Gå til innhold

bør vi være bekymret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datter 3 år. God språklig,og motorisk. Høy for alderen. Jente som er der det skjer noe,men som samtidig er usikker og sosialt beskjeden.

23.12 2014 fikk hun det vi vil kalle et redselsanfakl ved legging. Stedet var kjent,senga var kjent,rutinene de samme. Fra å kunne legge henne å si god natt og så gå,måtte vi nå sitte hos henne til hun sovnet. Dette har Vær nødvendig hva kveld siden da. Vi har jevnlig forsøkt å trekke oss ut etter anbefaling fra bl.a helsesøster. Resultat blir hyl gråt og krampaktig holding på den av oss som legger. Kan ta en time å roe henne. Vi har siden august valgt å sitte hos henne,nå tar legging ca 10 min. Satser på hun vokser av seg denne redselen for hva der enn var. Vi har snudd fokuser til en positiv kveldsstunf. Som mitt eneste barn tenker jeg jo om hun vil ende opp med angst og selvskading senere...

Anonymous poster hash: 9c3e0...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vanlig. Tror nok ikke hun vil bli påvirket av det i ungdomsårene eller voksen alder :)

Anonymous poster hash: 40ef7...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Helt vanlig, helt vanlig og ingenting å bekymre seg over.

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leser en bok for vår 3åring, og sitter deretter inne hos henne til hun sovner. Trodde det var helt normalt? Er jo litt koselig også syns vi:)

Anonymous poster hash: bc861...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet med en 4 åring jeg var au-pair for. Etter omtrent en måned med det styret sa jeg at jeg måtte gjøre lekser, men at jeg var i rommet ved siden av. Hun ropte etter meg noen ganger og jeg svarte at jeg er på rommet og gjør lekser. Hun roet seg etterhvert.

 

Kanskje dere etterhvert kan prøve å ha døra åpen? Sover hun i en annen etasje enn den dere oppholder dere i, kanskje dere kan oppholde dere i et rom i nærheten eller kanskje til og med slik at hun kan se dere ut av soverommet sitt? 

 

Tror dette er helt vanlig og hun begynner nok ikke med selvskading på grunn av dette. 



Anonymous poster hash: 23cfb...033
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...