Beccy87 Skrevet 27. juni 2016 Forfatter #381 Del Skrevet 27. juni 2016 28 minutter siden, Nori skrev: Oj! Der så du noe. Skal forspise meg på Brie før jeg eventuelt blir gravid igjen! Ble det svangerskapskontroll på deg i dag? God plan!! Ja det ble kontroll og det gikk mye bedre enn fryktet! Trakk kølapp og ventet bare i et kvarter før det ble min tur. Ble selvfølgelig inn til den legen som jeg fryktet pga alle de dårlige omtalene på legelisten. Men så viste det seg at hun egentlig bare var en meeeeeeget effektiv (litt sånn militærstil, jeg følte jeg hadde muntlig eksamen der jeg satt) og sunnmøring så da hadde vi jo det til felles og da var hun faktisk nesten litt hyggelig. Jeg kan godt forstå at de som er syke og går til legen for omsorg, trøst og noen å prate med ikke synes hun er noe særlig, men for meg som viste hva jeg skulle ha og egentlig bare trengte å få fylt ut litt på helsekortet, søkt om fødeplass og ordnet blodprøver så funket det veldig fint.. Nå skal jeg snart gå å legge meg, i morgen har jeg fri så da er det tidlig opp sammen med Trollet og planen er å dra i åpen barnehage en tur før de stenger for sommeren slik at mannen skal få seg et par timer fri! Skal bli fint med en hel dag sammen med god gutten min igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 28. juni 2016 Forfatter #382 Del Skrevet 28. juni 2016 Det ble ikke åpen barnehage i dag. Jeg som skrøt sånn over at jeg følte meg mye bedre i går og hadde til og med tenkt å trene i dag har vel jinxet hele greia. Våknet i dag tidlig og og følte meg nesten fyllesyk, trøtt, vondt i hodet, sulten og kvalm på en gang, helt utslitt. Har tilbragt mesteparten av dagen på sofaen og nå ligger jeg å har vondt i magen også. Jaja... Satser på bedre form i morgen. Det går jo opp og ned her så i teorien burde det i alle fall bli bedre igjen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 29. juni 2016 #383 Del Skrevet 29. juni 2016 Hvordan er formen? Bra det gikk fint å få kontroll, og at du setter pris på effektive sunnmøringer! Enig i at første svangerskapskontroll funker helt fint med effektive leger, det skal jo bare fylles ut masse fakta og tas blodprøver. Så får jordmor ta seg av føleriet på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 29. juni 2016 #384 Del Skrevet 29. juni 2016 Håper du føler deg bedre i dag. Og godt at du fikk gjennomført første kontroll. Når man har fått svangerskapskortet er man jo gravid på ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 29. juni 2016 #385 Del Skrevet 29. juni 2016 Håper formen er bedre! Kjedelig å være dårlig når man har fridag. :/ Eller kjedelig er det uansett men! Har du noe ferie i sommer, eller blir det full rulle med jobbing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 30. juni 2016 Forfatter #386 Del Skrevet 30. juni 2016 Den 29.6.2016 at 11.10, juliane skrev: Hvordan er formen? Bra det gikk fint å få kontroll, og at du setter pris på effektive sunnmøringer! Enig i at første svangerskapskontroll funker helt fint med effektive leger, det skal jo bare fylles ut masse fakta og tas blodprøver. Så får jordmor ta seg av føleriet på et senere tidspunkt. 21 timer siden, Nori skrev: Håper du føler deg bedre i dag. Og godt at du fikk gjennomført første kontroll. Når man har fått svangerskapskortet er man jo gravid på ordentlig. 21 timer siden, Chandra skrev: Håper formen er bedre! Kjedelig å være dårlig når man har fridag. :/ Eller kjedelig er det uansett men! Har du noe ferie i sommer, eller blir det full rulle med jobbing? Ble heldigvis bedre utover kvelden, men jeg har nok jinxet det litt når jeg sa at jeg trodde jeg var ferdig med kvalme og trøtthet for i går var jeg kjempe kvalm hele dagen. Det går opp og ned MEN jeg tror allikevel jeg er mindre dårlig nå enn jeg husker at jeg var når jeg gikk med Trollet. (sier hun som ikke husker hva hun spiste til middag for to dager siden! ) Så nå er jeg gravid på ordentlig ja! Og det er bare å begynne å telle dager til tidlig OUL - den 14.juli! Merker at jeg holder igjen en del til da, håper alt ser fint og greit ut og at vi da kan begynne å fortelle resten av verden at vi skal ha en til. Jeg blir jo bare rundere og rundere for hver dag her nå, magen min er til tider max oppblåst og ikke et lekkert syn. De fleste tror nok bare at jeg fortsatt er tjukk etter Trollet - og det er jeg jo, men ikke såååå tjukk! Det blir ikke noe langferie her nei, jeg har jo bare vært på jobb igjen en mnd etter permen. Men vi planlegger å ta en uke i Juli for å besøke svigers i Kristiansand og en uke i August for å besøke pappa i Ålesund. Det blir fint! Nå prøver vi bare å spare alle pengene vi greier i håp om at vi skal få nok EK til å kjøpe leilighet. Vi leier her vi bor nå og det er helt greit men altfor dyrt til at jeg kan være fornøyd og med en baby til i hus så vil jeg gjerne ha litt mer plass. Så da blir det ikke noe penger til overs for noen utenlandsferie eller noe sånt i år. Ellers kom mannen innom jobb med Trollet i dag og han sjarmerte alle i senk! Det var gøy. Han har jo så mye humørsvingninger her nå så man vet aldri hvilken gutt man får, men i dag var han blid som en sol! Ja også er Trollet 10 måneder i dag! Hjelpes meg som tiden flyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 1. juli 2016 #387 Del Skrevet 1. juli 2016 Jeg leste fødselshistorien din i begynnelsen av boken, og jeg kjente meg veldig igjen i følelsene du beskriver. Håper denne gangen blir mye bedre!! Og hurra med ti måneder gammel gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 1. juli 2016 #388 Del Skrevet 1. juli 2016 Gratulerer med 10 måneder! Har magen kommet tidligere denne gangen? De sier jo at den gjør det andre gang. Mangler dere mye EK? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 2. juli 2016 Forfatter #389 Del Skrevet 2. juli 2016 (endret) 16 timer siden, lille_frosk skrev: Jeg leste fødselshistorien din i begynnelsen av boken, og jeg kjente meg veldig igjen i følelsene du beskriver. Håper denne gangen blir mye bedre!! Og hurra med ti måneder gammel gutt! Oi! Ja det var mye følelser der, er så glad for at jeg skrev den ned for det er så mange små detaljer man glemmer over tid. Nå når jeg går tilbake og leser så virker det veldig fjernt! Er usikker på hva jeg ønsker meg denne gangen, om jeg vil prøve naturlig igjen eller om jeg vil ønske meg nytt KS... Får vel ta et par runder med jordmor og lege utover høsten. Det må prates mye i alle fall, og satser helt klart på en bedre opplevelse denne gangen! 15 timer siden, Nori skrev: Gratulerer med 10 måneder! Har magen kommet tidligere denne gangen? De sier jo at den gjør det andre gang. Mangler dere mye EK? Om magen har kommet tidligere eller ei er litt vanskelig å si, siden jeg er tjukkere denne gangen så har jeg jo litt mage uansett nå.. Er 6 kg tyngre nå enn startvekt forrige gang, men har ikke gått opp noen ting siden positiv test så det ser jeg på som veldig bra. Så skal vi bare ikke snakke om at jeg ikke har trent på to uker og derfor sikkert har gått litt ned i muskelvekt og opp i fettvekt... Men jeg får fortsatt på meg uniformen på jobb og det er ingen som har gitt meg og magen min det blikket, om du skjønner hva jeg mener, så jeg vil tro det ikke lyser noe annet enn lubben av meg enda. Appen min sier jo at livmoren beveger seg over bekkenet nå da så det blir spennende å følge med på neste uke! Ja vi mangler mye EK ca 35% av det vi trenger for å kjøpe det vi vil, men nå håper vi at vi skal klare å spare, spare, spare litt til også har mamma begynt å se på mulighetene for at hun kan ta opp lån på sin leilighet for å gi oss et privat lån så vi løser det på den måten. Jeg ville egentlig ikke låne penger av familie, men ser jo nå at dersom vi faktisk får ett barn til i hus så må vi komme oss et annet sted så da får vi bare bite i det sure eplet og heller fokusere på å betale ned igjen det private lånet fortere enn svint. ____________________________________________________________________________________ I dag er en flott dag dere! Jeg er 11 uker på vei og ligger fortsatt i senga selv om klokka har bikket 11.00 om morgenen. Jeg har nemlig fri i dag! Fri fra jobb og fri fra barn, i alle fall et par timer til! Var ute og spiste middag med noen venninner i går og vi ble sittende å skravle så lenge at jeg ikke var hjemme før nærmere midnatt. Var såå koselig, og jeg merker helt klart at det er enklere å være sosial nå når jeg har vært tilbake i jobb en stund (faktisk en hel mnd, fy som tiden flyr!) og at hodet ikke lengre er fylt med bomull. Det er godt! Så nå har mannen hatt Trollet i hele natt og dag, så tar jeg over etterhvert utpå formiddagen når jeg endelig bestemmer meg for å stå opp og så skal han avgårde til noen kompiser for øl og sprell i kveld. Viktig å ta vare på egenpersonenen våre midt oppi alt dette her også. Vi er langt fra noen oversosiale vesen men vi synes i alle fall det er viktig å passe på at begge får kommet oss litt ut og pleiet det sosiale hver for oss en gang i blant selv om hverdagen fort tar over. Ellers er formen bare bedre og bedre (nå jinxer jeg det vel igjen), etter onsdagen har jeg ikke vært kvalm og energien er også godt tilbake. Vekta viser som sagt det samme som den gjorde ved positiv test og det er jeg glad for siden utgangspunktet er såpass mye høyere enn forrige gang så håper jeg å stå stille i noen uker til! Tørr jeg håpe på å starte opp igjen treningen neste uke? Jeg har fortsatt ikke fått noe cravings på noen ting, spiser store mengder moreller og en del frukt generelt, men ikke noe jeg MÅ ha. Forrige gang gikk det mye i sjokomelk hele veien men det har jeg faktisk ikke drukket i det hele tatt hittil. Spent på å se om det dukker opp noe etterhvert, og i så fall håper jeg det er litt sunnere enn sjokolade! JA også sendte vi ut innbydelser til Trollets 1 års dag i går! Vi inviterer nærmeste familie til fest som et alternativ til den dåp/navnefesten vi aldri hadde og planen er å holde den i starten av September. MEN vi har fortsatt ikke funnet noe lokale å leie, vi blir et sted mellom 15 og 20 stk avhengig av hvor mange som takker ja og da blir vår leilighet altfor liten. Stresser litt med det merker jeg, så om noen her inne har tips til lokaler å leie som ikke koster skjorta i området Oslo sentrum så er det bare å skrike ut! Endret 2. juli 2016 av Beccy87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 2. juli 2016 #390 Del Skrevet 2. juli 2016 Det høres herlig ut! Viktig med tid til seg selv også. Håper virkelig jeg blir flink til det! Håper også det løser seg med egenkapital for dere. Skjønner at dere vil ha noe eget og ikke minst større plass. Fornuftig å spare fremfor å bruke masse på ferie. Vi må også prioritere det i året fremover. Jeg er veldig interessert i økonomi og sparing så jeg heier på dere! Det er en god følelse å betale ned på eget lån fremfor andre sitt. Nå fikk jeg lyst på sjokomelk da. Jeg har fått veldig søtsug som gravid og er ikke happy for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 3. juli 2016 #391 Del Skrevet 3. juli 2016 Wææh! Rekker ikke å lese alt så måtte bare spole litt i sidene men fikk med meg såppas at du er gravid igjen! Så gøy!! Og så overraskende! Gratulerer! Håper formen er bra! <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 3. juli 2016 Forfatter #392 Del Skrevet 3. juli 2016 2 timer siden, Skyblue skrev: Wææh! Rekker ikke å lese alt så måtte bare spole litt i sidene men fikk med meg såppas at du er gravid igjen! Så gøy!! Og så overraskende! Gratulerer! Håper formen er bra! <3 Takk for det! Ja her går det egentlig litt fortere unna enn det vi hadde tenkt, men men, nå når vi er i ferd med å venne oss til tanken på to små på en gang så skal det kanskje til og med bli litt fint! Formen er egentlig også jevnt over grei så det er veldig fint. ________________________________________________________________________________ I dag har vi hatt ''mamma og Troll koser seg alene dag'' mens mannen har tilbragt mesteparten av formiddagen i sengen. Det ble vist litt mye øl og sprell i går. Vi hadde en liten episode tidligere i dag hvor jeg stod og brettet klær mens Trollet føk mellom bena på meg. Plutselig blir det veldig stille og jeg ser han sitter og sutter på en tube med sinksalve! Tror ikke han fikk i seg så mye og etter ett kjapt google søk så fant jeg ut at sinksalve i små mengder ikke er farlig men kan føre til brekninger og kvalme. Det er over 6 timer siden nå og han har ikke vist noe tegn til ubehag så jeg regner med det går greit. MEN jeg finner ikke korken til tuben! Den er jo liten men allikevel så tror jeg ikke han skulle klart å svelge den uten at jeg hørte det... eller??? Hva gjør jeg da? Bare venter og håper den kommer ut igjen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 3. juli 2016 #393 Del Skrevet 3. juli 2016 Tenker nok at det går helt fint. Men man må virkelig passe på disse småtrollene altså. Fy så fort ting skjer. Og så vanvittig dårlige på konsekvenstenkning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 3. juli 2016 #394 Del Skrevet 3. juli 2016 Sjokomelk Jeg må dessverre innrømme for meg selv at jeg har fått et søtsug. Har aldri hatt det før, så det er helt freaky. Har alltid vært en saltoman. Gi meg chips, liksom. Men nå spiser jeg en stor skei Nugatti før frokost, drikker en is-cappuccino hver morgen og i dag har jeg i tillegg drukket to store glass O'boy. Og chips er blitt helt uinteressant. Mannen kjøpte en pose ostepop i går og jeg bare "meh". Må slutte med det søte snarest! Spiser sunt ellers da, så... Du får oppdatere oss på korksituasjonen! Kanskje den havnet under baderomsvekta (aner ikke hvilket rom du brettet klær i )? Eller dukker den opp i bleia?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 5. juli 2016 Forfatter #395 Del Skrevet 5. juli 2016 Jeg har fortsatt ikke funnet noen kork... Verken i eller uttenfor bleia til Trollet. (ikke at jeg har leitet I bleia da.. men..) Den dukker vel opp et sted, han har ikke vist noe ubehag så OM han faktisk har svelget den så går det forhåpentligvis greit gjennom systemet. I dag har jeg vært på trening for første gang på over to uker og det føltes SÅ deilig! Helt til jeg kom hjem til en sur mann som mente jeg ikke ''hjalp til nok hjemme''... Eh... ok.. Det er første gang på flere uker hvor jeg faktisk har orket å gjort noen ting som helst etter jobb uten å være fullstendig utslitt og kvalm også skal ikke det heller plutselig være greit?! Det er ikke min feil at han har vasket klær og gulv mens jeg er på jobb, om han vil ha hjelp så får han be om det og vente til jeg kommer hjem da. OG ha litt forståelse for at jeg går rundt her og er høyst ufrivillig gravid med enda et barn og at det faktisk ikke er bare-bare. Æsj nå renner det bare stygge tanker ut her men jeg bare følte den kommentaren der var så fryktelig urettferdig... Satser på at det hjelper å få suret fra seg i kveld så får vi heller ta sikte på bedre stemning i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 5. juli 2016 #396 Del Skrevet 5. juli 2016 Å min gud! Det er faktisk ikke lov å komme med sånne kommentarer på en sur måte uten noe som helst tegn på forhånd. Dette må du ikke legge på deg i det hele tatt. Håper du greide å forklare hva du mente på en konstruktiv måte. IKKE lett, I know Håper på en bedre dag i morgen! Og flink som trente forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Runforit Skrevet 6. juli 2016 #397 Del Skrevet 6. juli 2016 Hadde mannen min lest det så hadde han nok personlig dukket opp på døren og filleristet gubben din....say what????? Her hadde det nok kommet diverse gloser og "Jeg fødte for under et år siden, er f***** gravid IGJEN før barnet vi hadde startet i barnehage, kroppen min har ikke engang kommet over forrige fødsel og nå LAGER JEG enda en arving til deg fordi spermen din bare MÅTTE infisere kroppen(ja infisere for det er dagen man føler hele kroppen er som en plagsom infeksjon når man er gravid) og du klager på at JEG ikke hjelper nok til???? Hva eksakt er DIN gyldige grunn for å være så sliten at du ikke kan vaske leiligheten én gang alene uten å klage????" Nuff said. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 6. juli 2016 #398 Del Skrevet 6. juli 2016 Tror jeg bare signerer @Runforit jeg! Syntes du var flink som dro på treningssenteret. Deilig å endelig ha litt energi til noe annet, og det må man jo nyte! Tror mannfolka glemmer hvor mye jobb det er å lage en baby noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j86 Skrevet 6. juli 2016 #399 Del Skrevet 6. juli 2016 Signerer runforit jeg også her altså! Men han har kanskje kommet med en unnskyldning etterpå? Ofte at slikt bare blir slengt ut uten at det egentlig var ment så vondt som det hørtes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 6. juli 2016 #400 Del Skrevet 6. juli 2016 Jeg er veldig enig med runforit jeg også. Jeg hadde krevet en unnskyldning fra han snarest. Jeg skjønner at det er sinnsykt stressende med barn og alt det der (vi har jo en selv) og det er lett å blåse opp på hverandre, men noe sånt! Når du tar vare på deg selv og trener. Hvis man vil ha hjelp så MÅ jo begge to være hjemme? Nei vettu hva. Det er ikke greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå