Gå til innhold

Små tips til vektnedgang


Sjallabais

Anbefalte innlegg

Har uthevet det jeg er uenig i. 

 

Fett er tricky, avokado ja, mye annet fett absolutt ikke.

Karbo fra f .eks brød, havregryn o.l. er ikke så ille. Du skal spise veldig mye grønnsaker for å få i det noe kalorier eller karbs i det hele tatt........

Som jeg poengterte først i innlegget - dette funker veldig godt for meg. Brød, kornprodukter o.l. trigger sult hos meg og holder meg ikke mett lenge. Jeg har prøvd et kosthold med mye frukt, grønnsaker, moderat/lite fett, grove kornprodukter o.l. og jeg tenkte på mat nesten hele tiden. Det gjør jeg ikke nå og det føles veldig godt.

Jeg spiser grønnsaker først og fremst for å få i meg vitaminer, mineraler og fiber. Det er litt kalorier i grønnsaker men mesteparten av kaloriene får jeg i meg fra fett. Lurer litt på hvorfor du tenker at fett er "tricky"?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går man ned i vekt av å tygge tyggegummi og 'disse' på foten?  :klo:

 

Hvis man gjør dette istedenfor å ligge pal på sofaen og spise fløteis, så ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man gjør dette istedenfor å ligge pal på sofaen og spise fløteis, så ja.

Den største forskjellen da er vel å droppe isen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et greit tips: slutt å tenke slanking/vektnedgang og fokuser på sunnere livsstil. Skal du først gå ned i vekt er dette noe som må opprettholdes resten av livet og da trengs det mer enn små tulletips, sære dietter og quick fix-metoder.

Som flere nevner er det kostholdet som regulerer vekta best, ikke trening. Kostholdet fjerner kilo, trening fjerner gram. Ved trening bør man heller fokusere på å bli sterkere og få bedre kondis, da kommer overskuddet og fastere kropp som bonus. Det vil også være et supplement til vektnedgang.



Anonymous poster hash: ca79a...c86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den største forskjellen da er vel å droppe isen?

 

Jepp. 400 kcal er lettere å la være å spise enn å forbrenne gjennom trening. Selv moderat til hard trening må gjøre over ganske lang tid før man har brukt opp kaloriene.

Derimot kan det å tygge tyggis istedet for å pakke masse annet i munnen være en virkningsfull vane. Bare vær obs på at man kan få slitasjeskader i kjeveleddene og ved stort inntak av søtningsmidler kan man få løs mage.

Anonymous poster hash: ca79a...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man gjør dette istedenfor å ligge pal på sofaen og spise fløteis, så ja.

Men er tyggis og å vifte på foten et alternativ til å ligge på sofaen og spise fløteis? Så lenge man kutter ut is og sofaligging tror jeg ikke tyggisen gjør forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er tyggis og å vifte på foten et alternativ til å ligge på sofaen og spise fløteis? Så lenge man kutter ut is og sofaligging tror jeg ikke tyggisen gjør forskjell.

 

Jeg er dårlig på å uttrykke meg  :fnise:  Prøvde bare å si at jeg mener du har helt rett -  småtingene (tygge tyggis, vifte med foten) har ikke har noe å si i og for seg, det er de store tingene (å ikke bare ligge stille, å ikke spise for mye) som betyr noe, men det er lettere for mange å se småtingene, og de kan gis større oppmerkomhet enn de fortjener, men det er fremdeles de store tingene som betyr mest. Hvis man erstatter sofaligging og isspising med fotvifting og tyggistygging, kan det være at noen tror det er det bittelille man har begynt med som har gitt effekt, og ikke det kjempestore man har sluttet med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse vann

Vann med sitron (gjør deg mettere)

Spis mye gulrøtter, dette demper søtsuget.



Anonymous poster hash: d32b6...8d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hoppe i kosebuksa hver fredags- og lørdagskveld :fnise:

Har beholdt dongeribuksa på noen helgekvelder og oppdager bedre da hvor stinn og oppblåst jeg blir. Det har gjort meg litt mer obs på hvor mye jeg faktisk kan finne på å stappe i meg når jeg skal "kose meg".

Anonymous poster hash: 199fa...27a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...