Gå til innhold

Gi blod, mummikopp Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Hvor får man mummikopp som premie når man gir blod? Røde kors bygningen eller Ullevål? Vil jo gjerne få en koselig "premie" når jeg først skal gi blod :)



Anonymous poster hash: 0e9e6...1da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet jeg ikke, men jeg synes at når man ikke får gi blod bare fordi man er homofil, så burde ingen gi blod før det også er tillatt for homofile.



Anonymous poster hash: 0ac51...47f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo strenge regler forutenom homofili når man skal gi blod også da herr AH. Så det er kanskje litt tynt å få folk til å slutte å gi livsreddende blod på grunn av en detalj du henger deg opp i? 

 

Ang mummikoppen har jeg ikke peiling. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det vet jeg ikke, men jeg synes at når man ikke får gi blod bare fordi man er homofil, så burde ingen gi blod før det også er tillatt for homofile.

Anonymous poster hash: 0ac51...47f

 

Man kan gi blod når man er homofil, men man kan ikke gi blod om man er mann som har sex med menn. Det er fordi det er større risiko for menn som har sex med menn i forhold til sykdommer, det har ingenting med motstander av homofili og gjøre??

Jeg syns ihvertfall ikke man skal slutte å gi blod av den grunn. Mange menneskeliv blir reddet fordi man gir blod! Uten blodoverføringer vil mennesker som er alvorlig syke dø.

Anonymous poster hash: 0e9e6...1da

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piraten

 

Det vet jeg ikke, men jeg synes at når man ikke får gi blod bare fordi man er homofil, så burde ingen gi blod før det også er tillatt for homofile.

Anonymous poster hash: 0ac51...47f

 

Hadde ingen gitt blod så hadde mange folk dødd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes personlig at det blir feil at man skal få "premie" for å gi blod, det er da ikke noe man gjør fordi man skal bli premiert. Man gir blod fordi man vil hjelpe andre mennesker som trenger dette blodet. Tenk om alle mennesker hadde denne innstillingen, da er det mange mennesker her i landet som hadde dødd på operasjonsstuer hver dag her i landet. Tenk om du TS hadde kommet i en situasjon der du eller dine nære trengte blodoverføring, men blodbanken var tom fordi ingen ville gi blod uten å få premie. Da kan jeg tenke meg du hadde hatt ett litt annet syn på dette.

Endret av C-girl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man gir blod så burde man fått typ "vi sender 200kr til redd barna takket være deg". Mummikopp kan du kjøpe på f.eks kitchn.



Anonymous poster hash: 04bc9...a3b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen bare svare på hva ts spør om istedet for å moralisere???

 

Nå bor ikke jeg i Oslo, så jeg har ingen ide om hvor du får mummikopper.

 

Er forøvrig fast blodgiver selv, både blod og blodplater, og synes det er koselig med mummikoppene. Samler på de og har nå skapet fullt. Kjøper aldri selv, de jeg har kommer fra blodbanken.

 

Ville såklart ha gitt blod og blodplater selv om jeg ikke hadde fått en kopp for det.

Endret av skruf
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg ga blod på ullevål fikk jeg kopp



Anonymous poster hash: 07840...ef4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha mummikopp så er Ullevål et sikrere kort enn Røde Kors. Røde Kors får inn kopper innimellom, men ikke så mange og de varer kanskje to dager. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, men jeg synes at når man ikke får gi blod bare fordi man er homofil, så burde ingen gi blod før det også er tillatt for homofile. Anonymous poster hash: 0ac51...47f

Det var sinnsykt interessant hahaha

Anonymous poster hash: eac4e...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen gitt blod så hadde mange folk dødd.

samma det vel, så lenge homsene ikke får gi blod? ;)

Anonymous poster hash: eac4e...56a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes personlig at det blir feil at man skal få "premie" for å gi blod, det er da ikke noe man gjør fordi man skal bli premiert. Man gir blod fordi man vil hjelpe andre mennesker som trenger dette blodet. Tenk om alle mennesker hadde denne innstillingen, da er det mange mennesker her i landet som hadde dødd på operasjonsstuer hver dag her i landet. Tenk om du TS hadde kommet i en situasjon der du eller dine nære trengte blodoverføring, men blodbanken var tom fordi ingen ville gi blod uten å få premie. Da kan jeg tenke meg du hadde hatt ett litt annet syn på dette.

Hva er problemet? Sykehusene trenger blod, samma om den som gir blod får kopp, vel? Eller er nattesøvnen din herpa pga det?

Anonymous poster hash: eac4e...56a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man gir blod så burde man fått typ "vi sender 200kr til redd barna takket være deg". Mummikopp kan du kjøpe på f.eks kitchn. Anonymous poster hash: 04bc9...a3b

Hva hvis man ikke ønsker å støtte redd barna (eller fyll inn en eller annen veldedighetsorganisasjon)?

Nei, gi folk kopp eller ryggsekk. De fleste synes det er OK

Anonymous poster hash: eac4e...56a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir blod gratis. Uten premie. Jeg gir ikke for å få ting, jeg gir for å redde liv.

Noe mer du ønsker å skryte av dag?

Anonymous poster hash: eac4e...56a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Når man gir blod så burde man fått typ "vi sender 200kr til redd barna takket være deg". Mummikopp kan du kjøpe på f.eks kitchn.

Anonymous poster hash: 04bc9...a3b

 

 

En av premiene du kan velge er å gi 50 kr til en veldedig organisasjon.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir blod på Røde Kors og har aldri sett mummikopper der. 

 

Forøvrig velger man jo selv om man vil ha en 'fysisk premie' som kopp eller sekk, eller om man ønsker å donere et beløp (husker ikke hvor mye) til et godt formål. Man kan velge mellom flere alternativer som foreksempel forskning på brystkreft osv.. 

Jeg synes det er et fint alternativ. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piraten

samma det vel, så lenge homsene ikke får gi blod? ;)

Anonymous poster hash: eac4e...56a

Viktigere at folk overlever enn å slutte å gi blod for de homofile ikke får gi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...