AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 Vi kjøpte et hus fra 1979 nylig, og det er så ekstremt lytt. Snakker man i tlf inne på et rom,så høres alt rett gjennom veggen. Når noen snakker i kjellerstua som er i andre enden av huset fra stua, så hører man stemmene opp i stua (bare ikke hva som blir sagt). Barna vekker hverandre tidlig pga dette, samt at det er lytt gjennom gulvet fra stua og ned på soverommene. Hjelp! Hvordan løser vi dette egentlig??Anonymous poster hash: 347fc...e78
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Ekstra gipsplater på veggene, og lydisolering i taket i nederste etasje. Anonymous poster hash: 481e8...46a
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Vi har silencio plater, og så laminat oppå det gamle tregulvet som var, hjelper mye! Bedre, men mye dyrere er å lage lydhimling i taket. Husk at lyd ofte følger rør ol, så selv om man isolerer gulvet vil mye fortsatt slippe lyd gjennom via veggene. Men om dere ikkje har helt nye gulv så prøv det samme som oss, ca 200 for laminat(laminat tåler mye mer enn parkett, så har dere barn så gå for det!) per m2, ca 70 tror jeg for silencio per m2. Tror også man kan legge silencio dobbelt hvis man har plass ,er vel 1 cm tykk. Anonymous poster hash: 29a30...eb6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Takk for svar. Begge deler hørtes jo ut som relativt greie løsninger. Så gipsplater utenpå veggene vil hjelpe nok? Så for meg at vi måtte rive opp både vegger og gulv her jeg. Anonymous poster hash: 347fc...e78
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå