Gå til innhold

egenmelding etter sykemelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var sykemeldt i en uke. Sykemeldingen gikk ut på torsdag (01.10). Har hatt fri siden det, og skal på jobb i morgen.

Har nå fått kraftig halsbetennelse, feber.. Og har ikke energi. Tenkte å bruke egenmelding i morgen, hvis jeg ikke blir bedre. Er det låv å bruke egenmelding, etter sykemelding, når jeg har hatt fri 5 dager? 

Har også vært på betalt personalmøte i dag, så har vel egentlig vært på jobb. 
sliter virkelig med å komme meg ut døren, så det å dra til legen å få sykemelding i morgen, er veldig vanskelig for øyeblikket..



Anonymous poster hash: 516ea...710
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du kan ikke bruke egenmelding. Du må ha vært på jobb i minst 16 dager etter sykemelding før du kan bruke egenmelding.



Anonymous poster hash: 48b68...8fc
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søren.. får komme meg til legen imorgen da. takk :)



Anonymous poster hash: 516ea...710
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Nei, du kan ikke bruke egenmelding. Du må ha vært på jobb i minst 16 dager etter sykemelding før du kan bruke egenmelding.

Anonymous poster hash: 48b68...8fc

Kilde? ☺

Sykefraværet er jo ikke over 16 dager, så det blir jo ikke ny arbeidsgiverperiode. Du må ha vært på jobb i 16 dager hvis du har vært fraværende en full arbeidsgiverperiode for å bruke egenmelding igjen, men her er det jo snakk om en uke fra før av?

Hilsen nysgjerrigper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha gått 16 dager etter sykemeldingen før du kan bruke egenmelding. Helgen og fridager er inkludert.

Sykt barn dager kommer ikke under den regelen.



Anonymous poster hash: aa14e...2f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke bruke egenmelding. Du må ha vært på jobb i minst 16 dager etter sykemelding før du kan bruke egenmelding.

Anonymous poster hash: 48b68...8fc

Jeg lagde akkuratt en lignende tråd og det der er bare tull. Så lenge det sykemeldingen ikke var over 1 uke holder det å være på jobb en dag.

Anonymous poster hash: 75ee0...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber med sykepenger. Nav bryr seg hvertfall ikke om dette så lenge det går innenfor de første 16 dagene, altså arbeidsgiverperioden. Om du feks har hatt sykemelding i 18 dager kan du ikke ta egenmelding uten å gjennoppta arbeidet.

Anonymous poster hash: 56763...3c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...