AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Har en kompis som ikke har det helt greit. Han har opplevd ting i barndommen som ikke var særlig enkelt, og han sliter med det fortsatt. Han jobber og klarer seg selv ganske greit, men av og til så har han sånne perioder hvor han nesten ikke klarer å ta vare på seg selv. Han glemmer å spise, dusje, osv. Jeg vil jo gjerne hjelpe han, men føler at han kanskje ikke vil la meg hjelpe han i desse periodene, fordi det kanskje går litt på stolthet og sånn. Men jeg ser jo at han sliter og at han i desse periodene virkelig kunne trengt noen til å passe på seg. Han har ikke noen familie her, og tror ikke han har så mange venner. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe? Anonymous poster hash: dd5ba...7ae
Gjest Franke Ann Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Kanskje du kan begynne med å ta en prat med ham når han er i en god periode - og kanskje litt mer mottakelig for inputs. Mulig han da kan gi deg noen svar på hva du faktisk kan gjøre når han er i en dårlig periode.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Kanskje du kan begynne med å ta en prat med ham når han er i en god periode - og kanskje litt mer mottakelig for inputs. Mulig han da kan gi deg noen svar på hva du faktisk kan gjøre når han er i en dårlig periode. Er det jeg har prøvd, men han bare unngår å gi meg noe svar eller å prate skikkelig om det. Føler at jeg kanskje er litt påtrengende dersom jeg fortsetter å ta det opp når han tydeligvis ikke vil snakke om det :/ Anonymous poster hash: dd5ba...7ae
Gjest Franke Ann Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Er det jeg har prøvd, men han bare unngår å gi meg noe svar eller å prate skikkelig om det. Føler at jeg kanskje er litt påtrengende dersom jeg fortsetter å ta det opp når han tydeligvis ikke vil snakke om det :/ Anonymous poster hash: dd5ba...7ae Har du prøvd å ta det opp etter noen enheter med alkohol? Det pleier å løsne litt på snakketøyet.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Enig om å ta det opp i en god periode. Si det som du er; du føler du er påtrengende siden du ser han ikke vil snakke om det, men at du er så bekymret for ham så du gjør det likevel. Du kan jo tipse ham om en sånn hjelpe-telefon om han ikke vil snakke med deg, eller familievernkontoret, bare for å snakke med noen. Dette er lavterskeltilbud som ofte er enklere å henvende seg til enn psykolog. Anonymous poster hash: d441b...9dd
Drikkeflaska Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Har du prøvd å ta det opp etter noen enheter med alkohol? Det pleier å løsne litt på snakketøyet. Nei, faktisk ikke. Kan prøve det! Noen andre generelle tips? (Jaja, det var den AB-en, men tviler på noen finner ut hvem jeg/han er uansett) Endret 6. oktober 2015 av Drikkeflaska
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå