Gå til innhold

Oppblåst av metformin?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan bli oppblåst av metformin? 

Anonymous poster hash: 5afe8...4da
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke oppblåst da jeg begynte på dem, men jeg ble skikkelig dårlig... kastet opp og ble forferdelig kvalm... heldigvis gikk det over da kroppen vendte seg til dem, men tviler ikke et sekund på at dette er en bivirkning som kan forekomme. Har du gått på dem lenge?

Skrevet

Fra felleskatalogen:

"Svært vanlige bivirkninger (forekommer hos flere enn 1 av 10 brukere):

Ubehag fra mage-tarmkanalen som nedsatt appetitt, kvalme, oppkast, magesmerter og diaré er vanlige og doseavhengige bivirkninger. De opptrer spesielt under den første behandlingstiden, forsvinner som regel av seg selv og kan reduseres ved at metformin tas til mat."

Vil tro at "ubehag fra mage-tarmkanalen" kan involvere også oppbåst mage...

Skrevet

Fra felleskatalogen:

"Svært vanlige bivirkninger (forekommer hos flere enn 1 av 10 brukere):

Ubehag fra mage-tarmkanalen som nedsatt appetitt, kvalme, oppkast, magesmerter og diaré er vanlige og doseavhengige bivirkninger. De opptrer spesielt under den første behandlingstiden, forsvinner som regel av seg selv og kan reduseres ved at metformin tas til mat."

Vil tro at "ubehag fra mage-tarmkanalen" kan involvere også oppbåst mage...

Takk for svar. Jeg har gått på de i ca 6 mnd. Jeg sluttet nå. Og det virker som om magen er myyyye bedre. Jeg har PCO, derfor jeg har gått på de. Men siden jeg ikke har noen effekt av metformin, dropper jeg de. 

Anonymous poster hash: 5afe8...4da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...