Gå til innhold

Dere som har små barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Er litt nyskjerrig på om dere småbarnsforeldre viser barna klassikerne fra feks Thorbjørn Egner, gamle Disney filmer, Astrid Lindgren osv? 

Er 19 år selv så har ikke barn, men hadde syntes det var synd om mine fremtidige barn ikke hadde kjennskap til de... 

Anonymous poster hash: 1ebd2...7a9
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det gjør jeg!

Dette er viktig å føre videre synes jeg.

Og jeg setter heller på en orginal Emil/pippi film enn å la ungene se på de nye tegnefilmutgavene....

Både mannen min og jeg elsker Astrid Lindgren, så hele samleboksen kjøpte vi lenge før vi fikk barn:)

Anonymous poster hash: fc90c...3a3
Skrevet

Vi leser veldig mye Thorbjørn Egner for fireåringen, og hører fortellingene på lydbok. Barna mine er litt små for lange Pippifilmer, Emil og sånt ennå, men det blir mer Lindgren etterhvert, tenker jeg. Eldste ser av og til på Mummi, det er gode barndomsminner for oss voksne. :) Har sett et par Disneyfilmer med henne også, men de egner seg nok best for litt større barn. Gleder meg til det!

Gjest Keikolina
Skrevet

Hei!

Er litt nyskjerrig på om dere småbarnsforeldre viser barna klassikerne fra feks Thorbjørn Egner, gamle Disney filmer, Astrid Lindgren osv?

Er 19 år selv så har ikke barn, men hadde syntes det var synd om mine fremtidige barn ikke hadde kjennskap til de...

Anonymous poster hash: 1ebd2...7a9

Nei, har prøvd men de synes det er kjedelig.
Skrevet

Akkurat ferdig med å lese Hakkebakkeskogen, og holder på med Kardemommeby nå  :laugh:

Ser lite på TV her i huset, men noen ganger setter vi på en av de gamle klassikerne.

Skrevet

Stebarn. Vi prøvde, men mor kjøpte tegnefilmer og barbie-filmer som barnet ble vant til å se på fra hun var 3. Vi har prøvd å sette på klassikere, og i starten likte hun dem, men nå er det mer "hvorfor snakker de et annet språk (Emil er svensk...) eller generelt synes de er kjedelige. Vi har det meste i hylla, men da er ingen film bedre. :/ Hun har aldri hørt om løvenes konge eller noen av Disney-klassikerne og er nå 6 år. :o

Stå på og la alle de gode gamle leve videre. :) Vi kommer til å gjøre det om vi får barn. Og da er ikke Toy Story det barnet her kaller "guttefilm" noe som våre barn skal tro!

Anonymous poster hash: d0099...a22

Skrevet

Absolutt!

Anonymous poster hash: 2d6bc...c6d

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Masse Thorbjørn Egner, både lydbøker, teater og dyreparken. Begynt på eventyrene om Askeladden og annet, men mitt barn vil aller helst lese om kroppen og lære seg om hvordan den fungerer så tvinger ikke gjennom andre bøker om dagen 😜

Astrid Lindgren og Anne-Cath Vestly er det ingen interesse for ennå, ikke mummitrollet heller.

Vi har flere Disney filmer og vi sitter å hulker 😭 så tårene triller i blant. Løvens konge er fortsatt like trist nå som når jeg gikk på barneskolen.

Skrevet

Ja, og de elsker det! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...