AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #1 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg lurer på om noen her har erfaring med at dps motsetter seg å henvise til spesialisthelsetjeneste på sykehusnivå? I mitt tilfelle ville ikke dps henvise meg til regional seksjon for spiseforstyrrelser, men etter mange telefoner fra fastlegen om at jeg trengte mer spesialisert behandling henviste dps. Det endte med 10 måneder på regional seksjon for sf. Har noen samme erfaring? Jeg er bare ganske irritert på dps fordi jeg har mistet mye tid til sykdom som jeg kunne brukt til andre ting hvis de hadde henvist meg etter første telefon fra fastlegen (som hadde ansvar for alt det somatiske).Anonymous poster hash: bd0d4...181
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #2 Skrevet 7. oktober 2015 Fastlegen kan faktisk kontakte spesialisthelstjenesten selv, han er ikke avhengig av at dps sender søknad. Dersom flere opplysninger hadde vært nødvendig for å vurdere om henvisningen fra fastlegen kunne regional seksjon etterspurt dette direkte fra dps. Anonymous poster hash: bfb54...5c4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Dps er et akutt lavterskel tilbud og det er hyppige tilfeller av at de har sviktet som ledd i behandling og veiledning for videre hjelp. Anonymous poster hash: cb663...9e7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Fastlegen kan faktisk kontakte spesialisthelstjenesten selv, han er ikke avhengig av at dps sender søknad. Dersom flere opplysninger hadde vært nødvendig for å vurdere om henvisningen fra fastlegen kunne regional seksjon etterspurt dette direkte fra dps. Anonymous poster hash: bfb54...5c4 Nei, fastleger kan faktisk ikke henvise til regional avdeling for spiseforstyrrelser. Det må bup/ dps/ psykiatriske sykehusavdelinger gjøre.Anonymous poster hash: bd0d4...181
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Det kan være at dps kjenner til terskelen til rasp bedre enn fastlegen. Altså at de har erfaring med hvilke saker de tar inn, og hvor mye dps skal ha forsøkt å behandle først. Det er faktisk et ganske smalt nåløye å komme inn til behandling som rasp, og det kan være du hadde blitt avvist hvis du hadde blitt henvist direkte fordi det er krav om behandling på et lavere spesialistnivå. Dps er en del av spesialisthelsetjenesten, og en del av det man kaller 2. linjen og skal ta en god del av pasientene selv, og henvise noen få til 3. linjen. Anonymous poster hash: ddd1a...43f
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Det kan være at dps kjenner til terskelen til rasp bedre enn fastlegen. Altså at de har erfaring med hvilke saker de tar inn, og hvor mye dps skal ha forsøkt å behandle først. Det er faktisk et ganske smalt nåløye å komme inn til behandling som rasp, og det kan være du hadde blitt avvist hvis du hadde blitt henvist direkte fordi det er krav om behandling på et lavere spesialistnivå. Dps er en del av spesialisthelsetjenesten, og en del av det man kaller 2. linjen og skal ta en god del av pasientene selv, og henvise noen få til 3. linjen. Anonymous poster hash: ddd1a...43f Jeg hadde gått til dps i to år. Da jeg kom til RASP sa de jeg skulle blitt henvist med en gang. Jeg kom gjennom det nåløyet du snakker om uten tvil.. og dps har lagt seg flat og sagt at det var en feilvurdering. Jeg føler meg tråkket på av dps. Anonymous poster hash: bd0d4...181
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #7 Skrevet 7. oktober 2015 AnonymBruker, on 07 Oct 2015 - 23:15, said: Jeg hadde gått til dps i to år. Da jeg kom til RASP sa de jeg skulle blitt henvist med en gang. Jeg kom gjennom det nåløyet du snakker om uten tvil.. og dps har lagt seg flat og sagt at det var en feilvurdering. Jeg føler meg tråkket på av dps.Anonymous poster hash: bd0d4...181 Men DPS har jo lagt seg flate og innsett at de gjorde en eilvurdering. Hvordan kan du da føle deg tråkket på? Gå videre i livet, vær lad du fikk hjelp og skyv bitterheten til sides. Bitterhet fører aldri noe godt med seg.Anonymous poster hash: 8fe78...67c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå