Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei datter på 20 som bor på hybel, og som etter noen år uten kalender, igjen ønsker seg pakkekalender med innhold. Det var enkelt da hun var jentunge: hårklemmer, smykker og andre duppeditter. Men hva kan vi fylle kalenderen hennes med nå? Har du tips til noe som ikke er så innmari dyrt, men som hun kan ha nytte av?

Skrevet

Sånne "prøver" på parfyme og maskara som man kan få på parfymeri! Hårstrikker, flaxlodd, en 50 lapp en dag, med en lapp - "kjøp deg lunsj på skolen idag"?, småsjokolade (du kan kjøpe en sånn smarties-pose med mange små pakker som du fordeler utover), en 3-pakk med truser fordelt utover, liten flaske med tørr-shampo, blyant/fargeblyanter. 

Vet ikke hvor mye av dette som er nyttig for henne, men det er noen av tingene jeg liker å finne i min julekalender! :D

Anonymous poster hash: 22987...8ba
  • Liker 2
Skrevet

Middagsoppskrifter.

Anonymous poster hash: b51ba...5a6

• Liker 5
Skrevet (endret)

Så koselig, det blir hun nok glad for :jepp:

Hvis hun liker te, eller kanskje kakao (sånn rett i koppen?) Kan du jo lage noen poser med feks, en pose te og litt forskjellig godteri, nok til å sette seg ned og kose seg med det bare. Og så skriver du noen små lapper og ligger ved. Det trenger ikke koste så mye for å være veldig hyggelig.

Du kan jo også blande sammen (tørre) ingredienser til noen enkle julekaker/kjeks/knekkebrød som du vet hun liker godt og legge ved oppskrift på resten. 

Ellers kan du jo kjøpe alt mulig småting til kjøkkenet osv. som hun gjerne ikke bruker så mye penger på selv; glass med syltetøy, krydderglass eller poser med spennende krydder, kanskje en appelsin med 24 nellikspiker i den første pakken? :) Nøtteblandinger, olivenglass? Tresleiver, målebeger osv osv.

Endret av Rumle
Skrevet

Har hun alt til hybelen?  stekespade? kniver?grytevott?

Går hun på skole? pen/blyant/trykkblyant?

lipsyl

duftlys/stearinlys

negelakk

negelfil

sokker

flaxlodd (griseflax koster 10 kr. millionflax 25).

mini hårspray , veldig kjekt å ha med i veska. har på h&m.

Anonymous poster hash: 3dd97...3d9
Skrevet

-kondomer

-penissjokolade

-klitorisvibrator

-sexy skjørt

-sexy truse

-Dildo

-glidemiddel

-buttplug

-p-piller

-sykepleieruniform

osvosv.

Anonymous poster hash: f1f62...c4c
  • Liker 3
Skrevet

-kondomer

-penissjokolade

-klitorisvibrator

-sexy skjørt

-sexy truse

-Dildo

-glidemiddel

-buttplug

-p-piller

-sykepleieruniform

osvosv.

Anonymous poster hash: f1f62...c4c

Gå et annet sted å lek din drittunge.

Anonymous poster hash: 06622...249

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ei datter på 20 som bor på hybel, og som etter noen år uten kalender, igjen ønsker seg pakkekalender med innhold. Det var enkelt da hun var jentunge: hårklemmer, smykker og andre duppeditter. Men hva kan vi fylle kalenderen hennes med nå? Har du tips til noe som ikke er så innmari dyrt, men som hun kan ha nytte av?

Ta utgangspunkt i ting som du vet at hun vil sette pris på å få (dvs ting hun liker, bruker og har nytte og glede av, ønsker seg, osv)

Anonymous poster hash: abd1b...36b

Skrevet

Gå et annet sted å lek din drittunge.

Anonymous poster hash: 06622...249

Er nok du som er drittungen her, som går til personangrep på andre, helt grunnløst.

Synes det var en ganske morsom liste.

Anonymous poster hash: 8581a...a5e

• Liker 2
Skrevet

Kjøkkenkniver, pepperkakeformer, julepynt, nett kjøkkenutstyr som f.eks. skrellere og spirulator, skjerf, votter, sjokolade, krydder, olivenolje, såper, vaskekluter, eggeglass, servietter, telys, skrivesaker :)

• Liker 2
Skrevet

Ps

Ettersom hun bor på hybel, kan det være mye småting til hybelen som hun trenger?

På Ikea får du mye fint og rimelig, og flere av tingene er ekstra rimelig for de som er Ikea Family-medlem (gratis medlemsskap)

Anonymous poster hash: abd1b...36b

Skrevet

Målebånd, sysaker, verktøy, plaster, håndkrem, antiback, antibackservietter, og hånd(våt)servietter(?) med god duft, snop.... og så synes jeg alt det som Fredsmegleren skrev var gode forslag  :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Det spørs litt hva hun ønsker å få ut av gavekalenderen. Gavekalender er noe av det hyggeligste jeg vet om, og gavene trenger ikke være spesielt store eller dyre. 

For min del, som er like gammel som henne, har jeg sagt at jeg ønsker meg noe koselig og/eller brukbart. Stearinlys, sjokolade, te, julepynt etc. er veldig koselig å få, og heller ikke særlig dyrt. Brukbare ting er muligens noe jeg uansett ville ha kjøpt, slik som sminkeservietter, munnskyllevann, tannkrem, blekk til skriver, oppbevaringsboks til matprodukter, etc. Dette er faktisk ganske dyrt sammenlagt, og det er kjempehyggelig å få. Noen tenker kanskje at det er litt kjedelig, så her må du jo vurdere hva datteren din vil like å få. 

Flaxlodd er også noe som jeg elsker å få, men kanskje noe kjedelig i gavekalender når det ikke vinner noe på det. Du får se litt. :) 

Anonymous poster hash: f1001...1b6
Skrevet

Fargeleggingsbok for voksne, det finnes små til 49kr, tekopp, matboks, gavekort på kino, tørrshampoo, håndkrem, refleks, mobildeksel..

Anonymous poster hash: abe9b...1cc
Skrevet

Håndkrem

God dusjsåpe

Hårstrikker

Kubbelys

Teltys

Telysholder

Små sjokolader (på rema får du små sjokolader 10 for 30kr)

Julekort

Julekuler

Julepynt

Flaxlodd

Tannbørste

Tannkrem

Trusepakker

Tanntråd

Kakao

Ullsokker

Te

En ivitasjon hjem til mammas kjøttkaker.

Annonse
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips! Tar gjerne imot flere!

• Liker 1
Skrevet

Er student selv, så kan jo nevne noen ting jeg kunne tenkt meg  :nissevink:

Middagsoppskrifter

Krydder

Sjokolade

Såpe/Shampoo/Balsam

Pysj

Lys, gjerne duftlys

Sokker

Kopper/krus

Hårstrikker/fliseklemmere

Müeslibarer

Håndkrem

Liten kokebok

Flaxlodd

Enkel julepynt, så man kan pynte og glede seg før man til slutt kanskje skal hjem til jul!

Skrevet

parfymeprøver, sjampo+balsam reisestørrelser, bodylotion.

Kjøp små poser med te i løsvekt for eksempel.

Søstrene Grene selger mange småting til en billig penge, anbefaler deg å ta en kikk der.. :-) 

-Glass, servietter, små gaveesker, glasskrukker, hårspenner, sugerør i papir, koppehåndklær..

Skrevet

Te

Posesupper og gryter

Browniespose

Stearinlys

Julepynt

Servietter

Muffinsformer

Kosmetikk

Godteri

Magasiner

Undertøy og sokker

Tyggis og pastiller

Kaffe

Havregrøtposer

Rett i koppen

Kopp

Grytekluter

Fine, innrammede bilder fra barndommen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...