Gå til innhold

Styrer dagene selv som student?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare si at jeg ikke kjenner meg igjen i beskrivelsen av at studielivet skal være så fantastisk. Mulig det gjelder for de som flytter hjemmefra for førstegang og endelig kan feste uten at mamma og pappa griper inn?

 

Har tatt to studier. Det første var forholdsvis lett, så livet var bedre da. Det jeg holder på med nå er meget mer krevende. Om man ønsker å gjøre det bra vel og merke. Forholdsvis lite obligatorisk oppmøte, men rikelig med innleveringer og ting som skal gjøres før eksamen.

 

I dag er det søndag og jeg skulle gjerne tatt helt fri, men må jobbe med skole. Arbeidslivet har sine utfordringer også, men det fine med å jobbe er at man faktisk har fri når man har fri. I tillegg får man betalt for det (og ofte uten topp innsats). Som student føler man, i hvert fall jeg, at man aldri har fri. Det er alltid noe som må gjøres. Og når man har fri, må man gjerne bruke den tiden til å jobbe.

:)

Studielivet ER fantastisk, men ikke på grunn av at man "flytter hjemmefra for første gang og kan feste uten at mamma og pappa griper inn". Det er utfordrende og hardt, og i perioder har en så mye å gjøre at tiden nesten ikke strekker til, MEN det er spennende, sosialt og en erfaring jeg aldri ville ha vært foruten. En har muligheten til å engasjere seg i så mye og bli kjent med mange ulike mennesker på tvers av studieretninger, samt at studiet i seg selv er veldig givende.  

 

Å studere er gøy - selv om en ikke har den friheten mange andre studenter har. 

 

Anonymous poster hash: e0ffb...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...