Gå til innhold

Selvtest blod i avføring.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på om det er noen som vet hvor det går an å kjøpe selvtester for okkult blod i avføring.

Jeg så at de har noen på Yes/No selvtester, men de var så dyre, og så omfattende, og jeg håpet jeg skulle finne noen billigere og enklere.

(Jeg kunne sikkert brukt urinsticks, men jeg tror at disse har en veldig høy sensitivitet for blod, og at de vil reagere på naturlig mengde)

Anonymous poster hash: 3c8d6...53e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blod i avføring, og du syns en selvtest er dyr? Lei livet?

Anonymous poster hash: f11cb...77c
Skrevet

Eh, nei! 

Heller det motsatte, at jeg er glad i livet.

Jeg vil forsikre meg at blødningene har stoppet, og legen mener at det ikke er nødvendig med oppfølging.

Skrevet

Da er det en dårlig lege. Klart du skal ha oppfølging

Skrevet

Det vet du ingen ting om.

Dersom pasienten er ferdig behandlet og det ikke finnes indikasjon på at det er noe å følge opp, så er man en god lege om man ikke binder opp ressurser i moe som ikke trenger oppfølging.

Her aner vi ingen ting om hverken diagnose, behandling eller forløp. At en pasient ikke slår seg til ro med at tilstanden er kurert betyr IKKE at legen vurderer feil.

Er man usikker, kan man alltid be om en konsultasjon, men man bør faktisk bøye seg for en faglig vurdering med mindre man har opplevde symptomer på tilstanden man har vært behandlet for.

Forøvrig, ts: Du kan ikke bruke U-stix for å påvise noe i avføring.

Anonymous poster hash: 3003e...aa1

• Liker 1
Skrevet

Legen er sikkert godt nok, men mener at videre undersøkelse ikke er nødvendig.

Jeg ønsker å dobbeltsjekke uten å legge beslag på ressurser.

Derfor leter jeg etter en selvtest.

Det vet du ingen ting om.

Dersom pasienten er ferdig behandlet og det ikke finnes indikasjon på at det er noe å følge opp, så er man en god lege om man ikke binder opp ressurser i moe som ikke trenger oppfølging.

Her aner vi ingen ting om hverken diagnose, behandling eller forløp. At en pasient ikke slår seg til ro med at tilstanden er kurert betyr IKKE at legen vurderer feil.

Er man usikker, kan man alltid be om en konsultasjon, men man bør faktisk bøye seg for en faglig vurdering med mindre man har opplevde symptomer på tilstanden man har vært behandlet for.

Forøvrig, ts: Du kan ikke bruke U-stix for å påvise noe i avføring.

Anonymous poster hash: 3003e...aa1

Diagnose, behandling eller forløp er ikke relevant for spørsmålet mitt, som er om det finnes andre selvtester som er litt mindre omfattende enn den jeg har funnet.

Skrevet

Du kan sikkert få tatt det privat hvis du er bekymret, Volvat f.eks, men det koster jo litt. Ellers enig med at du bør slå deg til ro med det legen har sagt. 

Anonymous poster hash: 543bf...6ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...