AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Hei! Noen andre her inne med EDS? Selv har jeg ganske nylig fått vite at jeg har EDS type 3 og er helt overveldet over alt av søknader, medisiner, behandlinger, tilbud, tilrettelegging osv. Hjelp noen? Anonymous poster hash: 68647...3db
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Du kan snakke med sosionomen på sykehuset hvor du fikk diagnosen. Han/hun kan hjelpe deg med å fylle ut søknader. Eventuelt kan du spørre om ergoterapeuten din kan bistå litt. Anonymous poster hash: b31cc...3af
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #3 Skrevet 7. oktober 2015 Sykehuset jeg fikk diagnosen på er 40 mil unna. Fikk diagnose, intet mere, og ble sendt hjem! Hvordan får man en ergoterapeut?Anonymous poster hash: 68647...3db
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Ta kontakt med kommunen. Det er gratis. Det er de som hjelper deg med å søke hjelpemidler, og tilrettelegge hjemmet.Anonymous poster hash: b31cc...3af
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Få deg en koordinator. Det koster ingenting og er veldig nyttig. Hun gjør alt for meg og jeg ringer henne når jeg lurer på noe. Hun er veldig til hjelp Er med på møter (jeg er 19) hjelper å fylle ut søknader, ringer for meg, setter opp møter for meg osv. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten henne.Anonymous poster hash: 9a8ea...7eb
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Få deg en koordinator. Det koster ingenting og er veldig nyttig. Hun gjør alt for meg og jeg ringer henne når jeg lurer på noe. Hun er veldig til hjelp Er med på møter (jeg er 19) hjelper å fylle ut søknader, ringer for meg, setter opp møter for meg osv. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten henne.Anonymous poster hash: 9a8ea...7eb Hvordan fikk du kontakt med henne? Jeg føler litt at de på sykehuset bare "Jepp! Du er syk. Hadet!" Ingen oppfølging, ingen tilbud, ingenting. Anonymous poster hash: 68647...3db
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #7 Skrevet 7. oktober 2015 Ta kontakt med kommunen, og søk om individuell plan. Anonymous poster hash: caf13...da8
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #8 Skrevet 7. oktober 2015 Har du vært i kontakt med TRS kompetansesenter for sjeldne diagnoser på Sunnaas? De er veldig dyktige! Jeg har ikke EDS selv, men en av de andre diagnosene. De tilbyr rådgivning og veiledning, du kan også få lokal oppfølging. I tillegg har de kurs og individuelle opphold. Du trenger ikke henvisning fra lege for å ta kontakt med dem. Du kan finne mer informasjon på trs.sunnaas.no. Anonymous poster hash: be0d0...2fa
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #9 Skrevet 7. oktober 2015 Ta kontakt med kommunen, og søk om individuell plan. Anonymous poster hash: caf13...da8 Ringer man bare til kommunen liksom? Sorry, om jeg spør dumt. Jeg vet bare ingenting. Anonymous poster hash: 68647...3db
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 Har du vært i kontakt med TRS kompetansesenter for sjeldne diagnoser på Sunnaas? De er veldig dyktige! Jeg har ikke EDS selv, men en av de andre diagnosene. De tilbyr rådgivning og veiledning, du kan også få lokal oppfølging. I tillegg har de kurs og individuelle opphold. Du trenger ikke henvisning fra lege for å ta kontakt med dem. Du kan finne mer informasjon på trs.sunnaas.no. Anonymous poster hash: be0d0...2fa Takk! Wow, der var det en del tekst å sette seg inn i ja. Anonymous poster hash: 68647...3db
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #11 Skrevet 7. oktober 2015 Ringer man bare til kommunen liksom? Sorry, om jeg spør dumt. Jeg vet bare ingenting. Anonymous poster hash: 68647...3db Jada, bare ring og si at du trenger å få snakke med noen angående koordinator, individuell plan, og eventuelt ergoterapeut så setter de deg over. Anonymous poster hash: b31cc...3af
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #12 Skrevet 7. oktober 2015 Jada, bare ring og si at du trenger å få snakke med noen angående koordinator, individuell plan, og eventuelt ergoterapeut så setter de deg over.Anonymous poster hash: b31cc...3af Takk Anonymous poster hash: 68647...3db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå