AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Er ny med dette og fortsatt veldig ukomfortabel. Er kanskje veldig nærtagende og overreagerende der jeg er nå, men har fått inntrykk av at min psykolog utnytter meg fordi jeg har veldig dårlig selvtillit og ikke tør å si fra om ting. Når man betaler for en time, skal man ikke forvente å få en time da? I hvert fall 45 min? Min psykolog er alltid sen (10-15minutter) og slutter alltid før tiden (ender opp med å bruke ca halvtime). Hun titter på klokken, reiser seg plutselig, og åpner døra. Blir for ukomfortabel til å si noe, så bare reiser meg og går. Etterpå føler jeg meg skikkelig drit fordi jeg har vegret meg lenge for å gå til psykolog og få hjelp, men får ikke engang brukt den bittelille tiden vi har til å snakke om ting... Har jeg fått en dårlig psykolog eller er dette helt vanlig? Anonymous poster hash: 23e83...d45
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Dette hørtes veldig rart ut. Aldri opplevd slik psykolog, og jeg har vært hos et par....Anonymous poster hash: 3bd77...565
Superjenta Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Du bør definitivt bytte. Når jeg gikk satt vi alltid ut tiden minst og hvis vi ikke var helt ferdig med en samtale lot hun meg bruke tiden jeg trengte
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Virkelig ikke bra! Min var gratis etter at jeg opparbeidet frikort. Hun kom ofte 10 min for sent, men det beklaget hun, og det ble stort sett alltid lagt til 10 min når timen skulle vært ferdig. Vi avbrøt heller ikke bare fordi klokka var "over", om det ikke passet. Jeg ville ikke gått dit igjen, om hun bare reiste seg, åpnet døra for meg, ikke avsluttet samtalen godt og ikke engang sa "sees om 2 uker. Hadet så lenge!" Anonymous poster hash: befcb...c9f
Gjest supernova_87 Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 Det er absolutt ikke sånn det skal være! "Hun titter på klokken, reiser seg plutselig, og åpner døra." Jeg er ikke psykolog, men jeg skjønner jo at en sånn oppførsel ikke akkurat avler tillit eller en følelse av å bli sett og verdsatt. Jeg tror heller ikke det vil hjelpe å klage på henne, sånt burde man vel bare forstå? Bytt, og prøv igjen!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #6 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg ville bedt om å få en ny psykolog om jeg var deg. Min psykolog kommer alltid til rett tid, og det ender stort sett alltid med at vi sitter der i 10-20 min ekstra. Anonymous poster hash: 2c607...ebe
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Hos min var jeg minst en time og et kvarter hver gang så synes det du beskriver høres veldig rart ut!Anonymous poster hash: 456a1...dfe
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Du har fått en dårlig psykolog. Har vært hos flere, og de fleste holder tiden, i det minste 45 min. Psykologen jeg har nå bruker en hel klokketime. Det er vanskelig å få tillit til en du føler ikke er til stede fullt og helt, som ikke viser at hun er villig til å bruke tiden som er til rådighet. Ville byttet. Anonymous poster hash: e70a4...445
Taklampe Skrevet 7. oktober 2015 #9 Skrevet 7. oktober 2015 Du burde helt klart bytte! Jeg har vært hos en psykolog som var kjempeflink. Veldig hyggelig dame. og det hendte at tiden gikk litt på overtid, men avsluttet aldri tidligere enn avtalt!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #10 Skrevet 7. oktober 2015 Når jeg gikk til psykolog, kjørte han 45 min for å treffe meg på skolen, eller kjørte meg til/fra skolen så vi kunne prate på veien, øvelseskjørte også med ham av og til. Merket aldri noe spessielt til tiden på timen, men han var opptatt av jeg måtte ringe om det skulle være noe, og fikk også julekort og meldinger innimellom, bare for å hørre hvordan alt stod til, til og med etter at jeg sluttet å gå. Så hadde jeg vert deg hadde jeg prøv en annen psykolog, når man åpner seg på en slik måte er det viktig å ha en person som man føler at bryr seg, og i det minste bryr seg nok til å la deg få den timen du betaler for. Anonymous poster hash: fc0d3...69f
Sugerøret Skrevet 7. oktober 2015 #11 Skrevet 7. oktober 2015 Bytt!!! hvorfor fortsette å fore lommeboken til en slik psykolog?
Becka Skrevet 7. oktober 2015 #12 Skrevet 7. oktober 2015 Det skal vare ( normaltsett ) 45 min. Min kommer alltid på tiden, og vi sitter gjerne 5-10 min over. Jeg vil tippe at de har et kvarter mellom hver time nettopp for å ha litt å gå på.
altflyter Skrevet 8. oktober 2015 #13 Skrevet 8. oktober 2015 Dette gjorde min behandler også. Jeg tok mot til meg til slutt og sa det til henne. Da kom det seg veldig og jeg fikk de faktiske 45 minuttene man skal ha. Tror at psykologene noen ganger rett og slett er litt sløve. Jeg har dessverre ikke noe bedre råd å komme med enn at du må snakke med henne. Hvis dette er vanskelig, så kan det kanskje være litt mindre ubehagelig å skrive et brev til henne om dette som du gir henne på slutten av neste time
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå