Gå til innhold

Er aldri uthvilt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Samme om jeg sover 6, 8, 10 eller 12 timer er jeg aldri uthvilt. Jeg er like trøtt når jeg står opp som når jeg legger meg, og jeg er faktisk helt utslitt når jeg våkner..

Anonymous poster hash: 98243...493

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å ta en 20 minutters dupp enten i 1 tiden eller i 5 tiden. Du skal se det vil hjelpe på litt

Skrevet

Alle er trette når de våkner. Er du uthvilt en stund etter at du har stått opp?

Anonymous poster hash: 53d45...b0c
Skrevet

Alle er trette når de våkner. Er du uthvilt en stund etter at du har stått opp?

Jeg forstår det, mente mer at jeg er trøtt og sliten hele dagen, samme hvor mye/lite jeg sover

Anonymous poster hash: 98243...493

Skrevet

Da er du sliten fordi kroppen er forvirret med tanke på søvnmønsteret ditt. Prøv å legge deg til samme tid, stå opp til samme tid i to uker. Få åtte timers søvn. Det burde holde. I begynnelsen er du nok sliten fordi det tar tid å omstille seg, men etter et par uker er det blitt en vane og du vil føler deg mer opplagt gjennom dagen.

• Liker 1
Skrevet

Det kan være noe mer som ligger bak. Kan det være at du er utbrent, eller at du har ME?

Anonymous poster hash: dc1b3...38f
Skrevet

Sjekk stoffskifte, jern, blodprosent, om du har mangel på noen vitaminer eller mineraler, osv. Alltid greit å utelukke slikt først før en begynner å hagle med alvorlige diagnoser.

Anonymous poster hash: 45d5b...aa8
  • Liker 4
Skrevet

Har hatt det litt sånn jeg også. Føler meg aldri helt uthvilt. Men det eneste jeg har kommet fram til som kan være årsaken er at det sitter psykisk. Altfor mye å tenke på, altfor mange bekymringer, ikke ro hjemme o.l. Håper du snart får slappet av ordentlig ;) Er du forresten mye "spent" daglig? sliter du med angst, og/eller bekymringer?

Skrevet

Sjekk stoffskifte, jern, blodprosent, om du har mangel på noen vitaminer eller mineraler, osv. Alltid greit å utelukke slikt først før en begynner å hagle med alvorlige diagnoser.

Anonymous poster hash: 45d5b...aa8

Slikt må sjekkes før du får diagnosen ME ;) Slik som ts har det er ikke normalt. Det KAN være ME eller utbrenthet, men det kan også være det du nevner.

Skrevet

Mulig du har mangler på vitaminer og/eller mineraler. Ville ha sjekket meg. 

Skrevet

Jeg har det likedan men jeg har sjekket alt av vitaminer,tatt mr,vært utredet for narkolepsi osv. Ingen funn dessverre. Fastlegen min mener jeg bare har behov for mere søvn enn andre. Skikkelig frustrerende.

Anonymous poster hash: 764cd...7f6

Skrevet

Det kan være noe mer som ligger bak. Kan det være at du er utbrent, eller at du har ME?

Er du helt tett eller? Å føle seg sliten har ingenting med ME å gjøre.

Så vanlig som det er å ha matintolleranser, irritabel tarm, lekk tarm, stoffskifte problemer og hormonubalanse i dag så finnes det utallige årsaker som kan føre til å ikke føle seg uthvilt!

Til info så utløses ME av virus, er en immunologisk muskelsvikt som gjør at cellene svikter og kroppen ikke fungerer, det kan ikke sammenlignes med å være sliten eller utbrent, det er en betennelse i hjernen og ryggmargen (M=Myalgisk=Ledd og muskel innflammasjon E=Encephalomyelitis=Betennelse i hjerne og ryggmarg) og fører til store konstante ledd og muskelsmerter og en saktere tilstrømming av blod til hjernen. Med ME vil også den minste anstrengelse føre til symtpomforværring, da mener jeg ikke en 5 timer lengre arbeidsdag som alle blir slitne av, men at det å gre håret sitt eller lage mat ofte er så krevende at man må sove et døgn etterpå.

Anonymous poster hash: f4f38...a01

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...