Gå til innhold

Kolesterol: målte: er verdiene farlige?

Fremhevede innlegg

Skrevet

S kolesterol: 5

S-hdl kolesterol: 2,7

S-ldl kolesterol: 2,4

S-ths:,1,5

..??

Hva bør jeg reagere på?

Har mye fett på magen/midjen..

Er 170 cm høy og vekt 65 kg (!!!) :-|

Før jeg fikk barn med KS veide jeg 58 kg...:-)

Anonymous poster hash: ac291...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du ikke legen din om dette??

Anonymous poster hash: 5273d...1c5
Skrevet

Har fått resultatene fra legen og de er innenfor.

Men kanskje noen her er kolesterol eksperter?

Fett og verdier: noen med kunnskap her?

Ps? Hvorfor kommenterte du hvem jeg spør?

Skrevet (endret)

Det er ikke noe galt med kolesterolverdiene dine, med mindre du lider av hjerte-karsykdom eller har familiære belastninger som kan påvirke (har mor/far tidlig hatt høyt blodtrykk, hjerteinfarkt, hjerneslag osv), har diabetes, er overvektig eller røyker.

Du har helt normal BMI, og bukfett har heller ingen sammenheng med kolesterolverdi.

Noe mere du lurte på?

Endret av reiseglad
Skrevet

Hva med å rett og slett stole på legen fremfor kg "eksperter". Skjønner ikke at det legen sier til deg ikke er godt nok for deg. Legen sa det var innenfor vel da er det vel det. Virker så rart å henvende seg til randoms på nett hvor alle kan svare hva som helst men at legen din som tross alt har første klasses informasjon om din helse ikke er verdt å høre på.

Anonymous poster hash: db81f...c7a

• Liker 2
Skrevet

Hva med å rett og slett stole på legen fremfor kg "eksperter". Skjønner ikke at det legen sier til deg ikke er godt nok for deg. Legen sa det var innenfor vel da er det vel det. Virker så rart å henvende seg til randoms på nett hvor alle kan svare hva som helst men at legen din som tross alt har første klasses informasjon om din helse ikke er verdt å høre på.

Anonymous poster hash: db81f...c7a

Jeg finner innlegget ditt så...opphøyd. Hva var målet ditt?

Til din informasjon:

Det handler ikke om at jeg ikke kan spørre legen eller at jeg ikke stoler på min lege..Jeezz.

1) Kan man ikke bare få lov til å spørre?

2) Står dette om liv eller død?

3) Hvor dumme tror du folk flest er? Tror du at man henger opp svaret i tråden her på veggen ov lever etter det?

Nei du...loosen up!

Skrevet

Det er ikke noe galt med kolesterolverdiene dine, med mindre du lider av hjerte-karsykdom eller har familiære belastninger som kan påvirke (har mor/far tidlig hatt høyt blodtrykk, hjerteinfarkt, hjerneslag osv), har diabetes, er overvektig eller røyker.

Du har helt normal BMI, og bukfett har heller ingen sammenheng med kolesterolverdi.

Noe mere du lurte på?

Takk for innspillet fra deg! Jeg synes det var interessant :-)

Skrevet

3) Hvor dumme tror du folk flest er? Tror du at man henger opp svaret i tråden her på veggen ov lever etter det?

Nei du...loosen up!

Du må være ny her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...