AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg fikk nylig vite at en tidligere barndomsvenninne har dødd av kreft. Vi har ikke hatt kontakt på mange år, men familien min mener jeg må sende et kondolansebrev i det minste. For meg er det unaturlig siden vi ikke har hatt kontakt på lenge, og foreldrene og søskenene hennes har jeg aldri hatt mer kontakt med enn at vi hilste da jeg var innom hos henne i barndommen. Hva ville dere ha gjort? Anonymous poster hash: ae635...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 8. oktober 2015 #2 Del Skrevet 8. oktober 2015 Hvis det føles feil for deg, så lar du det være. Dersom det er andre fra barndommen du fortsatt har kontakt med, så går det eventuelt an å sende en blomsterhilsen signert "Hilsen NN, NN og NN, jentene fra nedi gata" eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg ville ikke sendt noe. Om dere har hatt lite kontakt, og du ikke har hatt noe med familien hennes å gjøre, er det ikke naturlig eller forventet at du skal sende noe kondolanseting. Om alle som noen gang hadde kjent henne gjorde det ville jo familien bli helt oversvømt.. Anonymous poster hash: 63ac5...af8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 8. oktober 2015 #4 Del Skrevet 8. oktober 2015 I en sånn situasjon ville det ikke falt meg naturlig å sende en kondolansehilsen. Var det en nær venninne i barndommen og det rent praktisk (fri fra jobb, reisevei etc) hadde vært enkelt å gjennomføre ville jeg kanskje gått i begravelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Del Skrevet 8. oktober 2015 Hvis jeg hadde mistet en datter så hadde jeg syntes det var omtenksomt og fint med et kondolansekort. Anonymous poster hash: b74f4...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #6 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg ville vel ikke følt for å sende kondolansebrev i den situasjonen. Både det og det å gå i begravelsen, er noe du må kjenne på selv. Man kan minnes noen ved for eks å tenne et lys i stedet. Følg magefølelsen.Anonymous poster hash: 81ccc...eda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 8. oktober 2015 #7 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg sendte krans til en venn jeg ikke hadde sett på mange år. Vi bar bestevenner men han sklei utpå og endte sine dager på plata. Jeg forsøkte alltid å ta en prat når jeg så han men han ville ikke vise meg seg selv når han var rusa. Så til begravelsen sendte jeg en krans med hilsen fra barndomsvenn siden jeg ikke kunne klare å komme I begravelsen selv. Det kom takkekort fra familien etterpå.kransen var det eneste som kom fra andre enn familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snoopy_93 Skrevet 9. oktober 2015 #8 Del Skrevet 9. oktober 2015 Jeg sendte kondolanse til min bestevenninne da hennes far døde. Var også med i begravelsen selv om jeg kun har sett han en gang tidligere. Ellers så går det mest i kondolanser på facebook når folk skriver at "Nå har bestemor gudrun gått bort. Hvil i fred" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2015 #9 Del Skrevet 9. oktober 2015 Send kondolanser til de du bryr deg om. For familien til denne jenta viser det at hun hadde noen som brydde seg om henne og var glad i henne. For mange etterlatte er det godt å se. Bare les innlegget til han som sendte krans til vennen som havnet på plata. For mange er det en stor skam å havne utpå, ikke mestre livet. Da er det godt for familien å se at der fremdeles var folk rundt sønnen deres, den kjæreste de hadde, som hadde gode følelser og respekt for ham. Så om det ikke føles som et stort offer for deg å sende en kondolanse, må du gjerne gjøre det. Det har stor verdi for andre. Anonymous poster hash: 904bb...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå