Gå til innhold

Hvor finne mykt godt varmt ullpledd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvor finne mykt godt varmt ullpledd? 

Jeg har nå vært på Jysk, Kid og Princess og synes ikke deres ullpledd er myke nok. Hvilket vil du anbefale? Legg gjerne med link :)

Anonymous poster hash: 20c27...fa0
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ta deg et nettsøk etter Berger pledd.

Alternativt kan du gå for pledd fra Oleana (de har en annerledes prislapp enn Berger sine).

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 2
Skrevet

Ta deg et nettsøk etter Berger pledd.

Alternativt kan du gå for pledd fra Oleana (de har en annerledes prislapp enn Berger sine).

Takk for svar :)

Oleana oppgir ingen pris på sin nettside, sånn ca hvilken prisklasse ligger disse pleddene i?

• Liker 1
Skrevet

Oleana oppgir ingen pris på sin nettside, sånn ca hvilken prisklasse ligger disse pleddene i?

"moren min jobber på oleana så vi har ikke for lite jakker, sjal, huer osv (et sjal koster 740kr for de som ikke vet hva oleana er) et teppe koster forøvrig 1600kr og moren min presterte å ta et av de ut i stallen til hestene. da lurte jeg for alvor på om det var klikket for hennebonk.gif"

http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=164179&page=2

Anonymous poster hash: 51a52...8a7

Skrevet

Oleanna - ullpledd gråmønstret - Inspirasjonshuset's nettbutikk
www.inspirasjonshuset.com/i/produktvis.aspx?p=109

Normalpris kr 2100,- Oleanna pledd. Deilig varmt ullpledd produsert av Røros Tweed i Norge. Vakkert mønster og fargekombinasjon.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok strikket et pledd selv (eller fått noen til å strikke for meg evt gjennom Epla) i et godt og mykt kvalitets merinoullgarn :)

• Liker 1
Skrevet

"moren min jobber på oleana så vi har ikke for lite jakker, sjal, huer osv (et sjal koster 740kr for de som ikke vet hva oleana er) et teppe koster forøvrig 1600kr og moren min presterte å ta et av de ut i stallen til hestene. da lurte jeg for alvor på om det var klikket for hennebonk.gif"

http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=164179&page=2

De er steindyre.

Jeg har ett eneste slikt, og jeg er veldig glad i det.

Mitt har jeg hatt i mange år nå og jeg vasker det i maskinen med Milo eller Neutral ull&silke og tørker på ullprogram i tørketrommelen, akkurat som jeg gjør med Berger pleddene mine.

Rørospledd har jeg ikke, men har hørt mye pent om dem :)

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg har et rørospledd, og kan si masse godt om det, f.eks at det er tykt og varmt, men jeg synes virkelig ikke at det er veldig mykt.

Da vil jeg heller anbefale ett av ullpleddene fra Spinnerigården. Har noen av de som kalles "naturpledd norsk ull", og de oppleves som mye mykere enn rørospleddet. 

Gjest SykkelJenny
Skrevet

Strikk et selv er mitt råd. Garnet kommer på noen få hundrelapper ...

Jeg strikker noen pledd hver høst - det er jo så koselig å holde på med, enkelt er det og.  

Skrevet

Rørospledd❤

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...