Chandra Skrevet 22. juni 2016 #361 Skrevet 22. juni 2016 Hei! Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din (sånn går det når man ikke får sove på natten) og syntes det var så hyggelig å lese om livet etter graviditeten også og du skriver jo så fint og engasjerende og ikke minst ærlig. Så her følger jeg gjerne med fremover! Gratulerer med ny graviditet!
Beccy87 Skrevet 22. juni 2016 Forfatter #362 Skrevet 22. juni 2016 8 timer siden, Chandra skrev: Hei! Nå har jeg lest gjennom hele dagboken din (sånn går det når man ikke får sove på natten) og syntes det var så hyggelig å lese om livet etter graviditeten også og du skriver jo så fint og engasjerende og ikke minst ærlig. Så her følger jeg gjerne med fremover! Gratulerer med ny graviditet! OI!! Imponerende at du har giddet å lese hele også så hyggelig da! Takk for gratulasjon og velkommen skal du være! Ser at du har dagbok du også så jeg blir nok å stikke snuten inn til deg også når jeg får litt tid/overskudd _____________________________________________________________________ I dag har jeg faktisk hatt en fin dag på jobb, jeg føler meg ikke helt utslitt og når jeg tenker tilbake så har jeg faktisk ikke vært noe særlig kvalm heller. Helt greit egentlig, selv om den ekle lille stemmen i hodet selvfølgelig våger seg på å hviske ''kanskje det betyr at det er noe galt med frøet i magen''. Jeg ignorer deg ekle lille stemme! Jeg har prøvd i en uke nå å bestille time hos legen for første svangerskapskontroll, men det er jammen meg ikke lett! Legen min er vist ute i permisjon og vikaren aner jeg ingenting om. Greide ikke finne noe når jeg googlet navnet hennes en gang.. Legekontoret er ganske håpløst fordi det ikke har resepsjonist, så man må ringe legen direkte for å sette opp time, hvilket betyr eeeeevigheter i telefonkø. Nå har de vist nok satt i gang en prøve ordning med timebestilling via hjemmesiden men etter å ha fylt inn dato, tid og formål med timen og sendt inn både med og uten sms-kode-bekreftelsen fikk jeg til svar at timen ikke kunne bestilles automatisk og at jeg ville få bekreftelse når det var gjort. Dette var forrige Tirsdag så i morgen skal jeg sitte i telefonkø hele formiddagen om det er så om å gjøre! Jeg skal nemlig jobbe senvakter nå de neste fire dagene. Starter 15.00 og ferdig 23.00, skal bli veldig spennende siden det er ca et år siden sist jeg hadde senvakt og ikke minst fordi jeg kan telle på en hånd hvor mange kvelder jeg har vært våken til kl 23.00 de siste 2 månedene! Krysser fingrene for at det ikke blir for mye å gjøre og at jeg ikke sovner på jobb eller på bussen hjem!
juliane Skrevet 22. juni 2016 #363 Skrevet 22. juni 2016 For et elendig system hos legen din! Hvordan skal syke mennesker orke å holde på sånn for å få tak i legen? Syns det er ille nok med vanlige legesenter som har telefontid to timer om dagen, jeg... Du, nå er du jo snart 10 uker på vei, du har kommet så langt at det er helt vanlig at energien kommer tilbake og kvalmen forsvinner! Jeg er så nysgjerrig på hva du jobber med altså, virker nesten som om det er noe innen helse mtp arbeidstider og at du bruker uniform? Men jeg var av en eller annen grunn helt sikker på at du jobbet i en heeeelt annen bransje, men det passer ikke med arbeidstidene i det hele tatt.
Beccy87 Skrevet 24. juni 2016 Forfatter #364 Skrevet 24. juni 2016 Den 22.6.2016 at 20.37, juliane skrev: For et elendig system hos legen din! Hvordan skal syke mennesker orke å holde på sånn for å få tak i legen? Syns det er ille nok med vanlige legesenter som har telefontid to timer om dagen, jeg... Du, nå er du jo snart 10 uker på vei, du har kommet så langt at det er helt vanlig at energien kommer tilbake og kvalmen forsvinner! Jeg er så nysgjerrig på hva du jobber med altså, virker nesten som om det er noe innen helse mtp arbeidstider og at du bruker uniform? Men jeg var av en eller annen grunn helt sikker på at du jobbet i en heeeelt annen bransje, men det passer ikke med arbeidstidene i det hele tatt. Ja det er helt horribelt! Er man veldig syk og ikke kan vente så kan man komme på legekontoret og trekke en kø-lapp også prøver legene å få plass til de menneskene innimellom de vanlige timene sine. Men da blir man jo gjerne sittende lenge å vente der isteden... Hadde det ikke vært så vanskelig å finne gode leger i Oslo så hadde jeg byttet. Jeg er jo i utgangspunktet fornøyd med legen min, bare ikke kontoret hun jobber på. Nå får jeg jo vikar da så... Får se det an.. Prøvde å ringe igjen i går men da fikk jeg bare svarer beskjed om at ''XX er ikke på kontoret i dag, hun er forventet tilbake i morgen fredag'' Jeg håper du har rett i det med 10 uker og bedring! Er bare så opphengt i at jeg var dårlig til 12uker forrige gang.. Siden jeg utleverer meg selv både til høyre og venstre her inne så skader det vel ikke å skrive her også hva jeg jobber med. Er hovmester i en restaurant på et stort hotell. Så jeg har i korte trekk ansvaret for gjester og ansatte før, under og etter servering av frokost, lunch og middag. (så en ganske annen bransje enn helse der ja og nå er jeg litt nysgjerrig på hva du trodde jeg jobbet med?) _______________________________________________________________ Jeg overlevde senvakten i går! Med god margin også, følte meg slett ikke utslitt når jeg satt på bussen hjem selv om det var tidvis kjempemye å gjøre! Merker godt at jeg har fått mer energi igjen de siste par dagene, og kvalmen er så godt som borte. Dette kan jo slå begge veier og jeg prøver som Juliane sier å tenke at jeg kanskje bare er over den verste bøygen nå, og er heldigere denne gangen enn forrige. Det er mange ting som er annerledes denne gangen: - Jeg har egentlig ikke vært like sliten og kvalm denne gangen - men det kan være fordi jeg ikke lar meg selv være like sliten og kvalm pga Trollet? - Jeg har heller ikke hatt den samme ulvehungeren som jeg husker jeg hadde fra uke 5 - 9 sist - men det kan være fordi jeg nå bærer rundt på en del ekstra kilo så kroppen føler seg mer mettet med det jeg har? - Puppene mine har ikke forandret seg i det hele tatt - forrige gang ble de kjempe ømme og svære fra starten av, men det er kanskje fordi de er såpass sliten etter ammingen? - Jeg føler ikke jeg har like mye humørsvingninger denne gangen heller, har foreksempel ikke brutt ut i verken hikstgråt eller raseri en eneste gang enda.. Det som er likt: - Jeg tisser HELE tiden! Minst hver andre time, også om natta.. kjempe slitsomt! - Jeg synes melk er KJEMPE GODT! - Jeg har jo vært sliten, trøtt, kvalm og hatt rar matlyst helt til nå. Jeg er jo i overkant interessert i kjerringråd og svelger alt av overtroiske ''fakta'' med god appetitt så jeg kommer jo ikke unna å gå et par runder med meg selv daglig å prøve å analysere disse likhetene og forskjellene for å finne ut om det er en gutt eller jente som ligger og gror inni meg. Den kinesiske fødekalenderen har jeg selvfølgelig allerede sjekket og den sier jente. Og siden det er en del forskjeller og Trollet er gutt så kan det kanskje bety at det er jente denne gangen? Bortsett fra at jeg har hengt meg opp i den at alle sier de blir så stygge når de bærer jenter og det har jeg jo ikke blitt! Føler meg som en dust som blir skuffet hver morgen når jeg ser meg i speilet og innser at jeg ikke har fått en kvise i dag heller! Dette tørr jeg selvfølgelig ikke si til noen andre enn dere her inne i fare for at noen skal finne det for godt å sperre meg inne for mitt eget beste!
Weebs Skrevet 24. juni 2016 #365 Skrevet 24. juni 2016 Du kan få noen av mine kviser! Nei, æsj, det hørtes skikkelig ekkelt ut Forhåpentligvis får jeg se om den myten stemmer på OUL i dag, så jeg skal gi beskjed her inne om du venter gutt eller jente etterpå
juliane Skrevet 24. juni 2016 #366 Skrevet 24. juni 2016 Jeg tror ikke det ligger så mye i det at jenter stjeler mors skjønnhet altså. Jeg hadde bedre hud enn noen gang under svangerskapet, og det fantastiske håret som aldri ble fett! I ettertid kan man vel diskutere, men det er vel mer grunnet slaskete klær, null sminke og gulp overalt. Da var jeg ikke spesielt langt unna sånn i utgangspunktet da, jeg var ganske sikker på at du jobbet i restaurantbransjen. Fikk det bare ikke til å stemme med tidligvakter og det at du tydeligvis kan gå hjem kl 23 etter senvakt, men når du sier du jobber på hotell falt jo brikkene på plass med en gang.
Chandra Skrevet 24. juni 2016 #367 Skrevet 24. juni 2016 Vi er i samme bransje vi da! Legen høres jo helt håpløs ut! Min lege bruker app til bestilling av timer og det er veldig lettvint. Har sett for meg at alle leger bruker det systemer. Da spørs det om jeg vil bytte lege allikevel. Håper du når frem i dag!
Beccy87 Skrevet 24. juni 2016 Forfatter #368 Skrevet 24. juni 2016 4 timer siden, Weebs skrev: Du kan få noen av mine kviser! Nei, æsj, det hørtes skikkelig ekkelt ut Forhåpentligvis får jeg se om den myten stemmer på OUL i dag, så jeg skal gi beskjed her inne om du venter gutt eller jente etterpå Åja!!! Du skal jo på OUL i dag!!!! Kanskje er du ferdig allerede?!?! Hvordan gikk det? (må snike meg inn å lese i boka di også etterpå!) 3 timer siden, juliane skrev: Jeg tror ikke det ligger så mye i det at jenter stjeler mors skjønnhet altså. Jeg hadde bedre hud enn noen gang under svangerskapet, og det fantastiske håret som aldri ble fett! I ettertid kan man vel diskutere, men det er vel mer grunnet slaskete klær, null sminke og gulp overalt. Da var jeg ikke spesielt langt unna sånn i utgangspunktet da, jeg var ganske sikker på at du jobbet i restaurantbransjen. Fikk det bare ikke til å stemme med tidligvakter og det at du tydeligvis kan gå hjem kl 23 etter senvakt, men når du sier du jobber på hotell falt jo brikkene på plass med en gang. Så gøy å høre at det ikke gjaldt for deg. Selvfølgelig er vi glad og takknemmelig så lenge baby er frisk og fin, men jeg skal ikke legge sjul på at jeg har en liten klisje-drøm om en storebror og en lillesøster. 2 timer siden, Chandra skrev: Vi er i samme bransje vi da! Legen høres jo helt håpløs ut! Min lege bruker app til bestilling av timer og det er veldig lettvint. Har sett for meg at alle leger bruker det systemer. Da spørs det om jeg vil bytte lege allikevel. Håper du når frem i dag! Så gøy at vi er i samme bransje da! Hvordan synes du det går i jobben da, du er vel ganske langt på vei nå? ______________________________________________________________________ En kjapp lege oppdatering her før jeg fyker avgårde mot jobb: Etter et kvarter på telefonene i kø fikk jeg endelig tak i denne vikaren som skal være min lege i år. Fikk forklart at jeg hadde forsøkt å bestille time via hjemmesiden men at det ikke hadde funket. Og det viser seg at de IKKE TAR TIMEBESTILLINGER I JULI PGA FERIEAVVIKLING!!!! Jeg blir helt svett jeg!!! For det første så er jo de bare den dummeste løsningen noen sinne og for det andre så må det da gå an å opplyse om dette på hjemmesiden deres da vel!?!?!?! Så da er det bare for meg å troppe opp der tidlige en morgen og trekke kø-lapp sammen med de andre stakkarene og håper på at jeg ikke blir sittende der i timesvis ''for det skulle ikke være så travelt i juli ''(sitat; legevikar). Og ikke minst håpe på at jeg ikke treffer på det monsteret av en lege som holder til på det kontoret der og som seriøst BARE har negative omtaler på legelisten!
Chandra Skrevet 24. juni 2016 #369 Skrevet 24. juni 2016 For et irriterendes legekontor! Har forøvrig nesten samme problem som deg i juli. Skal ha 38 ukers kontroll men jordmor har ferie uten vikar og legekontoret har stengt. Jeg kunne få time to dager før termin liksom. Så jeg må ringe tilbake om et par uker for å høre på telefonsvareren av alle ting hvilket legekontor som har tatt over i ferien og bestille time der. For hun viste det ikke før de stengte... Håpløst! Jeg har kontorjobb på hotell så det har heldigvis gått veldig fint. Jeg eier ikke talent for servering dessverre. Jobber med planlegging av konferanse, middager etc. Så det er jeg som henter inn informasjon og får kjeft av hovmester om ting ikke er på plass.
Beccy87 Skrevet 24. juni 2016 Forfatter #370 Skrevet 24. juni 2016 11 timer siden, Chandra skrev: For et irriterendes legekontor! Har forøvrig nesten samme problem som deg i juli. Skal ha 38 ukers kontroll men jordmor har ferie uten vikar og legekontoret har stengt. Jeg kunne få time to dager før termin liksom. Så jeg må ringe tilbake om et par uker for å høre på telefonsvareren av alle ting hvilket legekontor som har tatt over i ferien og bestille time der. For hun viste det ikke før de stengte... Håpløst! Jeg har kontorjobb på hotell så det har heldigvis gått veldig fint. Jeg eier ikke talent for servering dessverre. Jobber med planlegging av konferanse, middager etc. Så det er jeg som henter inn informasjon og får kjeft av hovmester om ting ikke er på plass. Man blir jo nesten overbevist om at slike mennesker gjør seg dummere bare for å gjøre alle andres liv vanskeligere. Hvorfor kan de ikke skrive det om ferieavvikling på hjemmesiden da? Og i ditt tilfelle; hvordan kan hun ikke vite hvor pasientene vil bli sendt?! Og din jobb er jo den jeg ønsker meg jo! Nå når jeg driver å sprer om meg med barn her så hadde det vært ganske deilig med en kontorjobb og litt mer barnehagevennlige tider etterhvert. Får ta meg selv i nakken og søke litt rundt i neste perm. ______________________________________________________________________ Jeg overlevde senvakten i dag også og kom meg helskinnet hjem ved å velge en omvei og t-banen og ikke bussen (4 millioner gale fjortisser på vei hjem fra vg-lista er ikke noe jeg foretrekker å dele buss med). Nå har jeg snart trykt i meg en hel frossen pizza. Det er faktisk første gang jeg spiser det siden januar eller noe og det var nesten litt for godt! Det er jo aldeles ikke greit å spise midt på natten og i alle fall ikke frossenpizza! Godt jeg ikke har så altfor mange senvakter for dette kan ikke bli en vane. Litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har trent denne uken har jeg også (så det kakestykket jeg spiste på jobb snakker vi i alle fall ikke om), men nå håper og tror jeg at energien er på vei tilbake her så da satser jeg på 2-3 dager med trening neste uke i alle fall. Flink skal jeg være!! Mannen tar morgenen med Trollet i morgen så jeg får sove leeeeeenge, i dag var vi oppe kl 06.30 så det skal bli godt, godt, godt. Krysser fingrene for at det regner kjempe mye eller at barna i bakgården ikke har det for gøy før etter klokken 11.00.
Beccy87 Skrevet 25. juni 2016 Forfatter #371 Skrevet 25. juni 2016 I dag er jeg 10 uker på vei og frøet i magen er 8 uker gammelt. ''Alle indre og ytre strukturer er nå komplette, og embryofasen avsluttes. Barnet er nå et foster, og skal bare vokse og modnes frem mot fødselen.'' Jeg vet ikke om det er hormoner, min sedvanlige evne til å krisemaksimere eller kanskje litt påvirkning av @Weebsklumpfotbeskjed i går som gjør at tankene raser mer enn vanlig her... Jeg leser i appen min at bølla i magen nå får både fingre og tær også ser jeg på Trollet og på han lille skakke tommel og tankene raser avgårde. Tenk om jeg og mannen egentlig ikke er noe flinke til å lage barn da? Tenk om vi ikke greier å lage feilfrie barn slik som ''alle andre''? Tenk om vi bare hadde flaks med Trollet og at det bare var tommelen hans som ikke er riktig? Tenk om vi kommer på tidlig UL om to uker og finner ut at Bølla er full av feil? Tenk om vi kommer på OUL i August og finner ut at Bølla er full av feil da? Tenk om Bølla ikke overlever i magen fordi noe er feil? Tenk om Bølla ikke overlever lenge utenfor magen fordi noe er feil? Æsj, jeg hater alle disse tankene... Og føler meg dum som skrive dem ut, men det er jo derfor jeg har denne dagboka.. For at jeg skal kunne skrive av meg alt det dumme til ''fremmede'' på internett og så forhåpentligvis kunne gå videre med dagen...
Saltsild Skrevet 25. juni 2016 #372 Skrevet 25. juni 2016 Vet du, det er helt normalt. Jeg tenkte sånn med R hele tiden. Du lager bra barn, Becky. 1
Weebs Skrevet 25. juni 2016 #373 Skrevet 25. juni 2016 Veldig normalt Her går det i "tenk om det er noe mer galt, som de ikke kan se på ultralyd? Herregud, håper det kun er klumpfot!" Så det skal ikke være lett dette her... 1
Chandra Skrevet 26. juni 2016 #374 Skrevet 26. juni 2016 Tror det er veldig normale tanker ja, og dagboken er jo til for å skrive av seg slikt! Jeg ser for meg evig bekymring for baby frem til jeg blir gammel og senil! Så artig at du ønsker den type jobb! Det er virkelig veldig fint å jobbe på booking. Både med tanke på åtte til fire jobb, fri i helger og at man ikke blir like sliten fysisk. I tillegg liker jeg jobben i seg selv, selv om det selvfølgelig kan bli litt lite spennende til tider. Vil tro at du ganske lett kan få en slik type jobb med din bakgrunn. I alle fall om det er en del hoteller i området du bor? Det som kanskje er litt dumt er at det ofte er en del interne søkere da det alltid er flere på hotellet som ønsker jobb i den avdelingen da. Vi har vel aldri rekruttert utenfra, men fra andre avdelinger (da spesielt resepsjon fordi de kan hotellsystemet). Men her er det heller ikke så mange hoteller i området så da blir jo konkurransen om stillingene større. Kanskje du er så heldig at det dukker opp en ledig stilling der du jobber fra før? 1
Beccy87 Skrevet 27. juni 2016 Forfatter #375 Skrevet 27. juni 2016 Litt mindre krisetanker i dag. Det humøret mitt svinger som en jojo for tiden. I går endte jeg opp med å gråte hysterisk i nærmere et kvarter fordi mannen ikke hadde lyst til å gå på apoteket for meg. (det endte godt med at vi gikk og spiste lunch og innom apoteket sammen før jeg begynte på jobb isteden) . I dag tidlig våknet vi med et brak kl 04.00 av at Trollet satte i gang en gråtekonsert uten sidestykke. Har ikke hørt ham så hysterisk før og det tok laaang tid med bæring og kos før han roet seg. Kan det har vært ekle drømmer? Nå skal jeg avgårde til det håpløse legekontoret mitt og sitte i kø for å forhåpentligvis få unnagjort første svangerskapskontroll.
Beccy87 Skrevet 27. juni 2016 Forfatter #376 Skrevet 27. juni 2016 Når du kommer hjem til en mann som spiser skive med salami og du ender opp med å steke to biter i stekepanna bare så du også skal få lov til å spise en skive. #ikke-det-samme #forbud-mot-spekemat-er-skikkelig-dritt
Chandra Skrevet 27. juni 2016 #377 Skrevet 27. juni 2016 Føler med deg! Jeg lengter vilt etter serranoskinke!
Weebs Skrevet 27. juni 2016 #378 Skrevet 27. juni 2016 Nå fikk jeg helt vondt. Gi meg dansk salami med ekte majones! Tror jeg må ha det i fødebagen....
Beccy87 Skrevet 27. juni 2016 Forfatter #379 Skrevet 27. juni 2016 57 minutter siden, Weebs skrev: Nå fikk jeg helt vondt. Gi meg dansk salami med ekte majones! Tror jeg må ha det i fødebagen.... Jeg hadde med meg strandamør i fødebaggen forrige gang!!
Gjest Nori Skrevet 27. juni 2016 #380 Skrevet 27. juni 2016 Oj! Der så du noe. Skal forspise meg på Brie før jeg eventuelt blir gravid igjen! Ble det svangerskapskontroll på deg i dag?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå