AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Del Skrevet 7. oktober 2015 I alle år har jeg kommet best overens med guttene. Har alltid hatt det gøy med det motsatte kjønn, det er mindre drama og helt annerledes. De har liksom alltid brydd seg, de sitter ikke og spør og graver kun for å ha noe å sladre om. Jeg har alltid hatt jentevenninner, men det har vært et noe begrenset antall. Lenge ble jeg utestengt, så forandret dette seg, men fremdeles føler jeg det er vanskeligere å komme nærmere jenter enn gutter. Ikke skyt meg nå, men jeg er en godt over gjennomsnittet attraktiv ung kvinne... Har mange menn etter meg, og selv om mange vil mer enn vennskap, kommer jeg alltid veldig lett nær de. Om jeg sier at jeg ikke er interessert i noe mer, ønsker de gjerne å omgås med meg likevel. De sier de synes jeg er kul, interessant og annerledes enn andre jenter. Jeg er helt normal, aldri vært noen guttejente med typiske gutteinteresser. Derfor synes jeg dette er litt rart. De få venninnene jeg har hatt og har, har jeg alltid kommet veldig, veldig godt overens med. Felles er at de er litt annerledes. Har stort sett oppegående og dype samtaler med de(altså mer enn extensions og paradise hotel), vi har det alltid supergøy og jeg vet at jeg kan stole på de. Jeg bare forstår ikke hvorfor jeg ikke tiltrekker meg jenter på samme måte som gutter(på vennskapelig måte altså). Har kjent noen jenter opp gjennom tidene som nærmest får seg nye bestevenner bare ved å se på de. Altså de har ekstremt lett for å få nye venner, uten at de nødvendigvis er noe kulere, morsommere etc enn andre mennesker. Det plager meg ikke nå lenger, jeg har et stort nettverk med mange ulike mennesker, men det er helt klart flest menn av de. Det kan jo by på problemer når man får seg en noe sjalu kjæreste. Flere som har det på samme måte? Anonymous poster hash: ca686...fcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Del Skrevet 7. oktober 2015 23 år forresten. -TS Anonymous poster hash: ca686...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Del Skrevet 7. oktober 2015 Fordi alle jenter ser på andre jenter som trusler eller noe. Kunne sikkert skrevet teksten der selv, samme alder og alt. Funnet ut at jenter har alltid så mye tull med seg. Var faktisk ei som sa til meg på fest en gang og. Så mine venninner er 5år eldre enn meg ++ Og ja det er lett å ha kompiser. Helt til den dagen du blir singel og det viser seg at de bare la opp aksjer til å ligge med meg. Jeg endte faktisk opp med å takke den håndfullen med kompiser som ikke prøvde seg også slutta jeg å prate med den delen som prøvde seg. Gutter / jenter. Ingen er bedre enn den andre. Er like mye drama blant mange gutter og!Anonymous poster hash: 99814...91c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Del Skrevet 7. oktober 2015 Samme her, jeg har bestandig kommet bedre overens med gutter. Jeg synes det er lettere å finne gutter/menn med like interesser, de er lettere å prate med, mer lik humor, jeg slapper av og kan være meg selv..Synes det er veldig vanskelig å forholde meg til andre jenter. Blir alltid veldig nervøs i nærheten av de og føler jeg må "prestere" ekstra sosialt, slik er det ikke med gutter/menn. Men de vil ofte ha noe mer enn et platonisk forhold, da blir ikke det å omgås som venner like greit, og å kunne bli sett på som "en av gutta".. Anonymous poster hash: 93deb...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Del Skrevet 7. oktober 2015 Fordi de har lyst å pule deg Anonymous poster hash: e5931...b4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #6 Del Skrevet 7. oktober 2015 jepp har det på samme måte Anonymous poster hash: 747e7...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #7 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg er selv ung kvinne som er godt over snittet utseendemessig så jeg er velkjent med sjalusi, at andre jenter kan se en som trussel osv. Men det er likevel ingen grunn til å bare henge med gutter, det er bare hovedårsaken til at jenter av lik attraktivitet henger sammen. Det er klart noen jenter vil bli sjalu på oppmerksomheten du får fra menn, men det gjelder ikke alle og i hvert fall ikke de som er like attraktive selv. Så som årsak holder det ikke helt. Et fellestrekk jeg ser ved jenter som henger mest med gutter er at de er litt skadeskutt og 'redd' for andre jenter. Da mener jeg ikke det som en åpenbart frykt, men at det tydelig er noe som henger igjen etter negative opplevelser. De er redde for hva jenter sier om dem, opplever at de ikke kjenner visse 'koder' jenter imellom. Og jo mindre de omgås jenter jo mer forsterkes det - jenter ser at man er en som tar avstand fra jenter, og man isoleres mer. De tenker også at gutter er 'enkle' å henge med - men ignorerer at dette er enkelt rett og slett fordi de ikke har et like dypt og genuint vennskap med dem. Er man attraktiv vil gutter alltid henge med deg - uten å stille spm. eller krav til 'vennskapet'. Slik er det bare. Det er nesten blitt et slags orddtak - "if a girl says all other girls are bitches, she's the bitch". Dette er jeg for så vidt helt enig i. Sliter man med å relatere seg til halve befolkningen, er det en selv det ligger hos. Nå sier jeg ikke at dette gjelder deg eller at du omtaler andre slik, bare at dette er veldig typisk for jenter som bare henger med gutter. Mange har også et litt over snittet behov for bekreftelse, uten at de er helt klare over det selv. Anonymous poster hash: 9819d...ccd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #8 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg er selv ung kvinne som er godt over snittet utseendemessig så jeg er velkjent med sjalusi, at andre jenter kan se en som trussel osv. Men det er likevel ingen grunn til å bare henge med gutter, det er bare hovedårsaken til at jenter av lik attraktivitet henger sammen. Det er klart noen jenter vil bli sjalu på oppmerksomheten du får fra menn, men det gjelder ikke alle og i hvert fall ikke de som er like attraktive selv. Så som årsak holder det ikke helt.Et fellestrekk jeg ser ved jenter som henger mest med gutter er at de er litt skadeskutt og 'redd' for andre jenter. Da mener jeg ikke det som en åpenbart frykt, men at det tydelig er noe som henger igjen etter negative opplevelser. De er redde for hva jenter sier om dem, opplever at de ikke kjenner visse 'koder' jenter imellom. Og jo mindre de omgås jenter jo mer forsterkes det - jenter ser at man er en som tar avstand fra jenter, og man isoleres mer. De tenker også at gutter er 'enkle' å henge med - men ignorerer at dette er enkelt rett og slett fordi de ikke har et like dypt og genuint vennskap med dem. Er man attraktiv vil gutter alltid henge med deg - uten å stille spm. eller krav til 'vennskapet'. Slik er det bare. Det er nesten blitt et slags orddtak - "if a girl says all other girls are bitches, she's the bitch". Dette er jeg for så vidt helt enig i. Sliter man med å relatere seg til halve befolkningen, er det en selv det ligger hos. Nå sier jeg ikke at dette gjelder deg eller at du omtaler andre slik, bare at dette er veldig typisk for jenter som bare henger med gutter. Mange har også et litt over snittet behov for bekreftelse, uten at de er helt klare over det selv. Anonymous poster hash: 9819d...ccd Syns dette innlegget er veldig bra. Stemmer akkurat! Er sånn det fakta er. Anonymous poster hash: 99814...91c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #9 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg er selv ung kvinne som er godt over snittet utseendemessig så jeg er velkjent med sjalusi, at andre jenter kan se en som trussel osv. Men det er likevel ingen grunn til å bare henge med gutter, det er bare hovedårsaken til at jenter av lik attraktivitet henger sammen. Det er klart noen jenter vil bli sjalu på oppmerksomheten du får fra menn, men det gjelder ikke alle og i hvert fall ikke de som er like attraktive selv. Så som årsak holder det ikke helt. Et fellestrekk jeg ser ved jenter som henger mest med gutter er at de er litt skadeskutt og 'redd' for andre jenter. Da mener jeg ikke det som en åpenbart frykt, men at det tydelig er noe som henger igjen etter negative opplevelser. De er redde for hva jenter sier om dem, opplever at de ikke kjenner visse 'koder' jenter imellom. Og jo mindre de omgås jenter jo mer forsterkes det - jenter ser at man er en som tar avstand fra jenter, og man isoleres mer. De tenker også at gutter er 'enkle' å henge med - men ignorerer at dette er enkelt rett og slett fordi de ikke har et like dypt og genuint vennskap med dem. Er man attraktiv vil gutter alltid henge med deg - uten å stille spm. eller krav til 'vennskapet'. Slik er det bare. Det er nesten blitt et slags orddtak - "if a girl says all other girls are bitches, she's the bitch". Dette er jeg for så vidt helt enig i. Sliter man med å relatere seg til halve befolkningen, er det en selv det ligger hos. Nå sier jeg ikke at dette gjelder deg eller at du omtaler andre slik, bare at dette er veldig typisk for jenter som bare henger med gutter. Mange har også et litt over snittet behov for bekreftelse, uten at de er helt klare over det selv. Anonymous poster hash: 9819d...ccd Dette tror jeg stemmer. Er selv jente som bare henger med gutter. Jeg tror ikke det har noe med at jeg er guttete, kul eller awesome å gjøre. Jeg sliter med å forholde meg til jenter rett og slett. Mitt inntrykk er at de fleste jenter er kjempegreie og hyggelige, men likevel kommer jeg meg aldri inn i varmen. Siden det tilsynelatende bare er jeg som sliter med dette, så må jo feilen ligge hos meg. Om jenter ønsker kontakt med meg og inviterer med, så trekker jeg meg bare vekk. Hvem som er mine venner handler om kjemi, men at mine venner bare er gutter tror jeg er pga min manglende evne til å forholde meg til jenter. For de fleste jenter er greie.Anonymous poster hash: 7a626...41f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #10 Del Skrevet 7. oktober 2015 Fordi du er guttejente. Anonymous poster hash: 45c78...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vevila Skrevet 7. oktober 2015 #11 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skrev om akkurat det samme for noen år siden, etter at jeg var blitt grovt mobbet av jenter hele oppveksten. Det morsomme var at KG damene(minus et par) kastet seg over meg om hvor teit jeg var som slet med kontakten med andre jenter osv, det ble en ren mobbetråd rett og slett. Det beviste jo nesten poenget mitt. Uansett har jeg med årene funnet en del jenter som jeg kommer godt overens med. Dette er ofte jenter som er litt "annerledes" og ofte selv sliter med mye av jentedramaet som finnes. Så etter min erfaring blir slikt bedre med årene, og man finner personer av begge kjønn som man trives med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #12 Del Skrevet 7. oktober 2015 jeg er en godt over gjennomsnittet attraktiv ung kvinne Anonymous poster hash: ca686...fcf Her er svaret på spørsmålet ditt. Anonymous poster hash: 72d9c...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 7. oktober 2015 #13 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg synes det er så avslappende med guttevenner. De krever ikke like mye som jenter, som ofte ønsker å ha kontakt hver dag og å finne på noe hele tiden. I tillegg er det mye snakk om følelser og dype ting blant jenter, noe som jeg ikke ønsker å dele med hvem som helst. Savner veldig å ha guttevenner nå som jeg er i et forhold, men synes ikke det er riktig ovenfor kjæresten min at jeg opprettholdt venneforholdet med kompisene mine. Det skal også sies at alle kompisene mine er tidligere flammer/ekser eller så har de prøvd seg på meg, så ønsker ikke at kjæresten min skal føle seg truet eller ha det ubehagelig pga mine venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #14 Del Skrevet 7. oktober 2015 Jeg er selv ung kvinne som er godt over snittet utseendemessig så jeg er velkjent med sjalusi, at andre jenter kan se en som trussel osv. Men det er likevel ingen grunn til å bare henge med gutter, det er bare hovedårsaken til at jenter av lik attraktivitet henger sammen. Det er klart noen jenter vil bli sjalu på oppmerksomheten du får fra menn, men det gjelder ikke alle og i hvert fall ikke de som er like attraktive selv. Så som årsak holder det ikke helt. Et fellestrekk jeg ser ved jenter som henger mest med gutter er at de er litt skadeskutt og 'redd' for andre jenter. Da mener jeg ikke det som en åpenbart frykt, men at det tydelig er noe som henger igjen etter negative opplevelser. De er redde for hva jenter sier om dem, opplever at de ikke kjenner visse 'koder' jenter imellom. Og jo mindre de omgås jenter jo mer forsterkes det - jenter ser at man er en som tar avstand fra jenter, og man isoleres mer. De tenker også at gutter er 'enkle' å henge med - men ignorerer at dette er enkelt rett og slett fordi de ikke har et like dypt og genuint vennskap med dem. Er man attraktiv vil gutter alltid henge med deg - uten å stille spm. eller krav til 'vennskapet'. Slik er det bare. Det er nesten blitt et slags orddtak - "if a girl says all other girls are bitches, she's the bitch". Dette er jeg for så vidt helt enig i. Sliter man med å relatere seg til halve befolkningen, er det en selv det ligger hos. Nå sier jeg ikke at dette gjelder deg eller at du omtaler andre slik, bare at dette er veldig typisk for jenter som bare henger med gutter. Mange har også et litt over snittet behov for bekreftelse, uten at de er helt klare over det selv. Anonymous poster hash: 9819d...ccd Du har mange gode poenger. Jeg går selvfølgelig ikke rundt og tror at jentene er sjalu på meg, selv om jeg også har erfart det. Men greia er, jeg vet at jeg ikke utstråler "hei, nei, jeg ønsker ikke kontakt med deg fordi du er jente". Jeg VIL jo gjerne ha flere venninner. Er alltid imøtekommende og blid. Aldri noen bitch, og lever etter "gjør mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg". Jeg har aldri ment at alle jenter er jævlige, jeg kjenner mange snille jenter. Men av en eller annen grunn har jeg i alle år kommet over jenter som bruker 40% av alle samtalene på å snakke om andre. Såkalte venninner har sagt ting bak min rygg, men ikke bare min, bak sine andre venninners rygg til meg også. Stygge ting - som oftest uten grunn. Så jeg antar at noe av grunnen også kan være at jeg har vært litt uheldig med de jeg faktisk har hatt mulighet til å bli godt kjent med. Det er jo ren fakta at mange jenter baksnakker mye, sladrer, liker litt dramatikk. Det blir selvfølgelig bedre med alderen, men likevel. Og da blir man ganske lei. -TS Anonymous poster hash: ca686...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #15 Del Skrevet 8. oktober 2015 De tenker også at gutter er 'enkle' å henge med - men ignorerer at dette er enkelt rett og slett fordi de ikke har et like dypt og genuint vennskap med dem. Anonymous poster hash: 9819d...ccd Mulig det er noe i dette. Jeg har hatt gode vennskap med menn/ gutter og de baksnakker og dømmer andre mennesker på lik linje med kvinner. Men det virker som om de viser det mindre ovenfor de personene de misliker. Mens kvinner er kanskje litt mer ærlige i sin oppførsel og man vil lettere legge merke til hvem de ikke liker. Dette varierer blant individer selvsagt. Det skal også sies at alle kompisene mine er tidligere flammer/ekser eller så har de prøvd seg på meg, så ønsker ikke at kjæresten min skal føle seg truet eller ha det ubehagelig pga mine venner. Høres ikke ut som de var egentlige venner, virker som om de hadde andre intensjoner med sine "vennskap". Anonymous poster hash: e5931...b4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #16 Del Skrevet 8. oktober 2015 jeg er SULTEN Anonymous poster hash: 4878a...796 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summers Skrevet 8. oktober 2015 #17 Del Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Liker best guttevenner jeg også. Går på humor, samtaleemner, mer opptatt av å ha det gøy sammen enn å være hverandres psykolog, slippe kaklingen(må prate hele tiden, skjærende stemme) og alt pisset kvinner lirer av seg fordi de er mer opptatt av hva som høres riktig ut enn gjennomtenkte og genuine meninger. Synes også menn er flinkere til å oppføre seg, ikke herse med folk, komme med kjipe kommentarer, osv. Har kvinner i omgangskretsen min som ikke eier folkeskikk, men likevel klarer å holde på vennene sine. Når det kommer til baksnakking synes jeg menn og kvinner er like ille. Endret 8. oktober 2015 av Summers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #18 Del Skrevet 8. oktober 2015 Liker best guttevenner jeg også. Går på humor, samtaleemner, mer opptatt av å ha det gøy sammen enn å være hverandres psykolog, slippe kaklingen(må prate hele tiden, skjærende stemme) og alt pisset kvinner lirer av seg fordi de er mer opptatt av hva som høres riktig ut enn gjennomtenkte og genuine meninger. Synes også menn er flinkere til å oppføre seg, ikke herse med folk, komme med kjipe kommentarer, osv. Har kvinner i omgangskretsen min som ikke eier folkeskikk, men likevel klarer å holde på vennene sine. Når det kommer til baksnakking synes jeg menn og kvinner er like ille. Hvis det er hvordan du ser på kvinner og venninner har du kommet i feil miljø. Mine venninner de må ikke kakle hele tiden, vi må ikke møtes hele tiden. Men når vi møtes har vi det gøy uten press på noenting. Vi fester sammen, trener sammen.. etc. De lirer aldri ut av seg noen mindre hyggelige kommentarer. Og støtter uansett. Hvis jeg er uheldig og har driti meg skikkelig ut på fest kan man vanligvis regne med at det er noe folk vil huske og minne meg på. Men ikke mine venninner. For det som skjer på fest det blir på fest. Så tror det handler mye om hva slags miljø man er i. Hvor voksne venninner man får. Anonymous poster hash: 99814...91c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå