Gå til innhold

Lærere som ikke kan skrive


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en lærer på Facebook-listen. Han skriver lange statuser fulle av skrivefeil. Vi snakker ikke om tastefeil, men et språk som jeg ikke kan forstå han har bestått norskeksamen med. Hvordan ville dere reagert dersom dette var læreren til deres barn? Han har også skrevet innlegg i aviser, og språket er like dårlig der. Så det virker ikke som han bare slurver på Facebook. Hvordan kan man rette oppgaver hvis man ikke kan språket selv?



Anonymous poster hash: 24c82...903
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han norsklærer? Skjønner ikke hvordan folk får jobb som lærere når de tydeligvis ikke kan faget sitt. Jeg hadde en engelsklærer som ikke kunne engelsk... Jeg hadde en tysklærer som kun lærte oss å telle til ti på tysk. Og så hadde jeg en mattelærer som ikke klarte å lære bort. Han bare skrev på tavla, og når vi trengte hjelp sa han bare svaret og gikk. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brødre som går på barneskolen, og de får jo ofte hjem lapper om diverse, og det er så utrolig ofte det er mange skrivefeil der. Det er liksom ikke bare en slurvefeil innimellom, men virkelig skrivefeil. I tillegg er det ingen som kan å bruke utropstegn som lærere kan. Det er ikke "Nå skal vi kose oss!!!", det er "Nå skal vi kose oss!!!!!!!!!!!!". Og mange klarer ikke å skille bokmål og nynorsk heller. Blir så irritert.



Anonymous poster hash: 3307a...79d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel kanskje dysleksi? Er ikke sikkert han jobber som norsklærer?

 

Jo, han underviser i flere språk, blant annet norsk.

Anonymous poster hash: 24c82...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde i en periode en jobb hvor jeg hadde mye kontakt med lærere over hele landet. Har sikkert mailet med opp i 3-400 forskjellige lærere.

Ble ganske satt ut over hvor dårlige mange av de er til å skrive. Skal ikke skryte på meg no superkunnskaper selv, men jeg er ikke lærer.

 

Også var det ekstremt mye smilefjes i mailene. og "....................." istedetfor et punktum. Og hundre utropstegn.



Anonymous poster hash: b599b...27e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læreren jeg har i norsk skriver feil støtt og stadig, og når hun leser høyt så hopper hun ganske ofte over ord. 



Anonymous poster hash: 69ecd...b4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde i en periode en jobb hvor jeg hadde mye kontakt med lærere over hele landet. Har sikkert mailet med opp i 3-400 forskjellige lærere.

Ble ganske satt ut over hvor dårlige mange av de er til å skrive. Skal ikke skryte på meg no superkunnskaper selv, men jeg er ikke lærer.

 

Også var det ekstremt mye smilefjes i mailene. og "....................." istedetfor et punktum. Og hundre utropstegn.

Anonymous poster hash: b599b...27e

 

 

Smilefjes og utropstegn kunne jeg alltids levd med så lenge selve språket var riktig. Men ikke hvis det står "Nå skal vi ut og kose oss å ha det morro!!!!!!!!"

Anonymous poster hash: 24c82...903

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi man jobber som norsklærer så betyr det ikke at man er norsklærer døgnet rundt(dog synes jeg lapper o.l. hjem til mamma og pappa bør ha en viss standard, selv om jeg ikke synes mange "!!!!" er grunn til å klage). Akkurat som man ikke er vasker eller kokk døgnet rundt. Når man stempler ut så har man stemplet ut, og har man lyst til å la hybelkaninene ligge eller slenge frossenpizza i ovnen, så gjør man nå det. Ikke greit på jobb, men greit på fritiden.



Anonymous poster hash: 9f8ed...df3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Det er ikke alltid at en lærer er flinkest til å skrive, selv om vedkommende kanskje til og med er norsklærer.

 

Jeg er i slekt med ei som er norsklærer. Da hun ble mamma fikk jeg etter hvert et takkekort der det stod: "Tusen takk for gaven vi fikk når NN ble døpt."   :klaske:   Jeg har kommentert det til hennes mann da hun er inngift i slekta. 

 

Jeg skjønner ikke hvordan læreren du snakker om kan få innlegg inn i avisen om språket er så dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at folk ikke sier ifra. Det blir ikke bedre hvis ingen gir beskjed. Noe så tafatt.



Anonymous poster hash: ecb5c...9fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare fordi man jobber som norsklærer så betyr det ikke at man er norsklærer døgnet rundt(dog synes jeg lapper o.l. hjem til mamma og pappa bør ha en viss standard, selv om jeg ikke synes mange "!!!!" er grunn til å klage). Akkurat som man ikke er vasker eller kokk døgnet rundt. Når man stempler ut så har man stemplet ut, og har man lyst til å la hybelkaninene ligge eller slenge frossenpizza i ovnen, så gjør man nå det. Ikke greit på jobb, men greit på fritiden.

Anonymous poster hash: 9f8ed...df3

 

 

Hvis man kan norsk så glemmer man da ikke å skrive når arbeidsdagen er slutt? Er det mer avslappende å skrive feil enn riktig? Jeg synes det er skremmende om en lærer må tenke seg om nøye for å skille og/å, eller om vedkommende må sitte med ordliste for å stave korrekt. Forøvrig er flere av disse statusene myntet på elever og foreldre.

Anonymous poster hash: 24c82...903

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

 

Bare fordi man jobber som norsklærer så betyr det ikke at man er norsklærer døgnet rundt(dog synes jeg lapper o.l. hjem til mamma og pappa bør ha en viss standard, selv om jeg ikke synes mange "!!!!" er grunn til å klage). Akkurat som man ikke er vasker eller kokk døgnet rundt. Når man stempler ut så har man stemplet ut, og har man lyst til å la hybelkaninene ligge eller slenge frossenpizza i ovnen, så gjør man nå det. Ikke greit på jobb, men greit på fritiden.

Anonymous poster hash: 9f8ed...df3

 

Det sier likevel noe om ens generelle seriøsitet/lidenskap for jobben hvordan man kommuniserer med andre på fritiden. Hybelkaniner og frossenpizza har ikke noe med denne diskusjonen å gjøre. 

Endret av Mrs. Random Nick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brødre som går på barneskolen, og de får jo ofte hjem lapper om diverse, og det er så utrolig ofte det er mange skrivefeil der. Det er liksom ikke bare en slurvefeil innimellom, men virkelig skrivefeil. I tillegg er det ingen som kan å bruke utropstegn som lærere kan. Det er ikke "Nå skal vi kose oss!!!", det er "Nå skal vi kose oss!!!!!!!!!!!!". Og mange klarer ikke å skille bokmål og nynorsk heller. Blir så irritert. Anonymous poster hash: 3307a...79d

Finn frem rødblyanten! Jeg retter slike feil, og sender i retur. Jeg gidder ikke svare når de ikke gidder å ta seg bryet med å skrive korrekt.

Anonymous poster hash: 4f45b...d70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...