Gå til innhold

Overragerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når moren til mannen min og jeg har vært ute å trillet (noe som skjer veldig sjelden), har vi noen ganger møtt på noen hun kjenner. Jeg står der med babyen i vognen og de ser jo på han osv, men hun er rett på "dette er mitt første barnebarn, men jeg har et til han heter ** og er ** gammel, han var ** stor når han kom og er født **, han er så fin og har blitt så stor osv" Gidder ikke si hvor gammel barnet som faktisk er der er eller navn, hvor stor han var osv.

Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort, og veldig merkelig. Nå skal det også nevnes at vi har veldig dårlig forhold til den familien og nesten aldri snakker med noen andre enn moren og faren til mannen. I tillegg som lyver hun om at hun må dra hjem til mannen sin når hun skal være med det andre barnebarnet etter kun å ha vært hos oss en time og hele tiden er barnevakt der, men hun aldri gidder hos oss..

Anonymous poster hash: 5e207...04f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du?

• Liker 3
Skrevet

Ja, hva mener du?

Å snakke om babyen din er jo ikke interessant for folk din svigermor møter utover at hun da også skryter av at hun er bestemor.

..Hva forventer du at hun skal snakke om ti bekjente?

(Å snakke om babyer er faktisk lite interessant for folk flest selv om en nybakt mor tror det)

• Liker 3
Skrevet

Ja, hva mener du?

Å snakke om babyen din er jo ikke interessant for folk din svigermor møter utover at hun da også skryter av at hun er bestemor.

..Hva forventer du at hun skal snakke om ti bekjente?

(Å snakke om babyer er faktisk lite interessant for folk flest selv om en nybakt mor tror det)

Fullstendig enig i at snakke om babyer ikke er så veldig interessant, og hadde vært helt greit det hvis ikke det var for at hun fullstendig ignorerte min for å snakke om den andre. Er det jeg synes er veldig spesielt. Nå skjedde det noe når jeg skulle poste her, så alt kom ikke med på innlegget, jeg lurte egentlig kun på hva andre hadde syntes og om dette er normalt..

Skrevet

Dette hadde jeg reagert på også. rar oppførsel!

Anonymous poster hash: a9047...0d9

• Liker 1
Skrevet

Merkelig og uhøflig oppførsel etter min mening.

• Liker 2
Gjest gjestvest
Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. Skal en oppføre seg på denne måten, og få en til å føle seg som om verken du eller barnebarn er tilstede, er det heller bedre at hun selv ikke er tilstede. 

Skrevet

Det meste av oppførsel er likevel normalt... Ettersom det er et vidt begrep :)

Jeg tenker bare at hun er slik man forventer at en rekke folk er...Selvopptatt.

Skrevet

Det skjedde noe når jeg skulle redigere innlegget, klarte å publisere i stedet, så hele innlegget ble veldig rotete. Poenget var vel om noen andre hadde reagert på å bli behandlet sånn, at hun ikke en gang forteller hva barnet hun er med heter før hun forteller alt om et annet og drar frem telefonen for å vise bilder?

Hun forskjellsbehandler og setter oss og vårt barn sist og det føles overhodet ikke bra. Mulig jeg er hårsår, men når hun er barnevakt for det andre barnet minimum en gang i uken og kun vært for vårt barn én gang og han er 1 år reagerer jeg.

Skrevet

Det er ikke så rart hun er nervøs ig klumsete hvir dere har et dårlig forhold.

Jeg ville ikke brydd meg om det.

Men: slipper du henne til? Spør du om barnevakt og får "nei"?

Skrevet

Jeg hadde bare redusert kontakten med henne og ikke brydd eg noe mer

Anonymous poster hash: 60d84...5fe
Skrevet

Det er ikke så rart hun er nervøs ig klumsete hvir dere har et dårlig forhold.

Jeg ville ikke brydd meg om det.

Men: slipper du henne til? Spør du om barnevakt og får "nei"?

TS her.

Ja, vi påpeker alltid at det bare er å komme, sier ofte at siden jeg er så mye alene er det koselig hvis hun vil være litt med oss, eller bare barnet, hun har snapchat så jeg sender masse bilder og videoer der. Prøver ihvertfall..

Og ja, vi har spurt ved flere anledninger, om både barnevakt og litt praktisk hjelp for meg når jeg er alene med barnet og får "kaaanskje, må se om det passer. Jeg ringer" også hører jeg ikke noe

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Ja, vi påpeker alltid at det bare er å komme, sier ofte at siden jeg er så mye alene er det koselig hvis hun vil være litt med oss, eller bare barnet, hun har snapchat så jeg sender masse bilder og videoer der. Prøver ihvertfall..

Og ja, vi har spurt ved flere anledninger, om både barnevakt og litt praktisk hjelp for meg når jeg er alene med barnet og får "kaaanskje, må se om det passer. Jeg ringer" også hører jeg ikke noe

Det virker om om hun er veldig selvopptatt.

Men også som om hun er veldig stolt av å være bestemor til begge to. Kanskje hun fremer det andre barnet for å vise at hun har mange å være glad i e.... Ikke godt å si. Blir jo bare gjetting :)

Ville prøve å gi deg en annne vinkel å tenke utfra :)

Uansett: Mennesker som ikke står til forventningene bør man senke forventningene til .)

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er en kombinasjon av ting her. Ja jeg tror du over reagerer, og jeg synes hun opptrer klumsete. Men jeg tror du missforstår.
At hun ønsker å presisere at hun har et til barnebarn er nok fordi hun ønsker å formidle at begge barnebarna hennes er like viktige for henne.
Barnet ditt er jo der og den andre kan se barnet ditt, derfor viser hun nok frem det andre på telefon.
Du sier ditt er det første barnebarnet, har hun nylig til bestemor til nr 2 som hun viser frem?
I såfall er det ikke rart hun er stolt og vil vise den andre frem.
Prøv om du kan legge sjalusien til side og bevare forholdet til henne for barnets skyld,

Anonymous poster hash: 2c75a...04e
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde bare redusert kontakten med henne og ikke brydd eg noe mer

Anonymous poster hash: 60d84...5fe

Nå håper jeg ingen bryr seg om en anonym sin synsing og svar på nettet. Men du oppmuntrer faktisk til å ta i fra et barn kontakten med bestemoren sin, eller i beste fall redusere den.

Jeg blir stadig vekk overasket over hva folk kan få seg til i si her inne.

Anonymous poster hash: 2c75a...04e

• Liker 1
Skrevet

Tror det er normalt og klumsete oppførsel av en dame litt oppi åra som eller prater uten å tenke så langt :D

Anonymous poster hash: 014b0...e69
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Har du spurt henne hvorfor hun velger å legge det frem på den måten for de hun møter da? Hvorfor hun ikke fokuserer på det som hun er i nærheten av der og da? Tipper jeg rett dersom det andre barnebarnet hennes er født av din manns søster?

Skrevet

Hei. Så frystrerende! Du overreagerer ikke, selv om det kan føles slik. Hvis det er sånn over lenger tid så kommer hver minste episode til å føles 1000 ganger større enn det egentlig er. Det er vanskelig å ta opp dette, men det er sårt å gå slik også. Og det kan gjøre at avstanden bli enda større.Jeg vet ikke hva som er rett å gjøre i denne situasjonen, men ville bare si deg at du overreagerer ikke med det du føler. Håper det løser seg og du slipp å føle på denne forkjellsbehandlingen :-) Lykke til

Skrevet

Har du spurt henne hvorfor hun velger å legge det frem på den måten for de hun møter da? Hvorfor hun ikke fokuserer på det som hun er i nærheten av der og da? Tipper jeg rett dersom det andre barnebarnet hennes er født av din manns søster?

Nei, min manns bror sitt barn

Skrevet

Jeg tror det er en kombinasjon av ting her. Ja jeg tror du over reagerer, og jeg synes hun opptrer klumsete. Men jeg tror du missforstår.At hun ønsker å presisere at hun har et til barnebarn er nok fordi hun ønsker å formidle at begge barnebarna hennes er like viktige for henne.Barnet ditt er jo der og den andre kan se barnet ditt, derfor viser hun nok frem det andre på telefon.Du sier ditt er det første barnebarnet, har hun nylig til bestemor til nr 2 som hun viser frem?I såfall er det ikke rart hun er stolt og vil vise den andre frem.Prøv om du kan legge sjalusien til side og bevare forholdet til henne for barnets skyld, Anonymous poster hash: 2c75a...04e

Det andre barnet er snart 8 måneder. Og hadde det kun vært dette, hadde det vært greit, men når det er i kombinasjon med alt det andre jeg skriver blir det litt annet for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...