Gå til innhold

Hvit kjole på barn i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal i bryllup nå om noen uker, og vi skal ha med to barn på 3 og 8 år.

Lurer på hvordan dere stiller dere til barn med hvit kjole i bryllup? Sliter med å finne passende kjole til disse små i annen farge, og har prøvd å lete lenge. Føler de ikke er nok "formelle" for anledningen og ser litt hverdagslige ut. De andre vi har funnet i andre farger enn hvit har enten vi/barna ikke likt..

I de fleste bryllup er det kun bruden som skal gå i hvit, så lurer litt på hvordan dere ville stilt dere til barn i hvit kjole?

Tenkte å sende hun en sms å spørre, men vil gjerne vite om jeg spør helt dumt først :)

Er det virkelig gallapyntet bryllup :)

Anonymous poster hash: 34696...f52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvitt på barn er forbeholdt brudepikene, tenker jeg.

• Liker 7
Skrevet

Hvis jeg skulle valgt hvit kjole på disse barna, ville jeg kanskje brukt et belte, bolero, jakke og sko i en annen farge. Det lureste du kan gjøre, er å spørre bruden :)

• Liker 1
Skrevet

Når jeg giftet meg, hadde tantebarn kjøpt hvit kjole til tidligere selskap, hvor tante lurte på om hun kunne gå med denne.

Når det er snakk om barn, synes jeg det er helt fint, men ville gjort som tante og spurt. Bruder stiller seg veldig forskjellig til den problemstillingen. ;)

Anonymous poster hash: 33fcb...201

• Liker 1
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg hvitt må være forbeholdt bruden og brudepiker. Men dersom det ikke skal være brudepiker, så synes jeg ikke det gjør noe. Alle ser jo forskjell på bruden og på barn i hvit kjole :P 

Det er vel kanskje mulig å knyte et farget bånd med sløyfe på ryggen rundt de hvite kjolene? Da blir det ikke hel-hvitt. 

• Liker 1
Skrevet

Ville spurt bruden. Ei venninne som skal gifte seg ble litt småpanisk da jeg sa jeg hadde en fin rød kjole jeg ville bruke, for det var jo ikke lov! Mange er ekstremt opptatt av regler og tradisjoner, og mange er ikke det. Syns ikke det er dumt å spørre bruden, men ikke legg føringer for hvilket svar du ønsker hvis ikke det faktisk er et stort problem å finne andre kjoler :) 

Anonymous poster hash: 23804...fb3
Skrevet

På Monsoon har de veldig mange barnekjoler til slike anledninger i forskjellige farger.

Anonymous poster hash: 207cd...f47

Skrevet

Jeg ser virkelig ikke problemet. Om et barn eller to hadde kommet i hvit kjole i mitt bryllup, så hadde jeg ikke tenkt over det engang. Hadde ikke akkurat vært bekymra for at noen skulle bli forvirra angående hvem bruden er. ;)

Selskapsklær til barn i vekst, som kanskje ikke brukes mer enn en håndfull ganger før de blir for små, er dyrt. Hadde jeg funnet ut at et foreldrepar så seg nødt til å kjøpe to nye kjoler fordi de frykta at jeg skulle ta anstøt av at de kom i de hvite de hadde før, så hadde jeg blitt flau!

Anonymous poster hash: 25660...8cc
  • Liker 11
Skrevet

Jeg tenker det burde gå helt fint når det er barn, men slenger med på det andre har sagt om at du kan spize det litt opp med belter/smykker/armbånd/bolero/sjerf eller noe slik at det ikke blir så voldsomt hvitt

Men spør bruden :)

Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg og tenker at reglen om hvitt gjelder fra ca 10 år.  Men har skjønt at det kan lønne seg å spørre bruden, for det er mange ulike sterke meninger. 

Skrevet

Jeg tenker hvit kjole på barn = brudepike.

Anonymous poster hash: ceaf6...85d

• Liker 1
Skrevet

Hvit kjole på barn er forbeholdt brudepikene etter min mening. Det er jo massevis av barneklær i andre farger, så hvorfor må du gå for hvitt egentlig? Samme problemstilling med gjester, hvorfor må man velge de lyseste fargene til et bryllup?

• Liker 2
Skrevet

Hei!

Vi skal i bryllup nå om noen uker, og vi skal ha med to barn på 3 og 8 år.

Lurer på hvordan dere stiller dere til barn med hvit kjole i bryllup? Sliter med å finne passende kjole til disse små i annen farge, og har prøvd å lete lenge. Føler de ikke er nok "formelle" for anledningen og ser litt hverdagslige ut. De andre vi har funnet i andre farger enn hvit har enten vi/barna ikke likt..

Anonymous poster hash: 34696...f52

Unngå hvitt,.

Men lurer på hvor du kikker? Synes jeg ser lilla og rosa kjoler til barn overalt for tiden! Og de er skikkelig pyntede.. Man kan jo også bestille fra nettbutikker, og få veldig fine kjoler!

Anonymous poster hash: f2cfb...f22

• Liker 2
Skrevet

Hadde jeg vært bruden ville ikke barn i hvit kjole plaget meg et sekund.

Men, jeg tror ikke at jeg hadde kledd min egen datter i hvit kjole i bryllup.Jeg hadde følt det fryktelig kleint om andre trodde hun var brudepike og det ikke var tilfellet. Dog er jeg usikker på hvor stort det problemet faktisk hadde vært.

Skrevet

Spiller inge rolle, de blir skilt uuansett.

Anonymous poster hash: 6ddd0...a7f

Skrevet

Av alt man skal henge seg opp i... Barn må da få gå i hvit kjole i bryllup. Nøyaktig hvorfor skulle det være noe problem?

Anonymous poster hash: 386f2...1a1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Av alt man skal henge seg opp i... Barn må da få gå i hvit kjole i bryllup. Nøyaktig hvorfor skulle det være noe problem?

Anonymous poster hash: 386f2...1a1

Tja, hvis brudeparet har brudepiker? Hvis ikke ser jeg ikke problemet. 

Anonymous poster hash: e8a81...d91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...