Gå til innhold

Jeg undrer meg...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Clarity
Skrevet

Jeg bare lurer på... Når FRPere hyler og skriker om at flyktningenes inntog er ensbetydende med et stort farvell til velferdsstaten slik vi kjenner den i dag, hvorfor stemmer dere da FRP i utgangspunktet? Velferdsstat og byråkrati går vel litt hånd i hånd, og jeg trodde dette i deres øyne var ensbetydende med ineffektivt og tungrodd? Det er i hvertfall det jeg kan se dere skriver når man diskuterer venstresidens politikk (som man da kan takke for at vi faktisk har en velferdsstat) i andre sammenhenger? Dessuten følger det jo store kostnader med en velferdsstat, og det er vel heller ikke noe dere akkurat er for? Jeg lurer litt på hva en FRPer egentlig vil ha? Både i pose og sekk?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil FrP legge ned velferdsstaten? Kan du sitere fra partiprogrammet der hvor det står? Jeg har visst hoppet over det punktet.

Husk at å effektivisere offentlig byråkrati =/= legge ned velferdsstaten

Anonymous poster hash: a07a9...834
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Vi sliter med dårlige valg.

Europa er i en uheldig situasjon, der det kun er "utenforpartiet" som er imot innvandring. Med det tempoet det nå går i, så vil det gå utover velferdsstaten og mye mer. Nasjonen går opp i limingen. Strammere innvandring er alfa omega i så måte, og man blir dermed villig til å stemme et parti man ellers kanskje ikke ville stått for (sterk liberalisme). At FrP sitter i en periode i regjering med stor makt, der de får begrenset innvandringen hadde vært det beste. 

At Norges velferdsstat er tunggrodd og ineffektivt er bare et faktum. Ser ikke at det betyr at de vil nedlegge den. Kanskje redusere den fordi de mener at den ikke er bærekraftig. I Sverige har de et mer effektivt byråkrati. 

Apropo Sverige. Ville du sagt det samme om SD som klassifiserer seg selv som et sosialistisk parti. De ønsker å bevare velferden.

Endret av Snof
  • Liker 4
Skrevet

Faktisk så er FRP det eneste partiet som står for en politikk som vil sikre velferdsstaten i fremtiden. Ja, jeg er enig det er veldig ironisk, men sånn er det når gjøkhuene på venstresiden ikke klarer å ha en mer fremtidsrettet innvandringspolitikk.

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...