Gå til innhold

Får dere mat av deres foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man er i tidlig 20 årene og er hjemme hos foreldrene, burde man ta med egen mat? Syns det virker teit å ta med egen mat.. Når jeg har søsken på besøk gir jeg jo de mat.. Hva syns dere?

Anonymous poster hash: 53114...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva vil det si å "være hjemme hos foreldrene"? Er man der på et lite besøk, eller bor man der et par dager/uker?

 

Blir en invitert på besøk så ville jeg forventet å få mat, men om en skal være der over lengre tid ville det gjerne vært naturlig å dele på både utgifter og matlaging.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid mat når jeg er på besøk, ofte også rester og annet til å ta med hjem :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar aldri med mat når jeg er hjemme hos mine foreldre. De hadde aldri forventet at jeg skulle gjøre det heller.

Anonymous poster hash: 41d85...633

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om jeg forstår tråden riktig da den virket veldig rar.

 

Har du fått beskjed av dine foreldre om å ta med egen mat når du bare drar på besøk? Da skal du selvfølgelig ikke ta med mat. Dette er rart. 



Anonymous poster hash: 9dfbb...9bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Hvis jeg bodde hjemme hos foreldrene mine ville jeg nok betalt for min egen mat, eller delt på fellesutgiftene til mat. 

 

Men når jeg er på besøk hjemme så forventer jeg jo ikke å måtte ta med noe, med mindre jeg skal handle noe på veien eller lignende. Ved lengre besøk f.eks en ukes ferie kan jeg selv godt kjøpe inn litt. Hadde det vært foreldrene mine som besøkte meg, så hadde jeg jo ikke forventet at de skulle ha med seg maten sin selv. Da er de gjester og jeg vert, og vice versa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på. Dersom foreldrene har dårlig økonomi så ville jeg kjøpt egen mat. Når det er sagt, så kjøpte jeg en del egen mat da jeg var i 20 årene og på besøk hjemme. Jeg liker å klare meg selv, og jeg like rikke å leve på andre.



Anonymous poster hash: 45e3b...8b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På besøk hjemme hos foreldrene dine er det vel naturlig at man får mat, eller mente du bo hos dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en litt rar situasjon.. Når jeg er hos faren min får jeg alltid mat, ikke noe stress. Men når jeg er hos moren min er det første hun spør om når jeg kommer inn døra "har du kjøpt med mat???".

Sist gang skulle jeg være der 2 dager og det første hun sier er det om maten.. Når jeg sier jeg ikke har penger så himler hun med øynene. Blir alltid en situasjon det med maten. Enda jeg hadde min søster på besøk (hennes barn) i 2 uker der jeg sprengte matbudsjettet for at hun skulle få ordentlige måltider..

Ts

Anonymous poster hash: 53114...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 25 og når jeg er hjemme hos dem er det fordi jeg er invitert på middag. 

 

Dersom jeg hadde bodd hjemme noen dager kunne jeg tilbudt meg men jeg vet at mamma hadde sagt nei. De har veldig mye penger i tillegg til masse lagrings- og frysningsplass, og som regel (altfor) mye mat i hus. Jeg er student og har det litt knapt. Mamma sender alltid med meg masse mat og tar t.o.m. med ting når hun stikker innom meg, da hun vet jeg er sparsommelig med mat og synes det er fint at jeg får i meg litt bedre ting ibalnt. 



Anonymous poster hash: 29111...314
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kommer an på. Dersom foreldrene har dårlig økonomi så ville jeg kjøpt egen mat. Når det er sagt, så kjøpte jeg en del egen mat da jeg var i 20 årene og på besøk hjemme. Jeg liker å klare meg selv, og jeg like rikke å leve på andre.

Anonymous poster hash: 45e3b...8b1

 

Det spørs vel hvor lenge man er på besøk. Å få mat hos noen man er på besøk hos et par dager er da ikke å leve på andre.  

Anonymous poster hash: 616de...cdc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en litt rar situasjon.. Når jeg er hos faren min får jeg alltid mat, ikke noe stress. Men når jeg er hos moren min er det første hun spør om når jeg kommer inn døra "har du kjøpt med mat???".

Sist gang skulle jeg være der 2 dager og det første hun sier er det om maten.. Når jeg sier jeg ikke har penger så himler hun med øynene. Blir alltid en situasjon det med maten. Enda jeg hadde min søster på besøk (hennes barn) i 2 uker der jeg sprengte matbudsjettet for at hun skulle få ordentlige måltider..

Ts

Anonymous poster hash: 53114...db4

Har moren din dårlig råd? 

 

Når det gjelder situasjonen med søsteren din og hennes barn synes jeg godt hun kunne ha bidratt litt med matbudsjettet ettersom de var der i to uker, men veldig hyggelig at du tok deg av det. Virkelig et godt tegn på gjestfrihet og raushet. 

Anonymous poster hash: 616de...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Bruker å få med meg mat og brusflasker fra mamma, vær gang jeg er på besøk så drar jeg med noe i hendene  :fnise:  Sist fikk jeg 2 6pakk cola, 20 hamburgere og flere kilo kyllingfilet, og 4 nye gardiner  :skratte:  Da hadde jeg ikke sagt at jeg trengte noe, men hun måtte rydd utav boden og fryseren. 

 

Hehe slik er det for meg og. Dro hjem med karbonadedeig, svin indrefilet, ost, chorizo, brokkoli, sorte sokker, en jakke og en drill. 

Anonymous poster hash: 29111...314

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har moren din dårlig råd?

Når det gjelder situasjonen med søsteren din og hennes barn synes jeg godt hun kunne ha bidratt litt med matbudsjettet ettersom de var der i to uker, men veldig hyggelig at du tok deg av det. Virkelig et godt tegn på gjestfrihet og raushet.

Anonymous poster hash: 616de...cdc [/quote

Nei hun har ikke spesielt dårlig råd egentlig.. Faren min har dårlig råd og han sier aldri noe på mat..

Anonymous poster hash: 53114...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er gjester hos foreldrene mine, så får vi mat der. Kjøper som regel med oss noe pålegg som vi liker, kanskje noe brød og snacks. Er vi der i helga, så hender det at vi f.eks. kjøper inn og lager taco. Jeg er 37 år, hvis det har noe å si. ;)



Anonymous poster hash: 2eeb9...d43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hehe slik er det for meg og. Dro hjem med karbonadedeig, svin indrefilet, ost, chorizo, brokkoli, sorte sokker, en jakke og en drill. 

Anonymous poster hash: 29111...314

 

Så deilig! Litt den hyggen ved å ha en hjemmetur! Jeg får også alltid litt med meg hjemmefra når jeg tar noen turer til mamma. Det blir svært sjeldent utenom sommer og jul, så da er det ekstra koselig. 

Anonymous poster hash: 616de...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun har ikke spesielt dårlig råd egentlig.. Faren min har dårlig råd og han sier aldri noe på mat..

Anonymous poster hash: 53114...db4

Enkelte mennesker er vel litt sparsommelige, muligens litt vel gnien. Selv synes jeg det ikke er så hyggelig å komme på besøk til slike mennesker, men familie er jo familie. 

Anonymous poster hash: 616de...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker er vel litt sparsommelige, muligens litt vel gnien. Selv synes jeg det ikke er så hyggelig å komme på besøk til slike mennesker, men familie er jo familie.

Anonymous poster hash: 616de...cdc

Nei det er rett og slett pinlig og jeg føler meg lite velkommen. :(

Ts

Anonymous poster hash: 53114...db4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er rett og slett pinlig og jeg føler meg lite velkommen. :(

Ts

Anonymous poster hash: 53114...db4

 

Uff. Jeg tror ikke dette handler så mye om mat, men andre ting. Var det alltid slik? Hatt noen konflikt med moren din? Hvordan er livet hennes generelt?

Anonymous poster hash: 29111...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...