AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skal gi dette i gave til to utenlandske personer som ikke bor i Norge, og det er derfor svært viktig for meg at firmaet jeg velger kan vise til en høy andel funn av Nordlys. Er det noen som kan anbefale er firma? Er det Tromsø som er best, eventuelt hvilken måned? Noen spesielle hoteller dere anbefaler i byen det er best å dra til? Takker så mye for svar Anonymous poster hash: 1de18...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Del Skrevet 7. oktober 2015 Du er jo svært optimistisk som mener at det ene firmaet kan skaffe bedre nordlys sammenlignet med det andre. Det er vel ikke akkurat sånn virkeligheten er? Tromsø har jo fått ry på seg til å være et godt sted å observere nordlyset, og de har jo også godt tilbud når det gjelder hoteller og andre ting turister kan gjøre i mørketida. Jeg ville tro at det klimatisk sett ville være større sjans å se nordlys i innlandet, som feks Finnmarksvidda eller Indre Troms. Der må du ha en god porsjon flaks, og følge med på nordlysvarsel og værmelding. Har hatt besøk flere vintre på rad av en fra andre siden av kloden, som ikke har fått oppleve nordlyset i det hele tatt. I kveld og i går kveld har jeg hatt noen flotte nordlysopplevelser rett over huset mitt. Akkurat nå er det klarvær og ypperlige forhold. Eventyrlig og spennende! Anonymous poster hash: 4b91e...718 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Del Skrevet 7. oktober 2015 Du er jo svært optimistisk som mener at det ene firmaet kan skaffe bedre nordlys sammenlignet med det andre. Det er vel ikke akkurat sånn virkeligheten er? Tromsø har jo fått ry på seg til å være et godt sted å observere nordlyset, og de har jo også godt tilbud når det gjelder hoteller og andre ting turister kan gjøre i mørketida. Jeg ville tro at det klimatisk sett ville være større sjans å se nordlys i innlandet, som feks Finnmarksvidda eller Indre Troms. Der må du ha en god porsjon flaks, og følge med på nordlysvarsel og værmelding. Har hatt besøk flere vintre på rad av en fra andre siden av kloden, som ikke har fått oppleve nordlyset i det hele tatt. I kveld og i går kveld har jeg hatt noen flotte nordlysopplevelser rett over huset mitt. Akkurat nå er det klarvær og ypperlige forhold. Eventyrlig og spennende!Anonymous poster hash: 4b91e...718 Kan godt hende jeg formulerte meg litt klønete. Det jeg mener er at jeg ser noen tilbringe 10 timer ute, kjøre til Finland, rett og slett "jakte" på det, mens andre kjører til et fast sted uavhengig av vær. Ellers takk for tilbakemelding Anonymous poster hash: 1de18...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Del Skrevet 7. oktober 2015 Skal du som deres lokale venn anbefale dem en nordlystur? Slike turer er beregnet på turister som ikke har venner i Norge til å fortelle dem at nordlyset er på himmelen og at de ikke trenger å betale for å få sett det. Det er ingen norske kunder på slike nordlysturer, og det er ikke fordi vi ikke liker nordlyset. Det er fordi det er unødvendig å betale for. Be dem reise til hvor som helst nord for polarsirkelen i vinterhalvåret. Så er det bare å sjekke nordlysvarselet og håpe at det ikke blir overskyet. Arrangert tur trengs ikke. Det blir ikke mer nordlys av å betale for det. Anonymous poster hash: 71de0...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalapeno Skrevet 8. oktober 2015 #5 Del Skrevet 8. oktober 2015 Er du i Tromsø eller nordover, så er det så og si garantert å få senordlys, av varierende styrke, så lenge det ikke er skyet. Nordlysturisme har blitt veldig populært, og det spiller vel neppe så stor rolle hvem man velger. Hvis man vil ha nordlys med høye fjell som ramme, drar man til Tromsø. Vil man oppleve den samiske kulturen, drar man til Finnmark. Men som andre sier, du trenger da absolutt ikke å bruke et firma til dette. Reis til Tromsø, lei en bil og kjør ut av byen der det er lite lysforurensing, Voila! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Del Skrevet 11. oktober 2015 Ville helt klart valgt Alta. Tenker det er en grunn til at nordlys observatoriet i sin tid ble lagt til Alta.Anonymous poster hash: 5edd9...aec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #7 Del Skrevet 14. oktober 2015 Bor selv i Kautokeino. Er nordlys der titt og ofte, eller ihvertfall når jeg er der i juleferien. Desember, januar og februar er nok den beste tiden. Det er ikke nordlys om sommeren (åpenlyst for noen, men langt ifra alle )Anonymous poster hash: 06749...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #8 Del Skrevet 15. oktober 2015 Klart det hjelper med arrangert tur, når turarrangøren aktivt kjører til steder der det er Nordlys. Nytter jo ikke å sitte i Tromsø og glo, om nordlyset er sterkest i Finland akkurat den dagen. Bor selv i Kautokeino. Er nordlys der titt og ofte, eller ihvertfall når jeg er der i juleferien. Desember, januar og februar er nok den beste tiden. Det er ikke nordlys om sommeren (åpenlyst for noen, men langt ifra alle )Anonymous poster hash: 06749...314 Neh, jeg er også kautoværing, og vil ikke si det er nordlys der ofte. Og det er langt fra like sterkt som i for eksempel Tromsø. Man kan se nordlys i Kauto, ja, men noen god plass for å oppsøke nordlyset er det ikke. Alta er også mye bedre! Anonymous poster hash: 4c6cf...d0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #9 Del Skrevet 15. oktober 2015 Alta. Helt klart beste alternativ. Sjekk ut bl.a. Sorrisniva og Glød. Anonymous poster hash: 88581...5cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 15. oktober 2015 #10 Del Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Kom til Alta:) har vært masse nordlys så langt i oktober..men nå er det mildt og vått og overskya...Glød er et supert firma som arrangerer masse flotte forskjellige turer http://glodexplorer.no/ Sorrisniva har og turer, fantastisk mat i restauranten og ishotell...senere i vinter. http://www.sorrisniva.no/ Nordlysvarsel http://kho.unis.no/Forecast.htm Endret 15. oktober 2015 av gladidag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #11 Del Skrevet 15. oktober 2015 Klart det hjelper med arrangert tur, når turarrangøren aktivt kjører til steder der det er Nordlys. Nytter jo ikke å sitte i Tromsø og glo, om nordlyset er sterkest i Finland akkurat den dagen. Neh, jeg er også kautoværing, og vil ikke si det er nordlys der ofte. Og det er langt fra like sterkt som i for eksempel Tromsø. Man kan se nordlys i Kauto, ja, men noen god plass for å oppsøke nordlyset er det ikke. Alta er også mye bedre! Anonymous poster hash: 4c6cf...d0d Her i Masi ser vi ihvertfall nordlys ofte. Anonymous poster hash: 06749...314 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #12 Del Skrevet 15. oktober 2015 Her i Masi ser vi ihvertfall nordlys ofte. Anonymous poster hash: 06749...314 Ofte er et relativt begrep. Og så vil man jo gjerne se MYE nordlys. Nordlyset i kauto er ofte ikke såå sterkt. Anonymous poster hash: 4c6cf...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå