Gå til innhold

Overleveringen opprører barna..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 barn med eks-samboeren. En gutt på 12, og ei jente på 10. Vi har som mange andre overlevering på søndager. (Har 50/50)

Problemet er at barnas mor gjør så "fryktelig" mye utav overleveringen. Det er 100 klemmer, gråt, og mange "farvel".. "Savner dere allerede", "blir en lang uke uten dere" ..etc...

Jeg har snakket med henne om at dette opprører barna veldig.. Og første dagen hos meg, går med til å savne mamma, gråte, og aller helst fortelle at de vil tilbake..

Jeg er fullstendig klar over at barn savner den andre part , og det er selvsagt naturlig. Men jeg vet at barna ikke savner meg på samme måte, fordi jeg aldri setter de slik mellom oss ved overlevering.

Så mitt spørsmål er:

Hadde det vært en ide å bytte på mandager? Altså at de drar fra mamma TIL skolen, og drar til meg ETTER skolen?

De har dobbelt av alt, så de trenger ikke ta med annet enn skolesaker.

Barnas mor vil ikke dette, for da får hun ikke sagt skikkelig hadet...MEN jeg lurer på om det hadde vært best for barna.. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: b94ff...90c

Synes barnas mor og far gjør dette unødvendig klønete. For barn er ikke dette bra det er for opprivende.

Den bedre måten er:

Den ene forelderen som skal overta stafettpinnen gjør det ved å hente i barnehagen/skolen mandager. (Da har den andre forelderen levert etter at barnet har bodd hos h*n en uke).

Forutsetter her at ved 50/50 så bor foreldrene så og si et steinkast unna hverandre.

Anonymous poster hash: c6c62...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Støtter fars løsning å gjøre det på. Mor gjør det verre og mer opprivende for barna med sin "metode".

Far: du gjør det rette.

Anonymous poster hash: c6c62...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hun er ansvarlig for sine følelser, 2 hun skylder barna å være en sterk og stødig voksen og å kontrollere disse følelsene slik at ungene får en følelse av at hun har der bra selv om de ikke er sammen.

Anonymous poster hash: 3aa9e...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har 2 barn med eks-samboeren. En gutt på 12, og ei jente på 10. Vi har som mange andre overlevering på søndager. (Har 50/50)

 

Problemet er at barnas mor gjør så "fryktelig" mye utav overleveringen. Det er 100 klemmer, gråt, og mange "farvel".. "Savner dere allerede", "blir en lang uke uten dere" ..etc...

 

Jeg har snakket med henne om at dette opprører barna veldig.. Og første dagen hos meg, går med til å savne mamma, gråte, og aller helst fortelle at de vil tilbake..

 

Jeg er fullstendig klar over at barn savner den andre part , og det er selvsagt naturlig. Men jeg vet at barna ikke savner meg på samme måte, fordi jeg aldri setter de slik mellom oss ved overlevering.

 

Så mitt spørsmål er:

Hadde det vært en ide å bytte på mandager? Altså at de drar fra mamma TIL skolen, og drar til meg ETTER skolen?

De har dobbelt av alt, så de trenger ikke ta med annet enn skolesaker.

 

Barnas mor vil ikke dette, for da får hun ikke sagt skikkelig hadet...MEN jeg lurer på om det hadde vært best for barna.. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: b94ff...90c

 

 

Vi gjør det sånn. Vi sier hadet og god mandag på morgenen, og så går de til sin far etter skolen. Da trenger heller ikke foreldrene alltid møtes ved overlevering, og det er jo i grunnen greit. Vi kan heller treffes i andre sammenhenger (bursdager og sånt).

Og så kan vi kommunisere på mobil, mail, telefon hvis det er spesielle beskjeder.

Anonymous poster hash: d7054...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...