Gå til innhold

Hvorfor liker/liker du ikke utlendinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i et muslimsk miljø hvor det varierer litt på holdninger. Et par av dem er ateister og spiser svinekjøtt og ler høyt når de enklere individene snakker om religiøs plikter. Han ene lurte på om kompisen hadde vokst opp på et fjell, slik han prater...

Har lagt merke til at muslimske menn har en annen styrke enn norske menn, hvis jeg går med en av dem 12 på natten føler jeg meg litt tryggere om en norsk gutt hadde gått med meg. Trist at norske menn blir forhindret i sunn utvikling fra barnsben av.

 

 

Sunn utvikling?   Mener du muslimske menn har hatt en sunn utvikling?  Mange av de er jo ødelagte og syke!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sunn utvikling? Mener du muslimske menn har hatt en sunn utvikling? Mange av de er jo ødelagte og syke!!

Nei, de har jo mange elementer som gjør at jeg rett ut lurer på hva de egentlig gjør i Norge. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Individualisering og konsekvent ignorering av det kollektive er så patetisk dumt at man egentlig ikke tror det er oppegående mennesker som bedriver slikt ideologisk idioti. I virkelighetens verden er grupper av langt større betydning enn enkeltindivider.

 

Hvorfor er du så ufin? Hva er hensikten? Hvordan bidrar det til debatten? Hvis du mener du har rett, så bør du kunne svare med saklige argumenter, dette blir bare personangrep og tøys. Jeg forholder meg ikke til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg til individer og kan derfor ikke si at jeg liker eller misliker utlendinger. Det blir for meg like dumt som å si at jeg liker eller misliker blonde, brunetter, menn, bergensere osv.

Hva gjør du på KG da... :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som er " utlendinger " i mine øyne. Vi kommer alle fra verden.

 

Men du vet at verden består av flere land? 

Anonymous poster hash: 5fe2c...30a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør du på KG da... :-p

Godt spørsmål. Her kan man ikke være uten å generalisere halve jordens befolkning, ser det ut som. ;)

 

Det går som regel greit så lenge jeg holder meg unna debatter om innvandrere og kjønnskamp. Noen ganger klarer jeg ikke å la være, og det ender aldri med annet en frustrasjon uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så ufin? Hva er hensikten? Hvordan bidrar det til debatten? Hvis du mener du har rett, så bør du kunne svare med saklige argumenter, dette blir bare personangrep og tøys. Jeg forholder meg ikke til slikt.

Det er fordi at sannsynligheten for å nå igjennom til ideologisk/religiøst frelste som ser seg selv som moralsk overlegne sine opponenter, er tilnærmet lik null. Altså høster du som du sår. Dessuten kom min påstand i motsetning til din i hvert fall med noe som kan kalles argumenter - i form av en video du bare ignorerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi at sannsynligheten for å nå igjennom til ideologisk/religiøst frelste som ser seg selv som moralsk overlegne sine opponenter, er tilnærmet lik null. Altså høster du som du sår. Dessuten kom min påstand i motsetning til din i hvert fall med noe som kan kalles argumenter - i form av en video du bare ignorerer.

Tror du oppriktig sannsynligheten for å nå gjennom blir større av å være ufin? Eller benyttet du bare anledningen til å være personlig og vemmelig enda en gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruPotter

Jeg kan like hvem som helst så lenge de er snille, gode mennesker som respekterer folk rundt dem. Om det er en utlending eller ei, det har ikke noe å si for meg. Har jobbet sammen med mange hyggelige utlendinger. Hvor folk kommer fra har ikke noe å si for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du oppriktig sannsynligheten for å nå gjennom blir større av å være ufin? Eller benyttet du bare anledningen til å være personlig og vemmelig enda en gang?

Selv om du åpenbart tror det handler ikke alt om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av at det er mye lettere for utlendinger å ta i bruk godene vi har her i landet. De får automatisk nav-penger og masse støtte (som vi bruker skattepengene våre på), mens en som har bodd i Norge i alle år for minstepensjon/stønad og i tillegg så er det så mye som må søkes om og lignende(masse jobb og styr). Jeg har fått inntrykk i at mange som kommer til Norge bare tar og tar alle midler og goder vi har her uten å "på en måte" ha gjort noe for det. Vi skatter jo ræva av oss her til lands. 

 

Men når det er sagt kjenner jeg noen som kommer fra Serbia og de har integrert seg og har holdninga "siden jeg kommer til deres land, med deres lover, regler og normer må jeg innfri meg dette og integrere meg". Da er det ikke noe problem for meg i det hele tatt 

Endret av PetrovaFire
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker de ikke for det er så mye kriminalitet med de. Mange av de respekterer ikke kvinner en gang. Dessuten får de penger med en gang de kommer hit. De som er viktigst å hjelpe. In my ass. 

Endret av Mads
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tanken om at vi en vakker dag vil rusle rundt i full harmoni uansett opphav, religion, rase, og farge - se den har jeg bare ikke tro på. Folk har et iboende behov for å føle tilhørighet, og det omfatter da også de elementene jeg nevnte. Følgelig vil det alltid oppstå en grad av segregering, og da får man raskt en tilværelse som består av oss og dem. Og når man får grupperinger så får man også konflikter mellom dem. Løsningen etter min mening er en langt på vei homogen befolkning - hvor politisk ukorrekt det enn måtte være.

Endret av Nevian
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei av at det er mye lettere for utlendinger å ta i bruk godene vi har her i landet. De får automatisk nav-penger og masse støtte (som vi bruker skattepengene våre på), mens en som har bodd i Norge i alle år for minstepensjon/stønad og i tillegg så er det så mye som må søkes om og lignende(masse jobb og styr). Jeg har fått inntrykk i at mange som kommer til Norge bare tar og tar alle midler og goder vi har her uten å "på en måte" ha gjort noe for det. Vi skatter jo ræva av oss her til lands. 

 

Men når det er sagt kjenner jeg noen som kommer fra Serbia og de har integrert seg og har holdninga "siden jeg kommer til deres land, med deres lover, regler og normer må jeg innfri meg dette og integrere meg". Da er det ikke noe problem for meg i det hele tatt 

Du er den typen som sikkert har gått "livets harde skole". Jeg er utlending, hvorfor har ikke jeg fått "automatisk nav-penger og støtte" basert kun på min opprinnelse?!? :sjokkert:  må ha gått glipp av noe :sjokkert: 

Det er ingen som får "automatisk" nav-penger. Moren min har sykdommer og er helt utmattet, men til og med søknaden om omskolering har tatt et halvt år å behandle, der resultatet ble at hun måtte fortsette i jobben. Ikke snakk om uføretrygd en gang!

 

Jeg har dessverre mange i min omgangskrets som har samme bakgrunn som meg, som har uføretrygdet seg for 20 år siden. På den tiden var det bare å finne en lege som var villig til å skrive en rapport for deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange flotte utlendinger her i Norge. Har mange gode venner fra mange land. Det som er den store misforståelsen i slike temaer TS tar opp. Er at man tror at folk som er i mot en ideologi som islam, er i mot utlendinger.

Ditto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

No er ikkje utlendinger ein rase.

Ein svenske er like mykje utlending som ein somalier.

Eg liker omtrent alle utlendinger, untatt idioter så klart. Men det er både utlendinger og nordmenn.

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg liker mennesker uansett hvor de kommer fra, hudfarge eller tilhørighet, så lenge de er greie. Jeg skiller mennesker ut fra oppførsel ikke hvor de kommer fra. Jeg ser på mennesker med en annen religion, oppdragelse, kultur og erfaring som en spennende relasjon, hva kan jeg lære av disse, hva kan de gi meg og visa versa. Så ja jeg liker utlendinger, på samme måte som jeg liker nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...