Gjest Unknown Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Hei! Sommerferien 2016 eller 2017 skal jeg reise ned til Afrika for å besøke en skole, hvor jeg har med en del ting for å støtte og hjelpe. Vil ikke si så mye om planen min, fordi jeg ikke har alt i boks enda og vil ikke at noen tar ideen min! Isåfall: Hvilke land er trygge "nok" i Afrika til å reise og hjelpe, hvor det også er fattigdom?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Tror nok Zimbabwe er relativt trygt! Anonymous poster hash: ea590...719
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Du kan se drapsraten her: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate Husk at den er litt gammel, det er neppe spesielt trygt i Libya lenger. Norge kom relativt langt ned det året pga. Utøya. Anonymous poster hash: 4aedc...29e
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Du kan se drapsraten her: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate Husk at den er litt gammel, det er neppe spesielt trygt i Libya lenger. Norge kom relativt langt ned det året pga. Utøya. Anonymous poster hash: 4aedc...29e Takk! Anonymous poster hash: ea590...719
Gjest Unknown Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Noen erfaringer fra Afrika generelt da?
Gjest Overrasket Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Du bør i det minste spesifisere himmelretning innenfor Afrika. Har du tenkt deg nord, sør, øst, vest, inn i Sahara, sør for Sahara etc? Men jeg kan trygt anbefale å unngå nordre del av Nigeria.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #9 Skrevet 8. oktober 2015 Ingen. Anonymous poster hash: 2eb26...ff5
Luckiness Skrevet 13. oktober 2015 #10 Skrevet 13. oktober 2015 Vil ikke tro noen afrikanse land er kjempetrygt. Er selvsagt noen som er tryggere enn andre da, uten at jeg kan gi noen nærmere tips. En idé er vel gjerne å ikke dra til de største byene, som f.eks. hovedstader. Vil tro de er mer utsatt for terror o.l. enn mindre plasser. Når du først har bestemt deg for et land, så kan du jo sjekke ut om det er noen området i landet du bør unngå og om noen skal være tryggere. Ellers så er det å ta generelle forhåndsegler. Ikke oppholde seg ute når mørket er kommet, helst ikke dra alene rundt. Isåfall bør det skje på dagtid og med "godkjent" sjåfør/buss/taxi/tog (bør brukes uansett om du er en eller fler). Reiseselskap/hotell/lokale kan nok gi tips om hva som anses som trygt. Det er også lurt å ikke oppsøke store folkemengder (demonstrasjoner osv). Det er gjerne ikke så lett å unngå kjøpesentre o.l., men man trenger ikke å være der lengre enn nødvendig selvsagt. Ellers så er trafikken ofte en stor fare i Afrika, så vær obs. Landssider har en god oversikt over hvilke land/steder det frarådes å reise til. Der finner du også oversikt over hvert land med sikkerhetsinfo, generelle tips o.l. som er veldig nyttig
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #11 Skrevet 14. oktober 2015 Anbefaler Zambia. Menneskene der er fantastiske. Ellers er Namibia, Malawi, Botswana, Mosambik og Zimbabwe fine og trygge! Etiopia har jeg ikke vært i, men hørt mye bra om. Kos deg! Anonymous poster hash: d266c...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #12 Skrevet 14. oktober 2015 PS! Ikke hør på de nay-sayerne som sier at ingen afrikanske land er trygge. For noe tull!! Man kan ikke skjære et helt kontinent under en lsm. Det går ikke an å sammenligne noen av landene engang...Anonymous poster hash: d266c...ab9 5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #13 Skrevet 14. oktober 2015 Vil ikke tro noen afrikanse land er kjempetrygt. Tenk om folk kunne sluttet å spre fordommer på internett ut fra noe de tror. Sukk. Afrika består av 54 land. Flere av dem er like trygge som Norge, om ikke enda tryggere. Namibia, Lesotho, Botswana, Elfenbenskysten, Seychellene, Tanzania, Malawi, Etiopia, Marokko, Rwanda og Gambia er noen eksempler. Anonymous poster hash: ce879...e18
Luckiness Skrevet 14. oktober 2015 #14 Skrevet 14. oktober 2015 Tenk om folk kunne sluttet å spre fordommer på internett ut fra noe de tror. Sukk. Afrika består av 54 land. Flere av dem er like trygge som Norge, om ikke enda tryggere. Namibia, Lesotho, Botswana, Elfenbenskysten, Seychellene, Tanzania, Malawi, Etiopia, Marokko, Rwanda og Gambia er noen eksempler. Anonymous poster hash: ce879...e18 http://www.landsider.no/land/elfenbenskysten/reise/sikkerhet/#contentinfoanchor http://www.landsider.no/traveladvice/Offisielt-reiserad-for-Etiopia/ Det er liten sannsynlighet at disse landene er tryggere (evt like trygg) enn Norge som du sier. Og det er en grunn til hvorfor jeg ba TS sjekke ulike områder i landet h*n vil dra til, da noen områder er tryggere enn andre. Se linkene... I flere land i Afrika kan det være stor forskjell å oppholde seg et sted i landet enn et annet sted.
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. oktober 2015 #15 Skrevet 14. oktober 2015 Alt utenom Lybia, Sør-Sudan og Niger burde gå bra. Vil heller ikke anbefale øst-Kongo eller nord-Nigeria.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #16 Skrevet 14. oktober 2015 http://www.landsider.no/land/elfenbenskysten/reise/sikkerhet/#contentinfoanchor http://www.landsider.no/traveladvice/Offisielt-reiserad-for-Etiopia/ Det er liten sannsynlighet at disse landene er tryggere (evt like trygg) enn Norge som du sier. Og det er en grunn til hvorfor jeg ba TS sjekke ulike områder i landet h*n vil dra til, da noen områder er tryggere enn andre. Se linkene... I flere land i Afrika kan det være stor forskjell å oppholde seg et sted i landet enn et annet sted. Har du lest hva UD advarer mot? Grenseområdene i Etiopia mot Somalia kan sammenlignes med grenseområdene i Tyrkia mot Syria. Det sier seg selv at det ikke er helt trygt i slike områder. Stempler man Etiopia som utrygt er det like dumt som å stemple hele Tyrkia som utrygt. De minst trygge områdene er ikke steder man havner ved en tilfeldighet. Den store forskjellen her er at Tyrkia er et av de vanligste reisemålene for nordmenn, og de fleste av oss har derfor et realistisk bilde av hvor trygt eller utrygt det er å reise dit som turist. USA er også et kjent reisemål for nordmenn, så det er heldigvis ikke lett å skremme folk fra å ta en helgetur til New York ved å fortelle dem om hvor farlig det er å vandre gatelangs i Detroit på natterstid. Etiopia er et mye mer ukjent reisemål for den gjennomsnittlige nordmann, så når man setter i gang med å spre advarsler er det større sjanse for at folk biter på, og baserer inntrykkene sine av landet på rykter som står på Kvinneguiden. Det ville vært trist, så jeg håper du vil tenke deg litt om før du underbygger påstander om at "Afrika er farlig" med antagelser neste gang. Anonymous poster hash: ce879...e18
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå