Atm93 Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Hei Er det noen her så pumpet seg for å gi barnet mat? Jeg pumper til hvert måltid nå, å må lage litt erstatning for å gi han det han trenger. Men har fått høre at melken forsvinner fortere når en pumper. Noen med erfaring her, hvor lenge hadde dere melk når dere pumpet? Dette gjerder jo de som har pumpet fra starten av, å ikke ammet noe
lulu88 Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg pumpet med min første. Se om du kan få oxytocinspray den følte jeg hjalp. Om du orker å øke selv kan du holde det gående ganske lenge. Ei venninne pumpet ett år, jeg klarte ikke så lenge. Prøv å få pumpet begge brystene hver gang, og prøv å få pumpet ett par ganger om natten også. Ammehjelpen har også gode tips og dobbel brystpumpe kan man ofte få leid fra sykehuset, da vil du få mye mer melk ut på grunn av dobbelstimulering. Problemet med nr 1 var svakt sugetak, med neste så var baby med på laget og selv om det var ett lite helvete de første ukene gikk det seg til og verden ble uendelig mye lettere
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg ga erstatning for første gang da hun var 7 mnd. Før det var det kun pumpet morsmelk og etterhvert noe fast føde. Jeg pumpet meg i begynnelsen hver 3. time døgnet rundt, men trappet etterhvert ned til 6 ganger i døgnet. Mot slutten 4-5 ganger, og da merket jeg at produksjonen sank. Jeg pumpet begge bryst hver gang. Nå er jeg gravid igjen, og er usikker på om jeg vil klare å gjøre det samme en gang til om sette barnet heller ikke klarer å suge ordentlig. Jeg synes det var fryktelig tidkrevende, og særlig pumpingene om natten var tøffe. Først mate og så pumpe. Innen man var ferdig var det jo straks på an igjen med ny runde, i tillegg til at man våkner helt også. Å pumpe seg når man er på farten er heller ikke særlig festlig. Å pumpe på Ammerud er ikke helt stuerent... Men, det måtte til for hvis jeg hoppet over en pumping eller to slo det hos meg nesten umiddelbart ut på produksjonen. Anonymous poster hash: 934ba...86d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå