet 10. oktober 2015 Hei! Dette var som å lese om megselv. Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, og jeg vurderer også å droppe eksamen i matte(har ikke fått gjort noe av pensum) og markedsføringsledelse.. Trodde jeg var den eneste. Jeg er ikek en elevn som kommer til å hoppe av studiet, for dette er noe jeg virkelig vil klare! Men ser at det blir litt i overkant mye med 5 eksamner, da jeg har hatt et par friår og jeg kom sent i gang med pensum, samt har gått glipp av flere forelesninger. Jeg ønsker heller å gjøre det veldig bra i 3 fag, og heller utsette 2 fag for å kunne ta senere! Godt å lese at det ikke bare gjelder meg.. Har vært i kontakt med studieveileder, og dette er ikke noe problem. Man kan ta så mange kurs man vil, hvert semester. Det eneste som er kjipt er at siste frist for å melde seg av eksamen, var 1.oktober. Jeg er påmeldt i alle eksamner. Slik at jeg må betale noen hundre per fag jeg ikke tar eksamen i. Man har totalt 3 forsøk i hvert fag. Anonymous poster hash: 681cb...5d7
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg gikk 1.året i fjor følte akkurat det samme. Jeg derimot hadde allerede gitt opp bedriften ganske tidlig i semesteret, da lesefag ikke er helt min greie. Stilte derimot opp på eksamen og presterte å få E. Så strøk heldigvis ikke. Anbefaler deg å stille opp på eksamen og prøve så godt du kan. Markedsføringsledelse oppgaven burde du allerede vært godt i gang med nå. Vi var to på gruppen vår og vi begynte i slutten av oktober og dette brukte myr av tiden vi kunne brukt på å lese til de andre eksamene.. Så jeg angret veldig på at prosjektoppgaven ikke var ferdig før eksamensperioden startet.. Har noen venner som startet på BI i år og etter oppfordring fra meg er de alle godt i gang med oppgaven -> noen er nesten ferdig. Ellers fikk jeg A på prosjektoppgaven og Matten. Og B på resten av eksamene. (E på bedriften) Så ikke dropp en eksamen, prøv heller å få bestått!!Anonymous poster hash: be574...86b
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #6 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg ser meg nødt til å droppe enten én eller to eksamener (går første året på BI), fordi jeg har gått på en smell og rett og slett gått glipp av altfor mye forelesninger og ikke fått lest noe særlig i pensum og det er bare noen knappe uker igjen til første eksamen. Noen på BI som har erfaring med dette? Jeg har bestemt meg for at matematikk for økonomer blir et fag jeg må droppe (selv om selve eksamen ikke er før neste vår), og jeg lurer på om det ikke er litt i overkant optimistisk å sette i gang med prosjektoppgaven i markedsføringsledelse NÅ? (Jeg har ikke vært i mer enn én forelesning, har ingen gruppe å samarbeide med, har ikke fått ut noen spørreundersøkelse o.l). Er litt rådvill :/ setter pris på alle tips Anonymous poster hash: 948c0...dd9 Haha, helt lik situasjon. Jeg velger å droppe Markedsføring, har egentlig funnet en gruppe, men har meldt meg ut derfra. Kombinere med mye jobb og merker de har blitt litt irritert. Velger heller å fokusere på de andre eksamene. Matten kan klarer du fint. Den teller bare 20% og er flervalg, kapital 1-2. Vis du har boken Matematikk for økonomer kan du se hvilke nivå oppgavene er på flervalg eksamen, endel veldig lette spørsmål, slik alle får bestå. Anonymous poster hash: 36e9d...ecb
bamsejente Skrevet 13. oktober 2015 #7 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg gikk første året på BI I fjor. Vi startet ganske sent på markedsføring og fikk en B. Vi var riktignok 3, men følte det tok ekstra tid å Være 3 enn å skrive alene. Mange hensyn som skal tas. Hadde jeg gjort det igjen hadde jeg uten tvil skrevet alene. Kanskje du kjenner noen som har hatt faget tidligere som kan sende deg sin oppgave. Så sparer du tid på å fundere på oppsett osv. Hadde også tatt matematikk. Løs så mange tidligere eksamensoppgaver som mulig. De er VELDIG like hvert år og det er jo bare kapittel 1-2. Kjedelig å utsette matte om man synes det er et kjedelig fag. Samtidig vil du få mye bruk for matta videre på studiet. Det vil du merke allerede på neste semester I statistikk og finans 2. For ikke å glemme mikro økonomi som du skal ha neste høst. Så om jeg skulle droppa et fag ville jeg droppa bedriften. Jeg føler ikke jeg har fått særlig mye ut av det I andre fag. Samtidig kan det lønne seg å bare prøve å ta eksamen i bedriften. Etter hva jeg har skjønt er det ikke et viktig fag for en fremtidig arbeidsgiver.. Det er ihvertfall mine tips :-)
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #8 Skrevet 13. oktober 2015 Jeg gikk første året på BI I fjor. Vi startet ganske sent på markedsføring og fikk en B. Vi var riktignok 3, men følte det tok ekstra tid å Være 3 enn å skrive alene. Mange hensyn som skal tas. Hadde jeg gjort det igjen hadde jeg uten tvil skrevet alene. Kanskje du kjenner noen som har hatt faget tidligere som kan sende deg sin oppgave. Så sparer du tid på å fundere på oppsett osv. Hadde også tatt matematikk. Løs så mange tidligere eksamensoppgaver som mulig. De er VELDIG like hvert år og det er jo bare kapittel 1-2. Kjedelig å utsette matte om man synes det er et kjedelig fag. Samtidig vil du få mye bruk for matta videre på studiet. Det vil du merke allerede på neste semester I statistikk og finans 2. For ikke å glemme mikro økonomi som du skal ha neste høst. Så om jeg skulle droppa et fag ville jeg droppa bedriften. Jeg føler ikke jeg har fått særlig mye ut av det I andre fag. Samtidig kan det lønne seg å bare prøve å ta eksamen i bedriften. Etter hva jeg har skjønt er det ikke et viktig fag for en fremtidig arbeidsgiver.. Det er ihvertfall mine tips :-) Tusen takk for alle svar. Får bare quotet én siden jeg skriver fra mobil. Matten kunne jeg kanskje klart å gjøre, men nå er det jo for sent uansett, siden jeg ikke gjorde den obligatoriske innleveringsoppgaven og da får man ikke ta prøven til jul.. Ang markedsføring så syntes jeg det er vanskelig da jeg ikke har deltatt på en eneste forelesning i faget. Jeg har tittet i boken og sett på powerpointene foreleser har lagt ut, men tror neppe jeg klarer å skrive ca 30 sider om Midtsommerfest. Har ikke noen peiling på hvor jeg skal starte engang. Fikk inntrykk av at man var avhengig av å intervjue andre / ha spørreundersøkelser for å kunne gjennomføre den prosjektoppgaven? Anonymous poster hash: 948c0...dd9
bamsejente Skrevet 14. oktober 2015 #9 Skrevet 14. oktober 2015 Vi var kun på de 2 første forelesningene. I fjor kunne vi velge om vi ville ha spørreundersøkelse eller ikke. Det er ikke et must. Men det tar jo maks en halvtime å lage på surveymonkey. Så er det bare å dele på face, og ta ut svarene dagen derpå. De teoriene som ble lagt ut på fronter I fjor er ihvertfall de som et aktuelle for pensum. Så må du selv vurdere om alle et aktuelle for din oppgave. Vi brukte ikke alle. Kjenner forresten flere som startet med prosjektoppgaven helgen før og fikk både C og B med 3 dager intensivt arbeid. De aller fleste starter sent med å lese i de fleste fag og det er jo bare oktober :-)
Triineet91 Skrevet 5. november 2015 #10 Skrevet 5. november 2015 Tusen takk for alle svar. Får bare quotet én siden jeg skriver fra mobil. Matten kunne jeg kanskje klart å gjøre, men nå er det jo for sent uansett, siden jeg ikke gjorde den obligatoriske innleveringsoppgaven og da får man ikke ta prøven til jul..Ang markedsføring så syntes jeg det er vanskelig da jeg ikke har deltatt på en eneste forelesning i faget. Jeg har tittet i boken og sett på powerpointene foreleser har lagt ut, men tror neppe jeg klarer å skrive ca 30 sider om Midtsommerfest. Har ikke noen peiling på hvor jeg skal starte engang. Fikk inntrykk av at man var avhengig av å intervjue andre / ha spørreundersøkelser for å kunne gjennomføre den prosjektoppgaven? Anonymous poster hash: 948c0...dd9 Jeg skal ha markedsføringsledelse eksamen nå selv, fikk ikke tatt den i fjor høst da gruppen jeg var med sluttet og svare 2 uker før innleveringsfristen, og vi hadde enda ikke begynt. Om du vil samarbeide så er jeg gjerne med på det, sitter selv og funderer på hvordan jeg skal klare hele denne oppgaven helt alene.Etter hva jeg har skjønt så MÅ man ikke ha intervjuer eller spørreundersøkelser, men det styrker nok besvarelsen. Men uansett, er man to eller tre vil man få til en bedre oppgave tror jeg da man får med flere synspunkter og får diskutert litt, og ikke bare skriver sine egne meninger.
Belbus Skrevet 5. november 2015 #11 Skrevet 5. november 2015 Jeg ville ikke droppet matte, det er jo bare multible choice så der kan man jo gjette seg til en hel del, i tillegg til at det er jo bare repetisjon fra vgs, dere kan heller kanskje bare øve litt mindre på akkurat det? Markedsføringen tok jeg i fjor og jeg - med en venn- var i samme situasjon som dere, men klarte å ta den på kun en natts jobbing etter å ha vært i max tre av forelesningene.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #12 Skrevet 9. november 2015 Jeg ville ikke droppet matte, det er jo bare multible choice så der kan man jo gjette seg til en hel del, i tillegg til at det er jo bare repetisjon fra vgs, dere kan heller kanskje bare øve litt mindre på akkurat det? Markedsføringen tok jeg i fjor og jeg - med en venn- var i samme situasjon som dere, men klarte å ta den på kun en natts jobbing etter å ha vært i max tre av forelesningene. Kan jeg spørre hvilken karakter dere fikk? Anonymkode: 835e1...c3f
Belbus Skrevet 9. november 2015 #13 Skrevet 9. november 2015 Kan jeg spørre hvilken karakter dere fikk? Anonymkode: 835e1...c3fIngen karakter å skryte av altså, men vi fikk en D. Vi hatet den eksamenen av hele vårt liv, var jo ikke sånn at vi ikke gadd å prøve tidligere, vi prøvde og feilet mange ganger. Så kvelden før så bare hadde vi tungen rett i munnen, jobbet intensivt i 10-12 timer. Da vi mottok karakteren var i bare glade for å ha bestått egentlig :D så anbefaler selvsagt ingen å ta det så sent, men det viser at det iallefall ikke er helt krise enda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå