Gå til innhold

Aap - ung ufør tillegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt aap i 1,5 år nå. Når jeg søkte om aap krysset av for at jeg selv mente at jeg kvalifiserte for ung ufør tillegget. Dette fikk jeg avslag på fordi nav manglet dokumentasjon.

Nå har jeg skaffet over 100 sider med dokumentasjon. Kan jeg søke igjen? Er jo ikke noen egen søknad for dette? Og får jeg etterbetalt for 1,5 år selv om jeg fikk avslag for lenge siden?

Anonymous poster hash: 78537...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja du kan søke igjen. Anbefaler en advokat påmdet sterkeste. Det var det som gjorde at jeg til slutt fikk tillegget, for det skal dokumenteres godt og det skal argumenteres for at sykdommen er alvorlig. Det er nesten umulig å argumentere godt om man ikke er advokat selv. Du får etterbetalt det du skulle hatt alle årene på aap, dersom du før det innvilget. Kanskje har du rett til fri rettshjelp?

Anonymous poster hash: 35496...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får etterbetalt, ja. Det er nok ikke så vanskelig som vedkommende over her mener, jeg fikk det enkelt innvilget med en legeerklæring og fikk etterbetalt for flere år. 



Anonymous poster hash: a99ef...dd1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring NAV Servicedesk når de åpner i morgen tidlig. De kan hjelpe ift hvordan du skal søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får etterbetalt, ja. Det er nok ikke så vanskelig som vedkommende over her mener, jeg fikk det enkelt innvilget med en legeerklæring og fikk etterbetalt for flere år.

Anonymous poster hash: a99ef...dd1

Man får ikke etterbetalt om man går på aap og plutselig får ung ufør tillegg. Man kan få etterbetalt om man blir uføre og ikke fått ung uføre tillegg i den tiden man hadde krav på det.

Anonymous poster hash: b4b73...232

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får etterbetalt, ja. Det er nok ikke så vanskelig som vedkommende over her mener, jeg fikk det enkelt innvilget med en legeerklæring og fikk etterbetalt for flere år.  Anonymous poster hash: a99ef...dd1

Da hadde du flaks med saksbehandler eller en sykdom (for eks schizofreni) som automatisk faller inn under ung ufør. Ikke alle sykdomstilfeller er så enkle å vurdere. At det gikk med en legeerklæring i ditt tilfelle, betyr ikke at vurderingen er like enkel i andre tilfeller.

Anonymous poster hash: 35496...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke etterbetalt om man går på aap og plutselig får ung ufør tillegg. Man kan få etterbetalt om man blir uføre og ikke fått ung uføre tillegg i den tiden man hadde krav på det. Anonymous poster hash: b4b73...232

Man får etterbetalt for hele perioden om det viser seg at man regnes som ung ufør. Da har man hatt krav på ytelsen hele tiden.

Anonymous poster hash: 35496...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått dette innvilget etter en god del år på Aap.

Jeg hadde møte med saksbehandler, han la inn søknad/sak eller hva jeg skal kalle det i systemet,vips noen uker senere så var det innvilget.

Jeg hadde nylig levert ny legeattest i forbindelse med forlenging av Aap så den hadde de inne. Jeg har hørt at dette skal være så utrolig vanskelig å få,men det var det ikke i mitt tilfelle.

Anonymous poster hash: 8d70d...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått dette innvilget etter en god del år på Aap.

Jeg hadde møte med saksbehandler, han la inn søknad/sak eller hva jeg skal kalle det i systemet,vips noen uker senere så var det innvilget.

Jeg hadde nylig levert ny legeattest i forbindelse med forlenging av Aap så den hadde de inne. Jeg har hørt at dette skal være så utrolig vanskelig å få,men det var det ikke i mitt tilfelle.

Anonymous poster hash: 8d70d...71e

Fikk du etterbetalt da?

Anonymous poster hash: 78537...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du etterbetalt da?

Anonymous poster hash: 78537...dd7

Jeg venter på det ennå. Nylig fått brevet om at det er innvilget. Nav bruker ca to mnd på å regne ut hva man får etterbetalt etter at man har fått vedtaket.

Anonymous poster hash: 8d70d...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at man kun får etterbetalt fra fylte 26 år.



Anonymous poster hash: 5535e...080
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at man kun får etterbetalt fra fylte 26 år.

Anonymous poster hash: 5535e...080

Fra fylte 20år.

Anonymous poster hash: 8d70d...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra fylte 20år.Anonymous poster hash: 8d70d...71e

Fra man ble sykemeldt og/eller under aap. Uføretidspunktet blir satt etter gjeldende regler.

Anonymous poster hash: 35496...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra man ble sykemeldt og/eller under aap. Uføretidspunktet blir satt etter gjeldende regler.

Anonymous poster hash: 35496...1bc

Jojo, så klart. Men mann _kan_ få fra fylte 20 år hvis man har grunnlag for det, ikke fra fylte 26 år som han/hun over skrev.

Anonymous poster hash: 8d70d...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...